2025-06-14, 00:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Om man ringer kan man oftast komma överens om nåt och de låser räntan, även om det är en hundralapp, mycket bättre än kronofoogden.
De kommer göra upp nånting med dig, de lyssnar. låt det inte gå till dem som inte lyssar. och hela dit liv är åt helvete.
Citera
2025-06-14, 01:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Stort grattis till skuldsaneringen! Hur stora skulder har du och hur länge har du haft dem?

Ca 250k i skulder + ca 75k till CSN som inte förfallit än (vilket är mycket när man har 0 arbetsförmåga och FK är kör i vägg) som jag haft i ca 20 år.

Citat:
Soc skiter fullständigt i skulder, det ska de göra också

Har jag påstått annat?

Vad jag sa om du är läskunnig är att inkassobolagen är kör i vägg om att få en avbetalningsplan med ett lägre månadsbelopp (som man kan skrapa ihop till även på soc tex genom att offra nöje/kläder mm) än att avbetalningen är klar på det antal månader dom vill ha (brukar vara 3år max).

Citat:
Soc kan hjälpa med försörjninstöd, du va tydligen inte en av dem, hoppas det går bra för dig. Man klarar sig alddedus utmärkt om man inte köper....

Du verkar vara lite snurrig, det räcker väl med ett svar på samma inlägg istället för 5 olika inlägg?
(Du citerar/svarar ju för tusan tom på ditt eget inlägg).

Jag har inte fått ytterligare skulder efter första tiden med försörjningsstöd då jag fortfarande hade fasta utgifter från innan, samt en period på några månader då soc nekade stöd.
Har sedan spenderat över 15 i bråk med FK och bollandes mellan olika vårdinstanser för att få sjukersättning.
Citera
2025-06-14, 01:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Om man ringer kan man oftast komma överens om nåt och de låser räntan, även om det är en hundralapp, mycket bättre än kronofoogden.

Möjligtvis att du kan komma undan med så lågt månadsbelopp för småsummor, annars brukar dom kräva en avbetalningsplan på max 3år.
Citera
2025-06-14, 03:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Möjligtvis att du kan komma undan med så lågt månadsbelopp för småsummor, annars brukar dom kräva en avbetalningsplan på max 3år.

nån hundralapp så är de nöjda, ja har man miljonskulder blir det ju annorlunda men det är ju inte de jag talar till, de flesta har skulder under 100 000 och då kan nån hundralapp räcka...har du miljonskulder så gäller annt.
Citera
2025-06-14, 03:50
Avstängd
Citat:
nån hundralapp så är de nöjda, ja har man miljonskulder blir det ju annorlunda men det är ju inte de jag talar till, de flesta har skulder under 100 000 och då kan nån hundralapp räcka...har du miljonskulder så gäller annt.

Jag pratar om hyresskulder eller nåt blancolån, inte maffia skulder på 1000 000 eller spelskulder.....ja då blir det annat, tror de flesta ligger under 100 000 iaf som söker hjälp....har man en miljon så har man helt andra problem som inte hjälps med pengar, då får man söka hjälp men inte mig. Prata inte mer med mig tack och försvinn från min tråd.
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-14 kl. 03:54.
Citera
2025-06-14, 05:35
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Dom vill som sagt oftast att man ska betala klart på max 3år så det behövs inte många tusenlappar i skuld för att det ska dra iväg (för småskulder vill dom dessutom ofta ha ännu kortare plan) och så tillkommer normalt en bunt avgifter även om dom pausar räntan.
Citera
2025-06-14, 06:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom vill som sagt oftast att man ska betala klart på max 3år så det behövs inte många tusenlappar i skuld för att det ska dra iväg (för småskulder vill dom dessutom ofta ha ännu kortare plan) och så tillkommer normalt en bunt avgifter även om dom pausar räntan.

Min erfarenhet som en föredetta skuldsatt va att inkasso är betydligt bättre, jag vet inte vem du är o dina skulder men det va inte snack om tid, utan vad jag kunde betala, tid har aldrig nänts 100 spänn..ok jättebra betala 100 spänn i månaden, bättrte än kronoofogden där jag också vart

Har ni inte läst tidnmingare, låna ut din bil och de tar din bil för att betala skulder även om bilen står på dig, så låna inte ut bilen till din bro med skulder.
spelar ingen roll, snart har dom tagit peth tester på hela befolkningen och ingen fick behålla körkortet. detta för att då blir det väldigt enkelt för generaldirektoren för transportverket att åka till jobbet eftersom hela sveries befolkning har blivit av med körkörtet själv är han ju äldsteman i jehovas vittnen så han dricker inte, om inte piss från småpojkar
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-14 kl. 06:49.
Citera
2025-11-28, 19:47
Medlem
tycker sverige borde avskaffa kronofogden istället
men visst
pk sverige
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto