2022-08-23, 04:17
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepingBeauty99
Håller med helt förutom de om att de ska va "gulligt" att killar reagerar så starkt på det. Jag tycker nästan att de e patetiskt o lite sorgligt..

Vänta tills ingen kille tittar längre

Får se om du tycker att det är patetiskt då.
Citera
2022-08-23, 04:20
Medlem
Thraxxs avatar
Vad jag förstått själv av tjejer själv så är den främsta anledningen till att skylta med brösten så är det för att "tävla" med" andra tjejer.
Citera
2022-08-23, 04:24
Medlem
Conams avatar
Tack gode gud för det, brösten alltså!
Citera
2022-08-23, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Även jag har funderat över detta, varför går kvinnor runt och framhäver brösten/rumpan varje dag. När jag har läst runt på olika forum/sociala medier så skrivs det om att de känner sig sexiga, fina, och är bekväma i det. De gör det för sig själva och verkligen inte för mannen. Men sen kommer jag in på det här med att "krossa patriarkatet, kvinnor ska vara hur de vill vara, klä sig som de vill, göra vad de vill" och så vidare, men samtidigt är det väl patriarkatet som har format dom under deras liv och fått dom att klä sig som de gör?

Min egna, manliga synpunkt: kvinnor klär sig vågat på grund av att få uppmärksamhet och verifikation på att de har en fin kropp. Speciellt kvinnor som inte är så attraktiva insisterar på att framhäva brösten, just på grund av att det är deras enda halv-attraktiva del och de behöver uppmärksamheten mer än någon annan. Osmakligt är det, men jag har inte så stora problem med det. Dock är det rätt så irriterande att höra kvinnor som har världens största cleavage bli sura på grund av att mäns ögon far ner till brösten. Vad förväntar de sig?

De hävdar sig med tuttarna. Det är idag strängt förbjudet för män i Sverige att visa den minsta uppskattning av en sexig kvinna. Jag satt i ett fikarum där 98 procent var kvinnor för 50 år sedan och lyssnade till skämtsamma kommentarer om hur män småtittade och det var helt ok. Sedan kom Feminismen och då dog allt.
Citera
2025-12-02, 11:31
Medlem
Såg nyss en kvinna på en dejtsida, profilbilden är på henne i svart bh.
Som man så är jag rätt säker på varför hon tog den bilden och sen valde att lägga upp den på dejtsidan.
Skulle jag säga vad jag tror så skyndar sig kvinnor att säga att jag har fel.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in