2025-11-15, 23:45
Medlem
Hej alla,

Min PSU börjar göra ett tickande ljud när jag spelar. Ljudet slutar om jag trycker lätt på gallret för nät*aggregatet, så jag tänkte att det vore klokt att byta nu när det är Black Friday

Jag är osäker på vilken PSU som skulle passa min dator och mitt chassi. Jag har en Intel Core i7‑8700K samt ett NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER, och mitt chassi är NZXT Aero One Duo länken:
Aero One Duo Svart

Detta är min nuvarande CPU EVGA Supernova GS 650W
EVGA Supernova GS 650W

Vad skulle ni rekommendera för mig?

Tack
Citera
2025-11-16, 00:16
Avstängd
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleN
Hej alla,

Min PSU börjar göra ett tickande ljud när jag spelar. Ljudet slutar om jag trycker lätt på gallret för nät*aggregatet, så jag tänkte att det vore klokt att byta nu när det är Black Friday

Jag är osäker på vilken PSU som skulle passa min dator och mitt chassi. Jag har en Intel Core i7‑8700K samt ett NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER, och mitt chassi är NZXT Aero One Duo länken:
Aero One Duo Svart

EVGA Supernova GS 650W

Tack

Kanske en sån här?

https://www.inet.se/produkt/6906675/seasonic-core-gx-v2-750w-atx-3-1

Seasonic gör bra produkter.
Citera
2025-11-16, 00:34
Medlem
Citat:
Hej alla,

Aero One Duo Svart

EVGA Supernova GS 650W

Tack

Låter som att fläkten i psu'n kan vara lite full av damm?
Citera
2025-11-16, 12:28
Medlem
swebarbs avatar
Ta ett modulärt som har bra garanti, seasonic som skrivits är bra kvalite. Du behöver inte starkare än 650w för din rigg.
Citera
2025-11-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Kanske en sån här?

https://www.inet.se/produkt/6906675/seasonic-core-gx-v2-750w-atx-3-1

Seasonic gör bra produkter.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ta ett modulärt som har bra garanti, seasonic som skrivits är bra kvalite. Du behöver inte starkare än 650w för din rigg.

Hej,

Tack.
Har aldrig hört talas om modulärt PSU eller seasonic men ska läsa om dem. Hittade även denna https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/psu-nataggregat-till-dator/psu/cooler-master-mwe-gold-v3-nm-750w-nataggregat-svart/991612
Citera
2025-11-16, 17:23
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Hej,

Tack.
Har aldrig hört talas om modulärt PSU eller seasonic men ska läsa om dem. Hittade även denna https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/psu-nataggregat-till-dator/psu/cooler-master-mwe-gold-v3-nm-750w-nataggregat-svart/991612

Modulärt är bättre mindre kabeltrassel då man bara kopplar in dom kablar som behövs.
Citera
2025-11-17, 09:08
Medlem
Har du testat att blåsa ut nätagget ordentligt och sen köra på. EVGA är en solid tillverkare så borde inte vara något problem.
Citera
2025-11-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Super, tack
Citera
2025-11-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Har du testat att blåsa ut nätagget ordentligt och sen köra på. EVGA är en solid tillverkare så borde inte vara något problem.

Jag ska testa, tack
Citera
2025-11-23, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux

Hej, Blåste ut nätagget och det verkar ha löst problemt
Citera
2025-11-24, 07:24
Medlem
Citat:
Hej, Blåste ut nätagget och det verkar ha löst problemt
Fint, bra att du inte behövde köpa nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in