2024-06-19, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Tänkt igenom min ställning till detta efter att politikerna nu röstade in chat control mot folkets vilja och vad som känns i hemlighet då inga stora medier tar upp det, så du hade rätt och jag fel. Man kan inte lita på politiker i dagens Sverige, det är tragiskt asså. Vill inte tro att det är så illa men tyvärr.

Stort av dig att ändra åsikt. Respekt. Och ja, det är värre än vad man vid första anblick tror, och den generella stämningen i samhället speglar heller inte hur kritiskt läget faktiskt är.

Jävligt mörka tider står för dörr...
Citera
2024-06-20, 07:52
Medlem
Ouelets avatar
Knappast rätt tidpunkt i historien att vara kriminell (eller professionell skitspridare). Varken här eller i vårt föregångsland USA. Och personer med bristande fantasiförmåga, som underskattar och tror att nuvarande AI-system kommer stanna på den här intelligensnivån, lär dessutom se ut som riktiga spån om något år.
911 first responder drones are coming
Citera
2024-08-18, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Vad bra då kan vi ju installera kameror som övervakar dig i ditt hem 24/7? Det har väl sådana som dig inget emot eftersom ni ändå har "rent mjöl" i påsen?

Äh finns redan över 100000 Teslor här som övervakar 24/7..
Citera
2024-08-18, 19:56
Medlem
YP4XQs avatar
Tycker lite synd om stadsborna som ständigt drabbas av svenska hjärndöda politikers ständigt felaktiga beslut. Ni får babbar, mord, skjutningar, halal affärer, gäng, dekadens... och nu ännu mer kameraövervakning.
Citera
2024-08-23, 15:47
Medlem
Altiplanos avatar
Kommer personligen förstöra alla de kameror jag ser som håller på med AI-massövervakning. Det är min skyldighet som svensk. I Sverige har vi rätt till frihet och integritet. Gillar man inte det kan man ta första, bästa flyget till Kina eller Ryssland.

Självklart kommer jag plocka isär de och försöka reverse engineer dom för att lista ut specifikt hur de fungerar och vart de skickar all data.

Tillsammans ska vi skydda Sveriges befolkning från dessa massövervakare.
Senast redigerad av Altiplano 2024-08-23 kl. 15:52.
Citera
2024-10-29, 14:36
Avslutad
Fan ta dessa jävla AI-kameror!!
Citera
2025-11-19, 15:09
Avslutad
Nu börjar det dyka upp i nyheterna igen. 5000 kameror ska upp inom kort. Någon som vet var dessa placeras? Jag rör mig ofta runt om i Stockholm och har hittills inte sett något i innerstaden åtminstone, men ska hålla utkik.
Citera
2025-11-20, 17:53
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binarian
Nu börjar det dyka upp i nyheterna igen. 5000 kameror ska upp inom kort. Någon som vet var dessa placeras? Jag rör mig ofta runt om i Stockholm och har hittills inte sett något i innerstaden åtminstone, men ska hålla utkik.
Och sen, ska 5000 till upp, trots att man inte löst mera brott , och sen blir 5000 till.... Osv
Citera
2025-11-20, 18:19
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monoplegia
93539246
Är det så många du tror att det blir tillslut?
Citera
2025-11-21, 22:55
Medlem
Ett snäpp längre än GO 1984.... already there ....... massövervakare.

Krig är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka.”
• “Storebror ser dig.”
• “Den som kontrollerar det förflutna kontrollerar framtiden. Den som kontrollerar nutiden, kontrollerar det förflutna.”
• Samhället präglas av begrepp som:
• Tankebrott – att tänka fel är ett brott.
• Nyspråk (Newspeak) – språket begränsas för att hindra fria tankar.
• Dubbeltänk (Doublethink) – förmågan att acceptera motsägelser som sanna.

xxxxxxxxx
CBDC ihop med digitalt ID och kameror som en del av ett potentiellt övervakningsnätverk.

Resonemanget är att om staten både kontrollerar betalningsmedlet (CBDC), identiteten (digitalt ID) och övervakningen (AI-kameror), blir individen mycket lättare att styra.

Det framställs som en risk för minskad autonomi och integritet, där varje transaktion kan spåras och kopplas till en person.

Diskussionen knyter även an till internationella idéer som Agenda 2030 och "15-minutersstäder", där CBDC ses som en byggsten i ett mer centraliserat kontrollsystem.
xxxxxxxxxxxx
Senast redigerad av AvbrottLinje 2025-11-21 kl. 22:57.
Citera
2025-11-27, 20:57
Medlem
Bara kriminella parasiter fruktar detta! Har du inget att dölja har du inget att frukta! Mer övervakning!
Citera
2025-11-28, 15:36
Medlem
Gorbis avatar
"Regeringen går vidare med det kontroversiella lagförslaget som kan hota den personliga integriteten.

Förslaget som nu skickas till lagrådet ger polisen möjligheter att använda AI för ansiktsigenkänning i realtid."

"Det är förbjudet enligt EU:s AI-förordning att använda tekniken på allmän plats. Men enligt regeringen finns det möjlighet att göra nationella undantag från EU-reglerna, vilket är det man nu föreslår.

För att skydda den personliga integriteten vill regeringen införa en rad rättssäkerhetsgarantier. Bland annat ska AI få användas endast om det är ”absolut nödvändigt” för att lokalisera eller identifiera en utpekad person. Det ska också krävas ett förhandstillstånd från åklagare.

– Men i brådskande fall utan tillstånd, säger Martin Melin, rättspolitisk talesperson för Liberalerna.

Då ska en ansökan göras inom 24 timmar, fyller han i.

Förslaget, som är en del i regeringens sedan tidigare presenterade ”kameraoffensiv”, föreslås träda i kraft den 1 maj 2026."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aJ1oVd/regeringen-gar-vidare-med-ai-kameror-for-polis

Hjärndöde fd. polisen Martin Melin i 2% partiet Liberalerna är med och bestämmer detta över huvudet på oss andra medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in