2025-12-02, 18:21
Medlem
Hej,

Jag har usel kredtvänlighet. USEL. Det är nattsvart.

MEN av någon anledning kan jag använda klarnakortet obegränsat och till allting.

Men nu behöver jag Flashback här - hur omvandlar jag mitt Klarnakort till att få loss 10.000 som jag behöver betala ganska omgående? Tips på PM går givetvis bra.

Det jag vet inte fungerar är köpa valuta via Forex jag har inte heller någon som behöver köpa något på Klarna för tillfället.

Någon med tips? Någon som fått ut pengar ifrån Klarna den här vägen?
Citera
2025-12-02, 18:27
Medlem
OnkelUnkass avatar
Klarnakortet är inte obegränsat, du har en personlig kreditnivå kopplat till det (som du kan se i Klarna-appen). Dessutom finns det inga pengar kopplade till det, det är bara ett sätt att ta klarnafaktura direkt i butik.
Citera
2025-12-02, 18:44
Medlem
"obegränsat och till allting" - Ja i vart fall så kan du inte ta ut pengar med det
Citera
2025-12-02, 19:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Hej,

MEN av någon anledning kan jag använda klarnakortet obegränsat och till allting.

Du är naturligtivs helt ointressant, men ändå är det av allmänt intresse att Klarna ger blanco-krediter till personer som inte borde få det. Det gör att man kan ifrågasätta deras kreditportfölj, om än bara anekdotiskt. Men lycka till.
Citera
2025-12-02, 19:18
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Förut kunde man handla med klarnakortet lämna tillbaks varan och få pengarna i cash insatta. Men det verkar inte funka så längre nu stryks köpet/fakturan istället.
Citera
2025-12-02, 19:55
Medlem
StonedMonkeys avatar
Man kan eller kunde iallafall ta ut pengar från Klarna kortet på Lidl om man köper något
Citera
2025-12-02, 20:35
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du är naturligtivs helt ointressant, men ändå är det av allmänt intresse att Klarna ger blanco-krediter till personer som inte borde få det. Det gör att man kan ifrågasätta deras kreditportfölj, om än bara anekdotiskt. Men lycka till.

Det är intressant på tanke på att bolaget gått publikt ja. Jag har ca 100k kredit hos klarna vilket ju är absurt när man tänker på det
Citera
2025-12-02, 20:49
Medlem
MarcoStars avatar
Har du Coop matkonto? Då kan du skicka över pengar från Klarna-kortet till Coop-kortet (via Payex) och sen kan du väl föra över pengarna från Coop matkonto till vilket konto som helst.
Citera
2025-12-02, 21:24
Medlem
Köp en telefon. Sälj telefon på Marketplace dagen därpå.

Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
(FB) Tjänar BRA vantrivs på jobbet. Vad ska jag göra?

Märkligt f ö att någon som drar in 60,000 i månaden har "usel" kreditvärdighet, eller förlåt, "kreditvänlighet" handlar det ju om enligt TS

Spelmissbruk antagligen. Värdelöst missbruk, kostar något oerhört och man får inte ens ett rus av det.
Citera
2025-12-02, 21:24
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Hej,

Men nu behöver jag Flashback här - hur omvandlar jag mitt Klarnakort till att få loss 10.000 som jag behöver betala ganska omgående? Tips på PM går givetvis bra.

Det jag vet inte fungerar är köpa valuta via Forex jag har inte heller någon som behöver köpa något på Klarna för tillfället.

Någon med tips? Någon som fått ut pengar ifrån Klarna den här vägen?

Ikea har den egenheten att man kan köpa saker med ett kort och få återbetalning till ett annat. Andra butiker brukar bara erbjuda återköp till samma kort som man handlade med.

Så du kan väl köpa något dyrt på Ikea, betala med klarnakortet, lämna tillbaka varan och få återbetalning till ett kort som det går att ta ut pengar på. (Man kanske kan få kontanter på Ikea också, har inte provat.)
Citera
2025-12-02, 22:29
Medlem
Förr kunde man köpa ut häften med porto för några tusen på posten för att sedan kunna
lösa in dom och få pengar tillbaka...kontant då iaf ....nuförtiden borde de ju kunna sätta tillbaka pengar på konto bara man har kvittot.
Citera
2025-12-02, 22:51
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Förr kunde man köpa ut häften med porto för några tusen på posten för att sedan kunna
lösa in dom och få pengar tillbaka...kontant då iaf ....nuförtiden borde de ju kunna sätta tillbaka pengar på konto bara man har kvittot.

Som sagt, Ikea är ett undantag, men annars brukar butiker vara ovilliga att betala tillbaka pengar till andra kort än det man handlade med, och då är det ju ingen vits med det.

Men det är väl enkelt att handla för 10 000 kronor eller hur mycket man nu behöver, på Ikea. Det skulle vara mycket konstigare att köpa frimärken för 10 000, och ännu konstigare om man sedan kommer på att man inte vill ha dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in