Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Nej. Problemet är att du inte förstår vad det handlar om. Föreställ dig att den dåliga trippen är en terrorist som kommer mot dig med ett vapen och du tänker "oj vad jobbigt det här är, nu tar jag den här tabletten så jag sover bort det jobbiga". Allt de här du sopar under mattan blir substansen som du är skapad av. Du blir skit, bokstavligen.
Tja Melange, vad är grejen med att du alltid måste vara en nedlåtande besserwisser så fort du öppnar munnen? Både cannabis och psykedelia ska väl ha en avsvällande effekt på egot, eller?
Nu är jag är inte heller nån anhängare av att döda trippar med benzo. Bättre att börja med mindre doser istället, tills man känner sig trygg med att gå högre.
Fast det är väl inte direkt din devis om jag kommer ihåg rätt? Du brukar väl förespråka heroiska doser även för nybörjare, va?
Jag har totalt överseende med din besserwissrighet och onyanserade åsikter i andra sammanhang. Men för en karaktär som verkar vilja utge sig för att vara en ambassadör för psykedelisk och/eller cannabisterapi, så tycker jag att din attityd är lika oklädsam som dina oansvariga råd och åsikter.
Men jag kanske har missuppfattat dig. Du kanske bara går igång på att vara allmänt dryg och jobbig?