2022-08-06, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storsang
Efter "Monia", en singel som sålde fler ex. i Frankrike än någon Beatlesdito gjorde, så satt han bl.a. i den sista melodifestivalexpertjuryn 1973 och var där den ende av 20 jurymedlemmar som gav "Ring ring" sina maxpoäng. Sedan råkade han lite illa ut i samband med införsel av diamanter som inte beskattats men det var inte mycket skatt han skulle ha betalat på det lilla han själv var med om att ta in. Efter diamanthistorien så drog han till London där han bl.a. sålde telefonsvarare och hade en firma som överförde fotografier till porslinstallrikar. I London träffade han Joan Collins och de blev ett par både privat och i affärer. Peter hjälpte Joan på många sätt, bl.a. så spelade han ut några TV-bolag mot varandra så att hennes gage för Dynastin steg något oerhört och han fixade kontrakt med kläd- och sminkföretag som betalade bra för att få använda hennes namn. Han startade företaget "Gemini Star Production" som skapade serierna "Monte Carlo" och "Sins" där Joan (och även han själv i ett par cameo-roller) spelade. Det företaget fortsatte Joan att driva efter skilsmässan. Under skilsmässan så försökte Peter naturligtvis att få så mycket som möjligt av den förmögenhet han varit med om att skapa men ett äktenskapsförord han skrivit under innan bröllopet begränsade hans del. Joan har senare sagt att det Peter fick efter skilsmässan bara var en bråkdel av det hon tjänat på honom. Efter skilsmässan så har han bott bl.a. i Frankrike, Schweiz och på Mallorca.

Det skulle vara roligt att veta nåt om hur Peter har det idag
Citera
2022-09-12, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Kul att du känner Peter!
Jag känner honom inte:-)
Citera
2022-10-01, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clackwell

Ok
Citera
2022-10-01, 14:06
Medlem
Citat:
Efter "Monia", en singel som sålde fler ex. i Frankrike än någon Beatlesdito gjorde, så satt han bl.a. i den sista melodifestivalexpertjuryn 1973 och var där den ende av 20 jurymedlemmar som gav "Ring ring" sina maxpoäng. Sedan råkade han lite illa ut i samband med införsel av diamanter som inte beskattats men det var inte mycket skatt han skulle ha betalat på det lilla han själv var med om att ta in. Efter diamanthistorien så drog han till London där han bl.a. sålde telefonsvarare och hade en firma som överförde fotografier till porslinstallrikar. I London träffade han Joan Collins och de blev ett par både privat och i affärer. Peter hjälpte Joan på många sätt, bl.a. så spelade han ut några TV-bolag mot varandra så att hennes gage för Dynastin steg något oerhört och han fixade kontrakt med kläd- och sminkföretag som betalade bra för att få använda hennes namn. Han startade företaget "Gemini Star Production" som skapade serierna "Monte Carlo" och "Sins" där Joan (och även han själv i ett par cameo-roller) spelade. Det företaget fortsatte Joan att driva efter skilsmässan. Under skilsmässan så försökte Peter naturligtvis att få så mycket som möjligt av den förmögenhet han varit med om att skapa men ett äktenskapsförord han skrivit under innan bröllopet begränsade hans del. Joan har senare sagt att det Peter fick efter skilsmässan bara var en bråkdel av det hon tjänat på honom. Efter skilsmässan så har han bott bl.a. i Frankrike, Schweiz och på Mallorca.

Vill veta mera…
Citera
2023-10-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoholmen
Hej! Jag fick reda på i somras 2020 att han är min pappa:/

Och Monia är mamman ? Tres bien. Aux Marseilles.
Citera
2024-02-26, 03:30
Medlem
Citat:
En fantastisk sångare var han.
Han har betytt mycket för mig så klart jag skulle vilja höra från honom,
också om honom, fast inte skitsnack då förståss
Skicka PM om du inte vill skriva här
Citera
2025-11-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Berätta mer !!!!
Jag är född 2002 och har inte haft någon kontakt med honom alls. Har inte vetat vem min pappa är och begärde hem mitt födelsebevis där framgick det att min pappa är Peter Carl Gustav Sjöholm. Född 1947. Sökte upp och så kommer det upp att han är någon artist och hamnar i chock. Men kul att se bilder på honom. Vi har ganska lika ansiktsdrag. Förlåt för sent svar. Glömde bort att jag hade skrivit något här
Citera
2025-11-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Du heter inte Monia?
Hahah nej heter inte monia, men hade inte förvånat mig om jag har ett halvsyskon som heter det!
Citera
2025-11-24, 15:14
Medlem
Citat:
Hej!
Jag har tänkt att det nog skulle dyka upp ett barn, han lär inte ha varit jätterädd för de många tjejer som ville träffas efter konserterna. Om jag var du så skulle jag försöka ta reda på så mycket som möjligt om honom. Om du inte har någon kontakt med just honom så har han en bror, ett par kusiner, några kusinbarn, några ex och f.d. bandmedlemmar som kanske kan berätta mer om dina farföräldrar, diverse hyss och annat. Jag vet själv lite som inte går att läsa sig till någonstans och har kontakt med några som har känt honom, du är välkommen att pm:a mig om det är något du undrar.
Ha det så bra!

Hej! Vad snällt av dig! Jaa nu när jag har läst på lite om honom så förvånar inte mig heller. Jag är född 2002. Hela min pappas sida är kapad för mig så har ingen aning om honom. Vet att jag har en farbror i Stockholm (vet ej om han lever) eftersom att min mormor sa det för några år sedan. Men de har ju ingen kontakt på så sätt. Sen har jag sett på wiki att mina farföräldrar inte lever osv osv. Men funderar på att skicka ett brev eller något. Har försökt att ringa, men numret fungerade inte.
Citera
2025-11-24, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Oj… hur känns det?
Har du haft kontakt med honom?
Skulle tro att du har du flera halvsyskon.
Hej! Förlåt för sent svar! Känns konstigt att kunna läsa till sig om honom och vad han har gjort och att det är halva mig. Har inte hört ett enda ord från honom. Enda gången jag har hört hans röst är på hans låtar haha. Tror jag har ett gäng halvsyskon. Helt sjukt
Citera
2025-11-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Och Monia är mamman ? Tres bien. Aux Marseilles.
Hahah nej jag föddes 2002, monia var långt innan det
Citera
2025-11-24, 15:30
Medlem
Citat:
Kunde inte skicka PM till dig:/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto