2025-10-10, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Finns ingen anledning att respektera kriminella drägg. Och blanda inte ihop respektera med att frukta.
Man respekterar inte någon på grund av självbevarelsedrift.
Men vi har fattat att du tycker att dessa är stentuffa. Men normala människor vill se dessa bakom lås och bom.

De har inte begått något ett brott för att bli frihetsberövade. Dessutom är de riktigt trevliga. Tänk inte på ytan, se till människan. De kan ju vara närmare Gud än vad jag är. Döm inte så att Du själv inte blir dömd. Ja, jag vet att de är lite busiga så jag vill inte råka i kläm med vissa galenpannor. Men långt ifrån alla är det.
Citera
2025-11-01, 06:31
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Dom MC pojkar jag känner till är helt vanliga killar med dåligt självförtroende, och pengar har dom absolut inte.. Det är 2025, dom har inte pengar och det finns andra golbögar i realtid. Peter Rätz är gammal skåpmat idag. Ingen bryr sig..

Vi kan väl vara "överens om att vara oense" som dom säger på engelska?!

Även om en slumpvis kille med väst saknar flash money, har både HA och BMC pengar i själva organisationen. Skulle dom backa på tidigare utlovade skottpengar kommer dom tappa enormt mycket respekt från alla, fasaden av brödraskap och gemenskap försvinna, och skicka signaler om att det är okej gola så länge man kan hålla sig borta några år efteråt. Menar, vem vill bli hängis eller prospis i en sån klubb?

Det är vad jag tror iaf!
Citera
2025-11-01, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Vi kan väl vara "överens om att vara oense" som dom säger på engelska?!

Även om en slumpvis kille med väst saknar flash money, har både HA och BMC pengar i själva organisationen. Skulle dom backa på tidigare utlovade skottpengar kommer dom tappa enormt mycket respekt från alla, fasaden av brödraskap och gemenskap försvinna, och skicka signaler om att det är okej gola så länge man kan hålla sig borta några år efteråt. Menar, vem vill bli hängis eller prospis i en sån klubb?

Det är vad jag tror iaf!
"Organisationerna" består av individer så det finns liksom ingen hemlig kassakista någonstans med miljoner. Några jobbar andra håller på med affärer. Dom flesta är fattiga.
Citera
2025-12-02, 18:50
Avslutad
Såg dokumentären om honom för ett tag sen.
Tyckte mest synd om hans (fd) fru. Hon tröttnade på det livet.

Han måste ha fått minst 10+ milj i skadestånd och nu har han ingenting.
Lätt att slösa bort pengar och gnälla sen.

Men boken är ganska intressant. Även Johan Falk serien där hans fall behandlas är sevärd.
Citera
2025-12-02, 18:55
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Såg dokumentären om honom för ett tag sen.
Tyckte mest synd om hans (fd) fru. Hon tröttnade på det livet.

Han måste ha fått minst 10+ milj i skadestånd och nu har han ingenting.
Lätt att slösa bort pengar och gnälla sen.

Men boken är ganska intressant. Även Johan Falk serien där hans fall behandlas är sevärd.

Fått 10 miljoner av svenska staten
Hur tänker du ?
Citera
2025-12-03, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Fått 10 miljoner av svenska staten
Hur tänker du ?

Han har fått 10+ miljoner. Det betyder inte 10 utan mellan 10-99 miljoner enligt siffror som har kommit ut. Det som vi vet är att han har fått skadestånd i "dubbelsiffriga miljoner".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in