Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-25, 12:20
Medlem
MrB00ZEs avatar
Eftersom att jag bor i en tätort tror jag att jag klarar mig ganska bra, att bo mitt inne i Stockholm eller Uppsala skulle vara en mardröm om kriget bröt ut
Citera
2024-11-25, 14:20
Medlem
Letrangeres avatar
Förberedd och förberedd, jävligt stort spektra på det.
Vad gäller kunskaper i konflikt, strid, vapen och överlevnad är jag väldigt utbildad.

Om jag har mat, kontanter, guld, vatten, medicin eller liknande undanstoppat så har jag inget av det mer än mat för någon vecka. Om det verkligen skulle bli fullskaligt krig i Sverige skulle jag ändå röra på mig beroende på var som jag skulle känna mig säkrast, då har jag bara mina kläder, kängor och ryggsäck med mig ändå.
Citera
2025-11-27, 01:22
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Jag har absolut tänkt på det och då jag har en sommarstuga ca 10 mil från norska gränsen så skulle jag fara dit, men beror på vilket håll ryssarna kommer ifrån.
Kommer dom från norge åker jag inte till stugan.

I stugan har jag bunkrat upp med nödmat och vissa basic varor som håller länge, tex mjöl,socker,olja,pulvermos,choklad, olika vitamintabletter.
Har fiskegrejer och så där så jag skulle faktiskt klara mig ett bra tag.

Funderar på att bygga ett hemligt rum under stugan också, om man ser ryssarna komma så går man ner dit istället och hoppas på det bästa.
Har haft mardrömmar ibland hur man börjar höra skottlossning och ser ryska soldater skjuta massa civila, ibland har jag vaknat upp i panik när jag haft sånna drömma.
Tänk att vara ute på en promenad och så möter man några soldater som bara skjuter en?
Fy fan, svårt att föreställa sig dödsångesten man skulle ha i sån situation.
Citera
2025-11-28, 08:20
Medlem
PingPongZongs avatar
Såg den här tråden och tänkte på den här videon.

1981 Fiende attack mot Stockholm / Kuppförsvarsövning i Stockholm den 27 september 1981.

https://www.youtube.com/watch?v=EERvENvL95s

Hur hade folk reagerat idag om 1 500 militärer sprang omkring i Stockholm och sköt och kastade granater?
Citera
2025-11-28, 08:34
Medlem
Molekyl3ns avatar
Blir inget krig.
Skrämselpropaganda i vanlig ordning, även om det krigshetsas friskt från alla håll och kanter samt inbördes mer och mer 'grupperingar' emellan.
Citera
2025-11-28, 13:01
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Blir inget krig.
Skrämselpropaganda i vanlig ordning, även om det krigshetsas friskt från alla håll och kanter samt inbördes mer och mer 'grupperingar' emellan.

Ja det finns många grupperingar idag som inte fanns förr. Försvarsmakten är bara tillåten synas i under PRIDE. Annars får dom hålla sig till skogen. Tror det skulle bli rejäl panik om försvarsmakten tilläts träna försvar som förr i tiden. På 1900-talet. Vilket faktiskt inte var så länge sedan. Men det är en helt annan värld idag. Tycker speciellt det spårade ur under och efter det här jävla COVID-19. Det är så jävla ynkligt allt idag. Folk tror ju på allvar att dom kommer dö. Stryk skulle alla ha. Och vatten och bröd. Och så skulle många åka hem. ÅK HEM FÖRFAN om det är så jävla dåligt här. Borta bra men hemma bäst. Rätt man på rätt plats. Kvinnan i köket. Bögar i garderoben. Här ska vi fan kriga. Och det är bara acceptera. Bron är sprängd. Lidingöbron. Vänd om. Åk hem.

Skriver som Janne Loffe "HÖHÖ" Carlsson. "Nu har dom skitit i det blå skåpet, nu är det krig!"

Att skita i det blå skåpet är ett svenskt idiomatiskt uttryck med betydelsen att göra bort sig eller att gå för långt. Uttrycket har gjorts känt genom filmen Göta kanal från 1981 när Janne Loffe Carlsson säger "nu har dom skitit i det blå skåpet, nu är det krig!"

Försvarsmakten är ett särintresse sa Fredrik Reinfeldt Det är PRIDE flaggan och Ukrainas. Bögar och lesbianer som ska försvaras av både försvarsmakt och polis. Och glöm inte dom där som sägs ha intresse för båda könen. Men nu finns det ju fler kön. Och det kommer mera som Arne Negerfors sjöng ihop med Martin Timmel.

Ur led är tiden. Kungens ordspråk. För Sverige i tiden. Till och med Kungen hänger med i det här. Ny Demokrati minns ni dom? Drag under galoscherna (''Häng med, häng med '') Staplade ölbackar för svensken skulle förstå.
Senast redigerad av PingPongZong 2025-11-28 kl. 13:19.
Citera
Igår, 12:49
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Såg den här tråden och tänkte på den här videon.

1981 Fiende attack mot Stockholm / Kuppförsvarsövning i Stockholm den 27 september 1981.

https://www.youtube.com/watch?v=EERvENvL95s

Hur hade folk reagerat idag om 1 500 militärer sprang omkring i Stockholm och sköt och kastade granater?
Ingen skulle bry sig, man skulle bara skratta åt malajerna som förvirrade irrar runt på gatorna med lite kvistar instoppade i hjälmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in