2025-06-23, 15:27
Medlem
Lifestealers avatar
Något mellan följande:

1. Benso gör en mycket lugnare.

2. Antipsykotisk medicin släcker de flesta CS-rus.

3. C-vitamin och magnesium om du racat på tjack.

4. Röka bästa ihop med CS.

5. Långpromenera med musik i hörlurarna och rensa skallen.

6. Kost allmänt (vitaminer, mineraler, vatten, mat, glöm inte saltet om du är/varit uttorkad)

7. Sömn.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-06-23 kl. 15:32.
Citera
2025-06-23, 15:30
Avslutad
Kanske sluta punda?
Citera
2025-06-23, 23:35
Avslutad
Personligen tycker jag bärs funkar alldeles utmärkt. Ett par tre stycken så man blir lagom lullig brukar funka. Sedan är det ju inte fel med ölsmaken heller.
Citera
2025-06-25, 17:27
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Något mellan följande:

6. Kost allmänt (vitaminer, mineraler, vatten, mat, glöm inte saltet om du är/varit uttorkad)

7. Sömn.

Röka kan helt klart göra det värre medan anti-psykotisk medicin kan hjälpa mot nojan, men släcker inget tjackrus, enligt erfarenhet. Bra råd i övrigt dock.
Citera
2025-07-01, 00:42
Medlem
Drick vatten, käka, benzo och eller alkohol.
Se till att befinn dig där du känner dig så trygg som möjligt, sysselsätt dig med något du gillar samtidigt. Upprepa för dig själv att du är påverkad och att du vet att de till 99,99% är just noja.

Om det är så illa att detta upprepar sig rus efter rus är det nog dags för att sluta, iaf en längre paus.

Miljöombyte är också en grej som kan påverka mycket.
Citera
2025-08-05, 22:56
Medlem
Ha benso så kommer du klara dig bra och du kanske är vaken för länge och borde gå och lägga dig tidigare innan nojan kommer.
Var vaken några dygn nyss men nu ska jag inte göra det mer för jag råkade skriva massa konstiga meddelande till folk när jag väl tog min sömnmedicin (imovane)
Och så vaknade jag antagligen och skrev massa konstiga meddelande och gjorde konstiga saker.

Men nu ska jag gå på tjack och sova varje natt det har jag gjort förut och det funkar och jag mår bra av det har gjort det förut i flera år utan att balla ur och vara vaken hela nätterna det är jag trött på att göra
Citera
2025-08-06, 08:01
Medlem
Att käka typ banan och dricka vatten hjälpte mig asmycke efteråt
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Något mellan följande:

7. Sömn.
Citera
2025-08-31, 15:37
Medlem
Robbadobbs avatar
Bara skit i att du gör ljud. Efter ett tag vänjer du dej. Spela datorspel på nätterna så stör du ingen. Eller vad roar du dej med? Det här klassiska 7 timmars runket kan ju göras med hörlurar annars 😅
Citera
2025-08-31, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba
Benzo är det absolut bästa för ångest, paranoia och för att somna efter för länge på stimulanter. Utan tvekan.

Jag rör inte stimulanser om jag inte har benzo.
Pallar inte stå och svettas vid titthålet.

Pinsamt dagen efter när man ser flottfläcken från ens panna ovanför titthålet i dörren...

Benso och öl (för vätskan och kalorierna samt synergieffekten med benso) är lösningen.

Runka av dig och avsluta med en haschpipa.

När man väl börjat få psykoser och höra röster, så tror jag att vanföreställningarna kommer lättare i framtiden. Först pallade man rejsa i flera dygn men nu får det räcka med max en natt vaken. Det är inte värt det när man blir sådär.
Citera
2025-11-15, 12:36
Medlem
Ja fan när jag får paranoia andas jag knappt och lyssnar efter minsta ljud. Talar väldigt tyst och kan stå vid kikhålet i timmar. Sen rösterna man hör.
Jag åkte till bolaget. Fruktansvärt jobbigt att vara runt människor. Tror alla kollar på mig och ser hur påtänd jag är. Köpte två liter vin som jag i princip svepte. Då kände jag mig lugn.

Ett häksosammare alternativ är att gå ut på en långpromenad i raskt tempo.
Sedan som sagt att äta och dricka regelbundet.
Citera
2025-11-20, 22:06
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen
Ja fan när jag får paranoia andas jag knappt och lyssnar efter minsta ljud. Talar väldigt tyst och kan stå vid kikhålet i timmar. Sen rösterna man hör.
Jag åkte till bolaget. Fruktansvärt jobbigt att vara runt människor. Tror alla kollar på mig och ser hur påtänd jag är. Köpte två liter vin som jag i princip svepte. Då kände jag mig lugn.

Ett häksosammare alternativ är att gå ut på en långpromenad i raskt tempo.
Sedan som sagt att äta och dricka regelbundet.

Jag våga knappt andas och trodde grannen 20 våningar upp hörde min tv på volym 1 när jag skapa denna tråden. Har fått bra tips och andra perspektiv nu så är inte inbillningarna som har överhanden utan jag. Så hoppas min resa kan hjälpa dig och andra. ❤️
Citera
2025-11-27, 04:36
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Jag våga knappt andas och trodde grannen 20 våningar upp hörde min tv på volym 1 när jag skapa denna tråden. Har fått bra tips och andra perspektiv nu så är inte inbillningarna som har överhanden utan jag. Så hoppas min resa kan hjälpa dig och andra. ❤️

Ja vi alla har nog varit där du var nån gång under åren tror jag. Man lär sig nog att hantera det med tiden antar jag, sluta knarka helt är väl det bästa för att slippa skiten.

Kan faktiskt inte komma ihåg när jag hade en ordentlig noja senast. Tror bara jag kunde känna av det dom första åren när man hade börjat prova olika saker. Det är många år sen idag och är väl bara glad att jag slipper det nuförtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in