Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Stort grattis till skuldsaneringen! Hur stora skulder har du och hur länge har du haft dem?
Ca 250k i skulder + ca 75k till CSN som inte förfallit än (vilket är mycket när man har 0 arbetsförmåga och FK är kör i vägg) som jag haft i ca 20 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
TorpareBlod
Soc skiter fullständigt i skulder, det ska de göra också
Har jag påstått annat?
Vad jag sa om du är läskunnig är att inkassobolagen är kör i vägg om att få en avbetalningsplan med ett lägre månadsbelopp (som man kan skrapa ihop till även på soc tex genom att offra nöje/kläder mm) än att avbetalningen är klar på det antal månader dom vill ha (brukar vara 3år max).
Citat:
Ursprungligen postat av
TorpareBlod
Soc kan hjälpa med försörjninstöd, du va tydligen inte en av dem, hoppas det går bra för dig. Man klarar sig alddedus utmärkt om man inte köper....
Du verkar vara lite snurrig, det räcker väl med ett svar på samma inlägg istället för 5 olika inlägg?
(Du citerar/svarar ju för tusan tom på ditt eget inlägg).
Jag har inte fått ytterligare skulder efter första tiden med försörjningsstöd då jag fortfarande hade fasta utgifter från innan, samt en period på några månader då soc nekade stöd.
Har sedan spenderat över 15 i bråk med FK och bollandes mellan olika vårdinstanser för att få sjukersättning.