2025-12-02, 16:45
Avstängd
Paris24s avatar
Påminner mig om den tyska turisten som i bil körde safarivägen genom Kolmården. När lejonen kom tänkte han att det vore kul att klappa dem så han gick ut och gjorde det. Någon timme senare kunder personalen bara hitta en arm med en klocka på, och en tom bil.
Citera
2025-12-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
På vilket sätt tycker du bli dödad på är värdigare tycker?

Kula går snabbare än att bli riven/uppäten.
Citera
2025-12-02, 18:10
Avstängd
Unobosss avatar
Tycker faktiskt lite synd om lejonet. Jättehemskt att personen dog men han satte sig i den situationen helt själv.
Det instängda djuret måste känt sig väldigt hotad och som någon skriver i kommentarerna är det skärrat och kommer säkert aldrig kunna hanteras som innan.
Jag personligen är emot Zoon.
Citera
2025-12-02, 18:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Kula går snabbare än att bli riven/uppäten.
Är inte så säker på det. En skottskada överlever de flesta om den inte träffar helt rätt.
Men om ett lejon sliter huvudet av en så gå det det nog ganska fort., om det inte vill leka med bytet först som många kattdjur gör .

Blir man dessutom bara riven så gör adrenalinruschen, chocken att man inte känner så mycket smärta.

Nu verkade han ju inte vilja försvara sig, så det svårt att veta hur det hade gått om han gett lejonet en pungsoark, för att sen springa därifrån.
Citera
2025-12-02, 18:23
Medlem
Citat:
Tycker faktiskt lite synd om lejonet. Jättehemskt att personen dog men han satte sig i den situationen helt själv.
Det instängda djuret måste känt sig väldigt hotad och som någon skriver i kommentarerna är det skärrat och kommer säkert aldrig kunna hanteras som innan.
Jag personligen är emot Zoon.

100%

Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Lejonhonan som åt upp hannom blev ledsen efteråt, läste jag nånstans.
Men skulle få leva kvar ändå.
Så nu har vi ett psyksjukt lejon istället för en neger.

Ser nu att han inte var neger, utan typisk lattefärgad dego kan man säga.

Varför skulle hon inte få leva kvar? Vi kanske bara ska sluta ha djur infångade i onaturligt små habitat samtidigt som tusentals människor står och glor på dom varje dag. Det hade också förhindrat att den här pojkens död.
Citera
2025-12-02, 19:09
Medlem
Pojkekorvs avatar
Är ju inte så konstigt, tänker direkt på när den svenska miljörörelsen i deccenier hade marknadsfört rovdjur som tamdjur. (FB) Kvinnlig djurskötare avled efter vargattack på Kolmården, (17/6 -12)(Kar*lina B*rdin)
Citera
2025-12-02, 19:36
Medlem
Hur mycket får djur på zoo mat ???

99 % HUNGRY varje dag...
Citera
2025-12-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Hur mycket får djur på zoo mat ???

99 % HUNGRY varje dag...
Förstod inte.
Citera
2025-12-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Förstod inte.

Ditt problem....

Inte mitt problem!
Citera
2025-12-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Ditt problem....

Inte mitt problem!
Ville bara ge dig en chans att förklara ditt snurriga inlägg.
Citera
2025-12-02, 20:52
Medlem
TotalWars avatar
Ingen bra "lejontämjare" som väckte jaktlusten hos lejonet genom att klättra upp i träd som en apa. Hade han gått in i inhägnaden i lugn och ro tror jag inte att hon hade attackerat alls. Hon hade säkert haft en avvaktande inställning, tills djurskötarna dyker upp.

Ser ut som självmord, eller blev han trött och inte orkade hålla sig kvar i trädet. Han går ju ner lugnt och fint så lejonhonan kan ta honom i låret och dra ner honom. Ser ut som avsiktligt.

Säkerligen drog hon ner honom bakom buskarna igen och attackerade strupen och vägrade släppa, som kattdjur är kända för att göra. Det tar inte många sekunder att dö efter det. Eller tog hon bara ett snabbt bett över strupen och släppte så han förblödde.
Citera
2025-12-02, 21:01
Medlem
Finurlig34s avatar
Vet man att det var självmord?
Eller trodde han kanske att han kunde tämja lejonet, han ville ju bli lejontämjare sägs det? Om han var psykiskt sjuk så kan han fått för sig att han kunde det.
Det ser iofs ut som han självmant hasar sig ner trots att lejonet reagerar aggressivt. Måste gjort fruktansvärt ont.
Stackars människor som fick bevittna detta, säkert barn också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in