Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Okej tack för din info.
Testade du och din fru någonsin för könsherpes? Kan tydligen ge nervssmärtor i underlivet.

Hur många månader tog det ungefär med TMS arbetet för stt du skulle bli helt symptomfri?

Körde du somatic tracking och sånt där?
Besökte du fysioterapeft?

Hej, jag har herpes ja. Fick det av en tidigare flickvän. Men det var minst 10 år innan jag fick mina ”prostatit” problem. Så, nej, jag kan kraftigt dementera detta med Herpes och ”prostatit”. Enda anledningen att man får ”prostatit” symptom av herpes är att man, likt mig, fokuserat väldigt på könsorganet, man tror man fått en könssjukdom, ångesten gör att man omedvetet spänner muskler i området. Själva herpesen har aldrig plågat mig nämnvärt, kom och gick ett tag med utslag, men var många år sedan jag hade några skov överhuvudtaget.

Det kan ta lång tid med TMS (jag använder inte TMS-metodik längre, jag tänker inte på detta längre. Det är inget större problem i mitt liv) för att reducera symptomen. Beror på hur lång tid man bekymrat sig över detta. Och vilken person man är. Jag var uppslukad 24/7 av ”prostatit” (jakten på hemliga bakterier, phag-behandling i Georgien/Polen, skicka prover till labb i Texas, åka till Polen och operera mig, skjuta mig :-( helt galen) i 3-4 år, DAGLIGEN, varje minut. Så mina muskler är inte helt återställda än. Men, mentalt är jag hel (det är DET ABSOLUT VIKTIGASTE) Problemet är ju att man sitter och spänner röven varje dag ändå. Jag känner av detta när jag suttit länge, när jag ronkat (inte så mycket vid vanlig sex), När jag skitit. Det är mest att det bränner i röven nu förtiden, har inga problem på dagarna med att känna mig pissnödig, men ibland kan pissnödigheten göra sig påmind när jag skall sova. Men bästa sättet är att inte göra en stor sak av detta när det sker, bara gå å pissa, sen gå och lägga sig igen) Sen kan det komma ”skov” då det blir lite värre. Men, jag oroar mig inte ett skit för att det är något fel på mig. Jag tänker nästan aldrig på detta. Det är som att man ibland känner av träningsverk. Så, mentalt är jag HELT återställd, vilket är det viktigaste.
Några blir bevisligen helt återställda. Så det kanske hjälper med fysioterapeut? Prövade köra runt med en sådan stav i röven och trycka på muskler, men gav upp efter ett tag. Hade också värme-stav upp i röven etc :-) har testat många ”super-kurer”, men det enda som hjälper är att jobba mentalt (egentligen ganska enkelt, ge fan i att tänka på detta)
Men, som jag sa, när man kollat med urolog och läkare att man inte har riktiga och livshotande problem, så måste man acceptera läget/släppa oron/leva vanligt liv och behandla detta som vilket kroppsligt problem som helst. Som tex problem med akilleshäl. Jag har ont i den och när jag spelar fotboll blir det värre. Det är en idrottsskada, precis så är det med min ”prostatit” (som jag har fått för att jag gått och oroat mig i 3-4 år)

Hoppas det hjälper. Sluta fokusera på detta och lev livet. Ta en dag i taget. Till slut går det bättre och bättre och likt mig så tänker du plötsligt inte på detta.
Senast redigerad av faanimej 2025-06-17 kl. 10:36.
Citera
2025-06-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longinus
Max 25 PSA med blod i urin och sperma när det är dåliga perioder. Då kan det kan även rinna av sig själv så att jag får skura golvet. De kollar cancer 1-2 ggr per år, men än verkar det bara vara en jobbig inflammation. Den eviga värken är jobbigast, dock så verkar Taladafil ta bort smärtorna. Lite dyrt bara.
Ok, det låter som något annat än min ”prostatit” som jag själv skapat av mina hjärnspöken.
Lider med dig. Hoppas du får den hjälp du behöver. Ingen skall behöva gå omkring obehandlad. Det är konstigt att de inte undersökt rejält och att du fått en tydlig diagnosticering? Blödning borde ju utredas till de vet exakt vad det beror på?
Värk kan man ju få i musklerna ändå, precis som jag. Brännande som ibland känns som det svider (men det känner man ju också om man har problem med tex akilleshälen etc)
Citera
2025-06-17, 21:28
Medlem
Anledningen att jag skriver här är att jag lovade mig själv att återkomma en dag när jag är ”frisk”. Det är många som blir friska men aldrig skriver om det tyvärr. Det är väl för att detta tar sin tid och sen glömmer folk bort skiten helt när de är friska.
Som sagt, ni som är kvar i tanken att det är en infektion (vilket det oftast inte är. Jag har aldrig haft en infektion, jag kollade tidigt alla könssjukdomar, jag kollade tidigt att jag inte hade några vita blodkroppar i urinrör och i säden. Detta är ju absolut bevis på att man inte har en infektion, avsaknad på infektionsmarkörer = vita blodkroppar. Jag testade detta tidigt i mitt förlopp, och ångrar djupt att jag inte fattade och trodde på läkaren den gången. Jag googlade här och på internet och blev bara mer orolig) Jag tycker det är förödande att kalla prostatit för ”bakteriell” och ”icke bakteriell” prostatit. Alla har vi naturligtvis bakterier i överallt. Detta ledde till mitt jagande av bakterier och moment 22. Och letar man så finner man bakterier. Jag testade mig många gånger. Skickad prover till Texas och överallt. Ja, de fann enterococcus fecalis (det finns så många rövarhistorier om denna bakterie) och Klebsiella bakterier i små små mängder (och hur skall man veta om de är i prodtata eller i urinröret? Det går inte &#128517. Men de finner dessa i normala symptomlösa män också. Jag har läst om flera oskulder, där de också funnet dessa samma bakterier. Ja, på fel ställe kan dessa skapa infektioner etc, men människokroppen klarar av dessa i de nedre regionerna (och jag har testat mig åtskilliga gånger, kollat i mikroskop efter vita blodkroppar, utan spår av detta. Och nej, infektioner ”gömmer” sig INTE i prostatan. Det funkar INTE så med infektion, att de gömmer sig och inte syns. I alla fall syns det tydligt i ett mikroskop) Det är bara att tänka på hur man haft sex med olika tjejer, kanske efter man varit ute och dansat svettig på kvällen. Tjejer har ju rumpan nära muttan, så det är klart de har sådana bakterier där också. Jag har haft endel sex i mina dagar när jag var yngre och aldrig haft detta problem. Ingen av mina vänner har detta problem. Skulle det vara så enkelt att få prostatit av några vanliga bakterier så skulle var och varannan ha prostatit, alla porrstjärnor skulle ha prostatit. Så ÄR DET JU INTE. Så alla som nojjar över detta med bakterier, släpp detta, för ert eget bästa. Jag gick och nojjade om att min penis var röd etc (det blir den ju när man hela tiden spänner musklerna i området) i dag ser min lille vän helt normal ut (inte röd)
Men, men…. Det kommer fortfarande vara folk som inte tror mig, men nu har jag i alla fall försökt att hålla mitt löfte. Lycka till alla som får detta problemet. Det går att bli bra.
Senast redigerad av faanimej 2025-06-17 kl. 21:42.
Citera
2025-07-01, 23:28
Medlem
Hallå alla.

Jag föll från jobbet från ca två meters höjd, med kraft, och slog rejält i sidan. Hade ont ett tag. Ca två veckor senare började jag få ont i bäckenbotten/ljumsken. Har haft problem med detta tidigare med tyngdkänsla i pungen. Skillnaden denna gång var att jag inte fick upp den när jag skulle ha sex. Och sen när jag skulle pröva att onanera fick jag inte upp den igen.
Kissade mycket mer än normalt. Vaknade på natten och kissade typ 4ggr. Började känna mig trött o hängig.
Kan tillägga att jag även var sjukt stressad under denna period och drack massa kaffe. Ångest ibland för för mycket att göra.
Så jag tog ett PSA prov. Hade skithöga värden.

Fick tid hos urolog. Prostatan var normal. Kisstömning var normal (kollade med ultraljud).
Han gav mig ciproflaxin 500mg + naproxen för att se hur detta svarade upp.
Redan efter två dagar kände jag mig bättre.
Kissade bara typ 2ggr per natt. Inte lika ofta.
Efter en vecka var typ ljumsken (det området typ) bättre och bäckenbotten kändes knappt.
Det kunde dock stråla ut i undersidan låret och benet vilket var jobbigt.

Återbesök efter en vecka. PSA fortfarande skithögt. Men i övrigt var det som dag och natt typ. Inte hängig. Klartänkt. Bara olande smärta ut i vänstra benet/undersida lår. Men det försvann när jag gick typ. Har också vaknat med morgonbånge och på natten med stånd när jag haft nån sexdröm. Har inte onanerat dock för pallar inte att det inte funkar.
Urologen sa att vi skulle vänta 1 månad tills nästa PSA och fortsätta med cipro/naproxen.
Jag höll med för jag mådde typ bra. Fuck PSA.

Ytterligare 1 vecka senare är jag typ 100% förutom benet/undersida lår. Jag nojjar över att äta antibiotika så jag skiter i det 1 dag. Dagen efter får jag lite feber och känner mig sådär igen. Så skiter i nojjan och äter antibiotikan.

Nu 1 vecka senare är jag typ helt bra tills ikväll. Då kliar det lite på vänstra punghalvan. Det är där jag har problemet nu och haft förut. Jag ser att huden är röd under pungkulan. Det är varmt. Lite molande känsla. Nån som känner igen detta?

Jag har tidigare haft samma problem. Första gången fick jag naproxen i två veckor. Då försvann det. Andra gången sa de bitestikelinflammation (då var pungkulan svullen och det var rött). Det försvann typ av sig självt tror jag. Kommer inte ihåg. Haft det en annan gång och då sket jag bara i det och det försvann efter ett tag.

Lite orolig nu med allt skit. Nu när pungen blev röd o så. Psykiskt jobbigt.
Nån som har en bra doktor som kan sånt här? Nån som känner igen sig?
Tacksam för alla svar.

// Under
Citera
2025-07-02, 07:22
Medlem
Det röda försvan under natten skönt nog. Överdrivna Värmen också. Vara lite varm och liten öm i det området vid pungkulan typ.
Annars den där molande odifusa småvärken igen.
Citera
2025-07-28, 00:45
Medlem
Sluta nojja om pungen. Din ångest och nervositet gör att du spänner dig och kollar på pungen etc. Mycket är normalt. När jag nojjade mig för infektion så kunde det ibland svida i kuken, kuken var röd etc, Och då blir man ännu mer nojjig. Men det kan svida till i ballen ibland, också hos andra. Det är normalt. Och du har vart och kollat dig, så jag tycker du skall lägga ned dina negativa tankar. Du är helt normal. Många får också ED (Erectional Disfunction) när de plågas av ”prostatit” (alltså inte inflammation, men psyket som fuckar up kroppen. Du berättar ju också att du stressar och det är ofta så man får Tension Myositis Syndrom, dvs mind body problematiken) Om du slutar fokusera på detta och lever ett normalt liv så skall du se att detta går över. Lycka till 👍
Citera
2025-08-31, 09:36
Medlem
Prodelins avatar
Orkar inte med den här skiten, fick detta nyligen efter operation, kunde inte kissa så de tömde mig på en halv liter, efter det kunde jag kissa och har fortfarande problem till och från.

Själva obehagen dick började efter dom tappade mig på kiss, nu har jsg fått brännande ollon och obehag i hela skaftet, bränner till och från i arslet vilket tyder på prostatan.

Var till VC, bra läkare, fick fingret i arslet, öm lite överallt på prostatan, tog urinodling, han sa det var inte riktigt dom värdena för att ha en infektion men att det avvek från referens värdena.

Han satt mig på dyxoferm och alfuzosin 2 veckor, tyckte det blev bättre första dygnet och kunde kissa bra men nu har värken i ollonet kommit tillbaks och svedande.

Det är fan vidrigt ha detta för man vet inte när man är kissnödig heller av värken och svedan i ollonet.
Citera
2025-09-28, 15:04
Medlem
Hade problem för flera år sedan. Minst 3 år helt utan symptom. Fick ett återfall nu efter 5 helvetesveckor med jobb, flytt och annan stress.

Håller med många föregående talare här. Det är ingen idé att hålla på att jiddra med provtagning och mediciner hit och dit. I 9 fall av 10 är detta rent psykiskt. Det går över när man ägnar det noll uppmärksamhet och lär kroppen att det inte är någon fara. Sen är det ju förjävligt o leva med smärtan och obehaget. Men det går över. Hade glömt bort att det fanns och så kom det krypande igen efter 3 år.
Citera
2025-10-01, 00:04
Medlem
dumbaZs avatar
Jag har själv inte haft problem med prostatit på säkert 8 år, tack o lov.
Kan inte mer än att hålla med om det som faanimej skriver.
Det som hjälpte mig i princip direkt var Dr. Bri's Vibrant Pelvic Health klipp på Youtube.
Sök efter hans Pelvic floor strengthening + streches exercises.

Undvik också att spänna er precis innan utlösning och edging då de sätter extra mycket stress på muskler som redan är svaga.
Citera
2025-10-02, 08:59
Medlem
BoaToas avatar
Allt som föregående personer skriver gällande TMS stämmer.

Den här tråden är ett klassiskt exempel på hur man göder ångest som i sin tur göder symptom. Symptomen göder ångest som man sen sprider till samtliga i gruppen.

Ante1982 t.ex. uppenbarligen var fast i ett dåligt förhållande och smärtorna höll i sig i flera år tills att han lämnade förhållandet.

Hans senaste inlägg beskriver hur han blivit fri från smärtorna och dejtar runt.

För många var det en infektion som utlöste ett smärtssvar som ej släppte. Pratade med Hajade som har en egen sjukdomstråd. Han är idag frisk tack vare TMS. Hans tillstånd utlöstes av en infektion i Indien.

Sen har vi vår kära vän Skojaren.

Skojaren led garanterat av TMS men vägrade släppa bakteriespåret. Idag har han inte synts till i tråden på flera år.

Det är helt sjukt att vi har lidit sålänge pga TMS. Att vi blivit fullproppade med antibiotika och annat skit för något som egentligen rör ett hypersensisteret nervsystem.

Det finns farliga urologer därute som fortfarande förespråkar antibiotika som behandling för detta och i många fall cipro som är ett riktigt rävgift.
Citera
2025-11-06, 20:39
Medlem
Steneriks avatar
Ställer in mig in mig i ledet bland alla här som lider av denna jävulska åkomma, tänker varje dag att jag inte orkar leva längre och att en lastbil eller ett tåg borde göra jobbet, men hoppet är det sista som överger en.

Jag lider sedan 8 månader tillbaka av Prostatit och brännande känsla på ollon samt knottrigt utslag på ollonet, Jag har även haft svamp vid flertalet tillfällen som jag har behandlat med canesten och andra svampbekämpande salvor. Vissa dar känns allt bra, dock syns alltid knottror på ollonet. smärtan kan komma och gå under dagen.

Även min flickvän har samma symptom som mig med brännade känsla och ont i könet.

allt detta började efter att jag mottagit oralsex från en 3:e part.

Vi har besökt vården över 15 gånger och tagit prover för Alla möjliga könssjukdommar, bla gonorre, klamydia, ureaplasma, mycoplasma
listan kan göras lång men läkarna säger att det inte finns något tecken för att något skulle vara fel, men vi båda har ju ont och jag har synliga symptom, läste lite om genital tuberkulos men jag vette fan.. någon som kan ge något tips som jag kan undersöka??
Citera
2025-11-23, 10:25
Medlem
Steneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigaprostatan
Historik

Mina problemen började för ca 2 år sedan. Jag tror att det kan ha uppkommit på grund av oralsex. Jag fick smärta när jag kissade och urinröret kändes irriterat. Tyvärr väntade jag 2-3månader med att gå till läkaren utan tänkte att det nog bara var en lättare urinvägsinfektion. Smärtan med kissandet upphörde men jag en fick vandrande smärta i testiklar, penis, rumpa m.m. Mycket smärta och ömhet i penisen. Det uppstod också en brinnande smärta i benen och inre låren, som stundtals övergår i en frysande känsla. Jag var tvungen att kissa flera gånger i timmen, men kunde iallafall sova utan att behöva kliva upp.

Jag sprang till läkare och vårdcentraler i över ett år och fick urinodlingar samt tester för könssjukdomar gjorda. Alla läkare sa till mig att jag var frisk och inbillade mig att jag är sjuk. Jag trodde därför ett tag att jag hade herpes utan utslag, då herpes var den enda könssjukdom jag ej testats för. Jag tog flera herpes test, inklusive ett Herpes test som jag skickade i en speciell kylbox till universitet i Washington vilket visade negativt för både herpes 1 & 2.

Sommaren 2020 tilltog smärtan och var helt fruktansvärd. Jag upplevde då endast en viss symptomlindring under promenad. Till och med under dusch var smärtan outhärdlig.
2020 gick jag runt och funderade på att ta livet av mig. Sökte och läste väldigt mycket om det, men kom fram till att om man skall göra det måste man verkligen lyckas. Jag kom fram till att heroin och hagelbössa var de bästa metoderna med absolut högst successrate och minst smärta, men som tur är hade jag inte spontan tillgång till något av det.
Jag bestämde mig för att iallafall skjuta upp självmordet tills efter nästa läkarbesök. Jag tog mig till slut igenom 2020 genom att hela tiden boka nya läkarbesök och skjuta upp mitt självmord tills efter nästa läkarbesök.

Efter 10+ besök hos läkare, sjuksköterskor könsmottagningar och vårdcentraler fick jag till slut en remiss till en urolog. Jag fick vänta i tre månader för besöket vilket tog 5-10 minuter, Läkaren kände på min prostata (vilket enbart framkallade en väldig kissnödighet), sa att jag inte var allvarligt sjuk och att det går över av sig själv men ofta kommer tillbaka. Han rekommenderade vetekudde. Jag var förbannad och irriterad över det fullständiga ointresset från hans sida, men jag var iallafall glad över att ha fått det bekräftat att min sjukdom inte var inbillning.
Jag försökte behandla det genom att inte tänka på det, samt genom att köpa en värmefilt vilket jag använde i förhoppning om att värmen skulle hjälpa till att ta bort inflammationen. Jag blev lite bättre men inte bra.

Jag började schemalägga mina toabesök. Jag tvingade mig oavsett tryck att bara gå var 60-90 minut. Jag ökade stegvis tiden. Jag blev bättre och min konstanta pissnödighet försvann. Nu går jag vad tredje timme ungefär, beroende på hur mycket jag har druckit. Jag upplever mer sällan huggande smärta, ömhet och stickningar i penis efter att ha tränat bort pissnödigheten.

Jag gick ett par månader och funderade på att självmedicinera med antibiotika men hittade sedan en privatklinik som tar test för prostatasekretodling.
Jag har sedan Februari besökt honom två gånger. Första testet kom tillbaks positivt för en tarmbakterie vilket jag fick amoxicillin två gånger om dagen i 20 dagar för.
Andra testet kom tillbaks positivt för en annan tarmbakterie vilket jag fick Cipro för. Cipro höll på ett skada mig allvarligt redan efter första tabletten, vilket dock kan ha påverkats av att jag tog naproxen ihop med den. Jag fick 20 dagars bactrim utskrivet, vilket jag avslutade för en vecka sedan. Nu väntar jag på att åka tillbaks och göra en ny prostatasekretodling.

Senaste gången jag var hos urologen för att ta prostatasekretodling sa han att prostatan kändes bra.
Tidigare i Mars var jag hos en annan urolog som kände och tittade på min prostata med ultraljud och sa att prostatan var normal. Han trodde inte att smärtan var på grund av prostatan utan pratade om kronisk bäckenbottensmärtsyndrom och hur urologer idag tror att enbart en minoritet av fallen är på grund av bakterier.

Jag väntar som sagt på att ta en ny prostatasekretodling. Om det är negativt tänker jag försöka få en längre kur doxycyklin utskriven, då en del får resultat av det trots att bakterier ej påvisats.

Nuvarande symtom (Senaste 2-3 månaderna)

Smärta som strålar ner i benen. Det är oftast en brinnande smärta men kan ibland kännas som att det fryser. Förr brann det ofta i inre låren, men har inte gjort det på länge.
Detta är numera mitt största problem, särskilt då det gör att jag inte kan sitta vanligt.

Diffus smärta i skrevet. Jag har en oförklarlig smärta i underlivet som jag inte kan placera exakt var den är. Det gör iallafall jävligt ont.

Jag upplever smärta och stelhet i området mellan rumpan och testiklarna.

På en tiogradig skala skulle jag placera smärtan de senaste månaderna som
Bra period/timme/stund på dagen 2-3
Vanligtvis 3-4
Dålig period/stund 5-7

Åtgärder

Jag har precis börjat gå till en fysioterapeut som är kunnig inom bäckenbottenproblematik. Jag har ingen aning om det kommer att funka men faktumet att hon kände till både begreppet prostatit och begreppet kroniskt bäckenbottensmärtsyndrom gör henne redan mer kunnig än de flesta läkare och sjuksköterskor jag har träffat under resans gång.

Utöver de övningar hon har rekommenderat mig testar jag även dessa.

https://m.youtube.com/watch?v=NnqAkM9r2a8

Jag tänkte behandla stretching/träningen på samma sätt som antibiotikan. Funkar inte ett program eller terapeut så går jag vidare till nästa. Jag skall införskaffa boken A headache in the pelvis samt Amy Steins healing pelvic pain m

Jag skall börja meditera men är osäker på var jag skall börja.

Jag har varit lös i magen i över ett år, vilket uppstod innan jag hade ätit antibiotika. Det märktes ingen försämring av antibiotikan. Jag har börjat med att schemalägga mina toalettbesök precis som jag gjorde med mitt urinerade. Jag hoppas att det kan förbättra situationen.

Kosttillskott
Jag prover allt.
Jag äter det följande (kan ha missat skriva ner något):
Quercetin, allicinmax, Cernitol, curbisal, d-mannose, lykopen, pomegranate, Omega 3 , magnesium, gurkmeja, ingefära.

I början upplevde jag hjälp av pomegranate och lykopen men det kanske sammanfall med en bra period.
Quercetin upplever jag ingen förbättring av alls, vilket är en besvikelse då jag hört mycket gott om det.
Jag funderar på EDTA men det är svårt att få någon klarhet om vad för någon och dosering.

Kost
Jag har provat äta hälsosamt i flera veckor i omgångar men inte känt någon förbättring. Jag upplevde snarare att det blev värre då jag då inte bara lider av prostatit utan dessutom måste äta jättetråkigt.

Mat och dryck som sägs vara irriterande har jag aldrig märkt någon skillnad av.

Jag planerar att testa olika varianter av fastande.
Någon gång framöver skall jag även testa att utesluta kolhydrater, gluten och mjölkprodukter men först skall jag avvakta och göra en till prostatasekretodling.

Hej!

Läste att du 2021 hade stora problem med prostatit som du misstänkte komma efter oralsex, jag har exakt samma problem sedan 8 månader tillbaka.
Har du blivit fri från dessa besvär och isåfall ad var problemet och hur diagnostiserades det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in