Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-22, 14:50
Medlem
Jag har en son som önskar sig en gamingmus med "minst 10 knappar", men grejen är att han har ganska små händer så till exempel Logitech G502 går bort tror jag. Är det någon med små händer som har tips på bra gamingmöss?
Citera
2025-09-22, 14:56
Avstängd
67arigGubbes avatar
Det du söker är en MMO-mus.
Svårt att hitta en liten sådan då knapparna tar plats, bästa är nog att gå till en kunnig butik och be om att få se alla mmo-möss.
Citera
2025-09-22, 16:17
Medlem
Jag tror Razer Naga eller varianter är ganska små i jämförelse. Jag har normalstora händer och den sitter OK under min hand men även mindre personer har rekommenderat den.

Tips: Gå till en butik som Inet, Webhallen, Elgiganten, etc. och testa några MMO-möss så lär du hitta ngt bra.
Citera
2025-09-22, 17:41
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Jag tror Razer Naga eller varianter är ganska små i jämförelse. Jag har normalstora händer och den sitter OK under min hand men även mindre personer har rekommenderat den.

Tips: Gå till en butik som Inet, Webhallen, Elgiganten, etc. och testa några MMO-möss så lär du hitta ngt bra.

Bästa tipset

Plus TS tänk på att möss, lyckligtvis inte är tokdyra, eftersom sonen kommer slita ut den - plus det är svårt att få exakt rätt passform om det är mycket knappar och en liten hand. Om jag får GISSA brukar också en mus med olika skiftande ljus vara poppis med ungar. Och det finns det gott av också
Citera
2025-09-29, 09:45
Medlem
brianmolkos avatar
OBS behöver inte vara en liten mus utan en normal storlek

Bara för folk är kinkiga med trådstarter kapar jag tråden för min fråga om gamingmöss, om man har två datorer, och vill köpa likadana gamingmöss till dem, trådlös,(eller vilken sorts trådlös mus som helst egentligen) kan jag då använda den ena utan att den kopplar upp sig på den andra datorn ?

Har gamingmus till min datorer utan spela på datorerna, tycker att dem är sköna att använda ...
De jag har nu är med sladd...
Senast redigerad av brianmolko 2025-09-29 kl. 09:51.
Citera
2025-09-29, 11:43
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
OBS behöver inte vara en liten mus utan en normal storlek

Bara för folk är kinkiga med trådstarter kapar jag tråden för min fråga om gamingmöss, om man har två datorer, och vill köpa likadana gamingmöss till dem, trådlös,(eller vilken sorts trådlös mus som helst egentligen) kan jag då använda den ena utan att den kopplar upp sig på den andra datorn ?

Har gamingmus till min datorer utan spela på datorerna, tycker att dem är sköna att använda ...
De jag har nu är med sladd...
Har använt Logitech grejor med Unifying USB Reciver i många år. Där programmerar man USB adaptern med de Logitech grejor man vill ha. En adapter i varje dator.
Vet inte om det modernare Logi Bolt fungerar på samma vis. Man kan ju också skaffa en mus som har en omkopplare så man kan använda samma mus på flera datorer. Har själv en sådan. Dock ingen gamingmus direkt.

Men det borde väl fungera med vanliga bluetooth möss med. Annars kan ju inte fler med datorer sitta bredvid varandra utan att bli störd av grannen som kanske har samma mus.
Citera
2025-12-03, 01:49
Medlem
Jag har händer storlek dasslock! Jag hade en Roccat Tyon, Bästa mus jag någonsin haft! En dag gav den bara upp helt och hållet vilket var förväntat efter 9 års hård användning och de tillverkas inte längre så klart!

Sprang ner på lokala Clas Ohlson och kikade, köpte en Razer Naga V2 HyperSpeed och jag blev fruktansvärt imponerad över hur bra den fungerar trots sin storlek och mina dasslock.. visst tog det några månader att lära om mushanden efter 9 år av muskelminne men jag rekommenderar den starkt till alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in