Citat:
Du kan äta så mycket av detta som din mage klarar av. Det finns en gräns när du spyr. Många människor kan inte ens äta en matsked smör, för de mår så dåligt av det.
Energin som finns i maten kan försvinna på olika sätt. En levande människokropp gör av med energi i vila eftersom vi håller ca 37 grader. Värmestrålningen från en människa är ungefär 350 kilojoule per timme.
En del av energin i maten kan inte tas upp av kroppen alls. Den kommer ut i avföring och urin.
Det är dit energin "försvinner".
Jag tror att du gör två tankefel. För det första tror du att all energi som finns i mat tas upp i magsäcken och tarmarna. Så är det inte. För det andra tror du att en människa behöver röra på sig för att avyttra energi. Så är det inte heller. Se ovan, vi strålar ut värme hela tiden.
Energin som finns i maten kan försvinna på olika sätt. En levande människokropp gör av med energi i vila eftersom vi håller ca 37 grader. Värmestrålningen från en människa är ungefär 350 kilojoule per timme.
En del av energin i maten kan inte tas upp av kroppen alls. Den kommer ut i avföring och urin.
Det är dit energin "försvinner".
Jag tror att du gör två tankefel. För det första tror du att all energi som finns i mat tas upp i magsäcken och tarmarna. Så är det inte. För det andra tror du att en människa behöver röra på sig för att avyttra energi. Så är det inte heller. Se ovan, vi strålar ut värme hela tiden.
Och det här "stråla ut värme", det gäller bara om man inte äter Carbs? Carbsen strålas inte ut?
Jag kunde äta hur mycket smör som helst, mådde inte särskilt dåligt av det.
Ok min vän, jag är glad för din skull att du hittat en diet där du utan problem kan hålla vikten och förhoppningsvis även har mycket energi. (jag hade inte mycket energi när jag var keto/carnivore, gymmet led mycket)
Min personliga åsikt är fortfarande att du har disciplinen att inte överäta på carnivore, därför får du så bra resultat. (Kollar man på YouTube så äter ju carnivore gudarna typ en gång per dag, en ribeye eller nåt. Inte undra på att de går ner eller håller vikten.)
Jag grundar den åsikten på mina egna och andras erfarenheter av keto/carnivore. Plus forskningen. Som sagt, mycket av forskningen idag är rent jävla skräp sponsrat av bl.a. Big Pharma. Men CICO tror jag på eftersom det är så beprövat och bevisligen fungerar på mig själv och alla andra som har disciplinen att tracka kalorierna. Ha det bra!