2025-11-18, 13:10
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Vetenskapen håller verkligen inte med dig, du lever i det förflutna och har en utdaterad syn på psykedeliska substanser. Antar att du har noll erfarenhet utav det baserat på dina felaktiga påståenden.
Forskningen anser att det har både viktiga medicinska och spirituella fördelar, detta baserat på dess mekanism och hur testobjekt påverkats i studier om det.

Förövrigt så är svamp ofarligt för kroppen mer eller mindre och är hälsokost i jämförelse med alkohol, tobak, majoriteten av mediciner man skriver ut. Psykedelier är anti-missbruk då det kan hjälpa folk ur diverse missbruk och beroenden vilket går hand i hand med dess läkande mekanismer på psykiska hälsan när det gäller flera tillstånd.

Sluta sprida desinformation, bara för du inte gillar något så bör man inte sprida lögner och skitsnack som inte stämmer överens med verkligheten för fem öre.

Det TS inte förstår är att man själv är en ande och det är detta man kan uppleva under trippar på det förvränger dina sinnen rätt rejält och gör dig mer mottaglig för psykedelisk spirituell vägledning.

Låter som Ts trippade rätt ofta en period, testa med att inte trippa på väldigt länge, och sedan när det är rätt set & setting och du känner dig redo så ta en hyfsad trip och meditera. Vissa kräver högre doser än andra, olika tolerans och "hjärnkemi" samt kvalitét på produkten. T.ex. så kan lappar innehålla mindre än det säljs som etc, svamp vet du väldigt sällan styrkan på.

Precis, TS borde släppa taget och go with the flow istället.

Psykedelier är framtidens terapi för väldigt många åkommor om man läst vetenskapliga studier, artiklar och dylikt.

Det är egentligen inte relevant om andlighet är påhittat eller om det är äkta. Under psykedeliska upplevelser är det ett reellt fenomen att man ofta får överjordiska upplevelser. I vilket fall som helst så kan ju det vara en upplevelse som ger positiva effekter för en själv och ens liv.
Insikter är vad det handlar om och inte att man exempelvis ser spöken i rummet. Samtidigt reagerar alla olika på droger och alkohol så det finns ingen mall att lägga fram på hur en psykedelisk tripp bör vara.
Citera
2025-11-19, 20:51
Medlem
Tack för alla svar! Orkar inte citera alla men kortfattat:
Jag har aldrig "försökt" se en ande eller komma i kontakt med dem. Jag tror inte ens på dem.

Allt jag vet är att människor runt om mig kommit i kontakt med dem under drogrus. En kille jag tog ayahuasca med sa att han mötte moder Ayahuasca kvällen INNAN vi drack aya. han var alltså nykter.

Min bästa polare har sett tomtar och småfolk många gånger men han tror inte heller att de är sanna. Folk möter djävulen/änglar hit och dit.

Finns dessa varelser på riktigt och de vill att folk ska tro på dem är det väl det minsta de kan göra att ge mig något skäl till det. För att citera Antonius Block:

Är det så grymt otänkbart att fatta Gud med sina sinnen? Varför ska han gömma sig bakom halvuttalade löften och osedda under?

Jag vill ha vetskap. Inte tro, inte antaganden utan vetskap. Jag vill att Gud räcker mig sin hand, avtäcker sitt ansikte, talar till mig.
Citera
2025-11-26, 16:36
Medlem
swimp78s avatar
Psykedelia ger en förvrängd spegel av den man är.
Är man en person som grubblar och är känslig för stämningar och estetiska och sinnliga saker och lite har en känsla av fascination för mystiska nivåer av livet- blir trippen lite så..

Är man en glad gamäng med ett enkelt sinnelag kanske man på.sin höjd tycker trippen är "lite skruvad" och att man blev "lite beng men d färgade inte av så fett "

Tror vissa av de allra mest flippade tripp-rapporterna inte sällan är lite överdrivna och förstärkta i efterhand. "Jag föddes på nytt som ett kosmiskt embryo , och splittrades i tusentals.silverkokonger" blabla . Detta pga det är tänkande och fantasifulla typer som känner efter mycket och har rikt ordförråd som skrivit dem. Och att de överdriver för att ge en bild av sina tankar.

Sen är det väl en dosfråga. Det finns väl heroiska doser som verkligen får en att byta dimension .kanske inte så ofta på just LSD som man tror dock
Senast redigerad av swimp78 2025-11-26 kl. 16:40.
Citera
2025-11-26, 20:02
Medlem
Kalaskula544s avatar
För att folk ser det dom vill se.

Jag såg en satellit med en enorm strålkastare högt upp i skyn lysa upp så det såg ut som ett himlafenomen, rätt fräckt. Jag befann mig uppe i Norrlands vildmark, så stjärnhimlen var väldigt synlig.

Hade jag trott på Hollywood-aliens skulle jag såklart trott det var utomjordingar.
Citera
2025-11-27, 22:13
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Nja just den anden du nämde lät väldigt likt det från bibeln så jag antog att du menade det. Som en själ mer?

Rent vetenskapligt är andar ett påhitt. Samtliga religioner är en samling idéer en bunt fårahedar skrev ner för tvåtusen år sedan. Jesus trodde att jorden var platt. För en troende bodde Jona i en val i en vecka innan gud räddade honom. Men hur kan han bo i en val om det inte finns något syre?

Flera miljarder människor är troende så det ligger nog i våra rötter det med, från urmänniskan. Jag var nog en eldvakt för jag älskar vara vaken på natten. Att fundera på sådant där när man är trippad går inte att jämföra med någon annan drog.

Förstår du hur jag menar? Man känner sig hypersmart som en alien. Det funkar liknande på puk, man kan sitta och spåna med polarn när man e bäng. Men gör man det på svamp fokuseras tankarna och man sjunker ner djuuupt i tankarna.

Det är betydligt lättare att lura hjärnan på syra än andra droger. Det var så jag menade.

På braj sitter man och flummar, glömmer vad man tänkte på och helt plötsligt sitter man och spelar. Tur som fan att man måste vänta flera veckor mellan gångerna. Tänk att vara trippad konstant som på cannabis.

Det är anden som gör levande; köttet är till intet gagneligt. De ord som jag har talat till eder äro ande och äro liv.

Johannesevangeliet 6:63 Svenska Folkbibeln 2015 (SFB15)
Det är Anden som ger liv, köttet hjälper inte. De ord som jag har talat till er är Ande och liv.

Det finns en helig livsande.
Det finns liv och död. Det har jag upplevt båda två.
Det finns hopp om Livet som man brukar säga.

Det fanns inget sånt i drogvärlden. Den kosmiska. Bara båg. Död.
Trams. Perversion. Blaj.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in