2025-11-22, 11:46
Medlem
SwagJs avatar
Hejsan.
Kommer resa från mars till maj nästa år under ett studieuppehåll. Har hittills planerat in Jerusalem i början av april, följt av Italien och Schweiz (Lugano) in på maj som resans avslut.

Jag har däremot inte bestämt mig vart jag vill vara under mars månad. Har funderat över en månad i Andalusien, Kreta, Kroatien, mm. Främst är jag ute efter behagligt väder, historia och vacker tillvaro. Varför jag lutar åt en månad på Kreta, men tänkte öppna tråden för att se om det kommer andra goda förslag.

Vart hade du velat bo en månad i Europa ?
Citera
2025-11-22, 12:00
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagJ
Hejsan.
Kommer resa från mars till maj nästa år under ett studieuppehåll. Har hittills planerat in Jerusalem i början av april, följt av Italien och Schweiz (Lugano) in på maj som resans avslut.

Jag har däremot inte bestämt mig vart jag vill vara under mars månad. Har funderat över en månad i Andalusien, Kreta, Kroatien, mm. Främst är jag ute efter behagligt väder, historia och vacker tillvaro. Varför jag lutar åt en månad på Kreta, men tänkte öppna tråden för att se om det kommer andra goda förslag.

Hur jävla rik student är du? Scweiz som student (visserligen så är Lugano billigare än resten) Hadde jag varit du hadde jag åkt till Rumänien (e.v sneaky tur till Modavien och Transnistren för extra spääning) Annars så är Vukovar och Belgrad inte heller dumt åk från kroatien ner slavonien berlgrad och sedan rumänien bukarest
Citera
2025-11-22, 12:03
Medlem
Rom, där finns så mycket att se och upptäcka. Min man och jag brukar tillbringa en månad varje semester, antingen augusti, september eller oktober. I år var vi där sept-oktober, snart bär det av igen halva december och januari. En antik stad som ständigt bjuder på något "nytt" att upptäcka.
Citera
2025-11-22, 13:21
Medlem
Jag vill ha hav, stad och någorlunda billigt.
Så, Las Palmas!
Färre turister än i Playa del ingles, mycket billigare.
Balkong längs havet, med solnedgång i ögonen varje kväll.
Vore något!
Ja, just det, det blir ju 6 v i jan/feb!

Är i tröstpriset Thailand just nu en månad - men ändå...

Och innan du börjar mopsa dig - jag har besökt över 60 länder som turist, så jag vet
Jag vet.
Citera
2025-11-22, 13:26
Medlem
Demostheness avatar
Sicilien! Oslagbar mat, glass, korta avstånd, underbara klassiska miljöer, tempel utgrävningar, vulkanen Etna...Taormina utanför knökfull högsäsong...
Citera
2025-11-22, 14:14
Medlem
Paris24s avatar
Kulturellt är Paris totalt överlägset, om än lite dyrt, men mars-vädret är bra jämfört med Sverige.

Om det bara är "semester" som gäller och låga kostnader så är Kroatien och grannländer bra i mars.
Citera
2025-11-22, 14:39
Medlem
pn222jws avatar
Kreta (Knossos) är väl värt några dagar.
Citera
2025-11-22, 14:43
Medlem
Riksreptilens avatar
Berlin så TS hinner dit innan det blev tokdyrt igen?
Inget specifikt språk studenten vill öva på som t ex Paris/London så är Balkan, Rom och Scicilen bäst av redan föreslagna, den årstiden.
Citera
2025-11-22, 15:04
Medlem
En månad vid havet i Kroatien, tack!
Citera
2025-11-22, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwagJ
Hejsan.

Spanien el Kroatien hade jag valt
Citera
2025-11-22, 16:51
Medlem
SwagJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Jag vill ha hav, stad och någorlunda billigt.
Så, Las Palmas!
Färre turister än i Playa del ingles, mycket billigare.
Balkong längs havet, med solnedgång i ögonen varje kväll.
Vore något!
Ja, just det, det blir ju 6 v i jan/feb!

Är i tröstpriset Thailand just nu en månad - men ändå...

Och innan du börjar mopsa dig - jag har besökt över 60 länder som turist, så jag vet
Jag vet.

Värmen tilltalar. Speciellt när man håller på att boka resan i tidig vinter.
Citera
2025-11-22, 16:55
Medlem
SwagJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Berlin så TS hinner dit innan det blev tokdyrt igen?
Inget specifikt språk studenten vill öva på som t ex Paris/London så är Balkan, Rom och Scicilen bäst av redan föreslagna, den årstiden.

Berlin har jag inget vidare personligt intresse av. Paris absolut då jag har stort konstintresse, samt håller på att lära mig franska. Är på a2 nivå men en månad i Paris hade absolut banat god väg mot b1. Dock mars månad så dras mer söderut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in