2025-11-30, 13:22
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Fast ska man investera av finansiella eller ideologiska skäl? Investering för mig är att satsa kapital på något som väntas generera en avkastning. Inte ”köp detta, det finns inget underliggande värde utan bara en siffra på en skärm, men det gör inget för om alla är överens om att det finns ett värde så måste det vara så”.

https://postimg.cc/1fBWCD8b

Och är det ett bedrägeri har jag tjänat ca 60 Miljoner senaste året. Men inget jag använder i Sverige.

Så jag älskar krypto bedrägeriet. Som alla kallar det.

Och ja det är riktiga pengar! Kan göra en överföring så kan ni spåra transaktionen. Säg en summa mellan 1000-1 miljon så för jag över det 2 timmar efter.
Senast redigerad av Monerokungen 2025-11-30 kl. 13:26.
Citera
2025-12-01, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
1. Om du inte tror på krypto är det bara att gå kort och tjäna pengar om det går ner. Ha så kul.

2. Silver är inte heller användbart till något annat än som investering. Ser du likadant på silver?

Silver krävs till mycket inom industrin.
Citera
2025-12-01, 12:19
Medlem
Bourbons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Framtidens kvantdatorer kommer eventuellt kunna knäcka de kryptosystem vi har idag. Det skulle göra de flesta kryptovalutor värdelösa på studs. Om det fanns sådana kvantdatorer som gjorde moderna kryptosystem värdelösa skulle det visserligen få enorma konsekvenser, som sträcker sig långt bortom kryptovalutor. Banker, militärer, det finns alla möjliga institutioner som till stor del bygger på antagandet att moderna kryptosystem är oknäckbara. De skulle alla behöva gå tillbaka till ritbordet.

Den här artikeln pratar om att det vore möjligt redan inom en sex-sju år, men jag är inte helt övertygad om att det är så pass nära förestående.

Kvantdatorerna kommer ju då att göra all krypterad trafik omöjligt. Banker, nsa, all form av kryptering kommer vara helt öppen för alla med en kvantdator då enligt dig. Vips så är vi tillbaka på stenåldern.
Citera
2025-12-01, 21:28
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bourbon
Kvantdatorerna kommer ju då att göra all krypterad trafik omöjligt. Banker, nsa, all form av kryptering kommer vara helt öppen för alla med en kvantdator då enligt dig. Vips så är vi tillbaka på stenåldern.

Kvantkrypterade nätverk kommer vara helt omöjliga att hacka. Problemet är att Satoshis jungfruadresser kommer bli helt rövknullade när vi har en kvantdator. https://www.tradingview.com/news/cointelegraph:16fb594d6094b:0-what-happens-to-satoshi-s-1m-bitcoin-if-quantum-computers-go-live/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in