2025-11-25, 23:32
Medlem
ljummenprutts avatar
Hej hej!
Börjat träna nu och undrar om snus typ ice cool kan boosta performance när man pumpar på gymmet? typ innan man kör reps på roddmaskinen eller springer på löpbandet. blir man piggare och är det bra hälsan?
Citera
2025-11-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljummenprutt
Hej hej!
Börjat träna nu och undrar om snus typ ice cool kan boosta performance när man pumpar på gymmet? typ innan man kör reps på roddmaskinen eller springer på löpbandet. blir man piggare och är det bra hälsan?

Tror de finns nån rapport om att nikotin kan hjälpa med muskelbyggnad, vet dock inte vart ja såg den men dom skrev om nikotinplåster
Citera
2025-11-26, 06:59
Medlem
Citat:
Hej hej!

Är väldigt lätt för dig att testa ju. Men Handlar inte om det på lång sikt. På kort sikt menar man pass som är viktiga, tex under tävling. Men för långvariga resultat så handlar det bara om att hela tiden ha ett bra träningsprogram och ta hand om kroppen mellan passen med bra kost och återhämtning (tex sömnen).
Citera
2025-11-26, 09:44
Medlem
GustavBustav1916s avatar
Citat:
Hej hej!
hjälper nog men helt ärligt borde du sluta med dem där smurf blöjorna och börja ta riktig tobak.
Citera
2025-11-26, 14:33
Medlem
Krappfiskarns avatar
Snus har viss påverkan på din träning, men jag tror (baserat på att ha tränat hårt både som snusare och icke-snusare) att det mest är psykologiskt. Bäst resultat får du nog av att snusa sporadiskt i samband med dina viktiga träningspass, då bygger du inte upp såpass vana eller resistens mot snus. Mitt råd är att aldrig börja, det är ett dumt beroende och pengarna du sparar kan du lägga på mat som ger betydligt bättre gains.

Snus är väldigt bra ifall man vill gå ned i vikt, eftersom det är hungerdämpande.
Citera
2025-11-26, 16:28
Medlem
Citat:
Hej hej!
Nej du få sämre resultat. Sämre återhämtning, sämre cirkulation, högre blodtryck osv. Enda bra är väl att man kan bli mer allert men då funkar kaffe bättre eller en koffein tablett bättre.
Citera
2025-12-08, 13:55
Medlem
Du får prova!

Jag tkr jag blir något piggare om ja tar en snus vilket i sin tur ökar motivationen och kanske reps.

Men tar du för stor dos nicotin kmr du bli trött alt må illa. Svårt å tro de skulle göra någon större skillnad på muskeltillväxt eller performance på gymmet.
Citera
2025-12-08, 15:55
Medlem
jonte500s avatar
Jag snusar medan jag tränar! Inte för att det skulle vara prestationshöjande, det vet jag inte, utan för att jag är beroende och det har blivit en vana att snusa även när jag tränar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in