2025-11-29, 10:52
Medlem
Happypancake, Facebook dating är exempel på gratisversioner av nätddjting. Det kostar inget och begravning vektiga funktioner finns inte, det är transparent. Men är det mestadels bottenskrapet i samhället som håller till där??

Om jag som framgångsrik man med bra yrke och bra lön söker där, kommer jag då bara hitta kvinnor med låglöneyrken, lågstatusjobb, arbetslösa, sjukskrivna??

Man vill ju ha en kvinna som går någorlunda jämna steg med en själv. Om jag är högutbildad och drar in 50 000 efter skatt så vill jag ju inte ha en brud som är timanställd inom hemtjänsten, och som saknar eftergymnasial utbildning. Hon får ju gärna dra i alla fall 30 000 och ha ett stabilt yrke.

Är dessa gratisversioner på appar m.m. de misslyckade brudarnas oas??

Man vill inte dejta en jävla loser som ska parasitera på en eller som man aldrig kan göra roliga saker med.
Senast redigerad av Pundedu 2025-11-29 kl. 11:03.
Citera
2025-11-29, 10:57
Medlem
Happn, happypancake, badoo, facebook dejting m.m. är till för de som är bannade på tinder. Och bottenskrap skulle jag gissa.

Tror även dessa är större i mindre samhällen där tinder kanske inte har så många användare att det blir användbart-
Citera
2025-11-29, 10:59
Medlem
Det vet jag inte. Sett många kvinnor på de sidorna som jag vill ligga med, så jag skulle säga att det är attraktiva kvinnor i alla fall.
Citera
2025-11-29, 11:03
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Det är väl bara bottar och scammers på de sidorna?
Tror inte betalversioner så mycket bättre heller.
Citera
2025-11-29, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Happypancake, Facebook dating är exempel på gratisversioner av nätddjting. Det kostar inget och begravning vektiga funktioner finns inte, det är transparent. Men är det mestadels bottenskrapet i samhället som håller till där??

Om jag som framgångsrik man med bra yrke och bra lön söker där, kommer jag då bara hitta kvinnor med låglöneyrken, lågstatusjobb, arbetslösa, sjukskrivna??

Man vill ju ha en kvinna som går någorlunda jämna steg med en själv. Om jag är högutbildad och drar in 50 000 efter skatt så vill jag ju inte ha en brud som är timanställd inom hemtjänsten, och som saknar eftergymnasial utbildning. Hon får ju gärna dra i alla fall 30 000 och ha ett stabilt yrke.

Är dessa gratisversioner på appar m.m. de misslyckade brudarna oas??

Tror som du att sårade personer är där. Skulle inte säga misslyckade då vi har olika bakgrund med olika förutsättningar. Så länge man vill odla en familj så kan man gå åt samma håll. Det är ändå alltid någon som tjänar bättre än den andre.

Gå till en bättre app då typ match.com. Dejta annars på riktigt med de närmaste du har. Lättare på det sättet.
Citera
2025-11-29, 11:19
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:

Man vill inte dejta en jävla loser som ska parasitera på en eller som man aldrig kan göra roliga saker med.

Det viktigaste är alltså att bruden ska tjäna bra med pengar, prova OnlyFans.

Önskar dig också lycka till att hitta en vettig brud via onlinedating speciellt när den viktigaste preferensen är att bruden ska tjäna cash.
Jag tror du kan fixa det här!
Citera
2025-11-29, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Tror som du att sårade personer är där. Skulle inte säga misslyckade då vi har olika bakgrund med olika förutsättningar. Så länge man vill odla en familj så kan man gå åt samma håll. Det är ändå alltid någon som tjänar bättre än den andre.

Gå till en bättre app då typ match.com. Dejta annars på riktigt med de närmaste du har. Lättare på det sättet.
Match har också massa bottar, senast jag använde tjänsten för något år sedan så besökte 5-6 asiatiska kvinnor min profil som såg ungefär likadana ut. Helt uppenbart att det var bottar eftersom det skedde ungefär samtidigt.

Bumble är den ända tjänsten som jag tack och lov inte stött på massa bottar. Nackdelen är att rätt få svenska kvinnor använder den.
Citera
2025-11-29, 14:01
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Nätdejting på gratisappar = bara för samhällets bottenskrap?

Hoppas jag inte låter alltför dryg nu, men om man nu inte tillhör samhällets bottenskrap så borde man väl inte heller vara singel, eller tänker jag fel här?
Citera
2025-11-29, 14:04
Medlem
Fantens avatar
"Bra" kvinnor behöver inte använda dejtingappar. Svårare än så är det inte.
Citera
2025-11-29, 14:37
Medlem
Nätdejting över lag är bara för samhällets bottenskrap så denna tråden blir som att se folk som dricker piss klaga på folk som äter bajs.
Citera
2025-11-29, 14:44
Medlem
Citat:

Med den människosynen lär du inte få nån kvinna. Och skulle du mot förmodan få det, så är det nån som blåser dig eller sätter dit dig för våldtäkt om du inte hostar upp x-antal tusenlappar.
Citera
2025-11-29, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hoppas jag inte låter alltför dryg nu, men om man nu inte tillhör samhällets bottenskrap så borde man väl inte heller vara singel, eller tänker jag fel här?

Om man är relativt attraktiv, ung och tjänar bra så kan man ju ändå nätdejta. Speciellt om man kanske inte gar nått stort nätverk utanför jobbet, man kanske är på en mansdominerad arbetsplats som man eller kärringdiminerad som kvinna.

Så nej. Du har fel tror jag. Sen är många som nätdejtar skräp. Speciellt kvinnor. En attraktiv eller lyckad kvinna behöver ju oftast bara existera så kommer männen jaga henne. Därför konstigt om hon nätdejtar.
Senast redigerad av Pundedu 2025-11-29 kl. 15:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in