2015-01-04, 06:54
Medlem
LilSmokeys avatar
Minst 50 % som festar där skulle jag säga låtsas vara rika och lite finare än vad dom egentligen är.
Citera
2015-01-04, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilSmokey
Minst 50 % som festar där skulle jag säga låtsas vara rika och lite finare än vad dom egentligen är.
Tror vi har ett mörkertal där, minst 80 % som inte har dom resurser dom försöker utstråla i stil och beteende.
Citera
2015-01-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrossFitDJesus
Finns det ens några välbärgade med självrespekt som hänger runt Stureplan? Liknande Laroy. Privata klubbar och VIP zoner är det som gäller för dem med pengar.
Fan vad har folk ute i landet för bild av stureplan egentligen? Som jag nämnt tidigare i tråden, det är Sverige (europas?) mest krogtäta kvarter, med allt som kommer med det. Det finns vipklubbar i form av V*****, Suite, Bergmans, Fou osv. men också riktigt risika hak som Soap bar. Det finns muppar som drar in helrör, likaså folk som bara dricker öl. Ställen utan inträde och ställen med 200kr i inträde. Det är inget speciellt, men de flesta klubbarna i Stockholm ligger helt enkelt i det här området.

Laroy har fö. stängt pga. dåligt rykte. Försökte sadla om till hipsterställe men 18-åringarna fortsatte likförbannat att dyka upp och hipstersen drog till Spy bar.

Sen har många av ställena dresscode som innebär att man antingen bär klä sig 'hippt' eller stiligt. Alltså skjorta eller motsvarande. Om en skjorta vid utgång gör att man "leker rik" enligt många här är ni riktiga bönder, ledsen.
Citera
2015-01-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilSmokey
Typ alla brudar som drar dit för att få rikemanskuk, som vanligt...
Citera
2023-04-16, 10:25
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=rFkpf3fYNFs

Väldigt många herregud vilket klipp verkar dryga osympatiska
Citera
2023-04-23, 01:27
Medlem
Var ute på Stureplan en gång, var på 3 ställen typ. Så jävla värdelöst, sjukt tråkigt, vidrig folk, ingen har humor, ingen har någon personlighet. Bara ytliga idioter och översittare, hatade fan varenda människa jag träffade.

Aldrig igen, vilken vettig människa vill hänga där...
Citera
2025-11-29, 10:19
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Var ute på Stureplan en gång, var på 3 ställen typ. Så jävla värdelöst, sjukt tråkigt, vidrig folk, ingen har humor, ingen har någon personlighet. Bara ytliga idioter och översittare, hatade fan varenda människa jag träffade.

Aldrig igen, vilken vettig människa vill hänga där...

Man tänker sig ju annars att det skulle vara en del roliga festprissar där som underhåller lite, men så är det alltså inte?
Citera
2025-11-29, 12:45
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Stureplan - hur många där låtsas vara rika?

Gammal tråd men har inte antalet av komplexfyllda vrak ökat i samhället då? Typ oattraktiva där deras enda chans att få göka är att spela rika? Såg t.ex. något program från Arlanda där de visiterade någon lirare som hade ett utgånget lyx-amex från någon bekant bara för att det skulle synas när han öppnade pluskan. Sen om märkeskläderna han hade på sig bara var fejk eller inte som han påstod fick man väl ingen riktig klarhet i. Pajas hur som helst.

Har för övrigt jobbat på krogen ett stenkast från Stureplan, och varje år dök det fan upp någon ny typ snitsare till östgöte som försökte dölja sin helvetesdialekt och kom i kostym, direktimporterat vrålåk samt Rolex(kopia) och skulle vräka sig med typ mäklarbrickor eller bjuda alla vid bardisken.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in