Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
Då har vi väldigt olika uppfattning om begreppen. Enligt mig pratar vi om många vakna människor som sett igenom BS-narrativ som 911, covid, massförstörelsevapen i Irak, kemiska vapen i Syrien, statskuppen i Ukraina, osv. Människor som tröttnat på MSM's destruktiva propaganda som inte det minsta gynnar USA's eller världens befolkning. Ett typexemel är Tucker Carlson. Trump hängde på och det finns fortfarande inget bättre alternativ än Trump, men det betyder inte att vänsterns skitsnack om Trump-anhängare och deras mycket differensierade skara någonsin har reflekterat verkligheten.
Enligt mig snackar vi om en rörelse som inte är bunden till republikanerna. Att polarisera republikaner mot så kallade demokrater är ett enkelt gammalt trick eftersom vänsterdårar är så uppenbart korkade, men man bör inte falla för det. Halva träsket heter republikanerna.
Jag håller med om att det finns en allt störra grupp vakna människor, och lustigt nog framförallt inom "generation Z". Amerikanska "gen Z" ligger förvisso en god bit efter den globala trenden, men de är ändå den "generation" som klart minst sväljer färdigtuggad politisk bullshit och propaganda. Och med tanke på hur länge och hur många gånger de ännu kommer att rösta så är det positivt.
Men MAGA är de inte, och MAGA är allt annat än klarsynt. MAGA är i själva verket en reaktionär längtan efter ett USA sam aldrig egentligen funnits, litet som när britterna drömmer sig tillbaka till en gloridierad bild av sitt imperium.
Det finns påverkare som skulle vilja ta MAGA åt ett annat håll, bl.a. Carlson. Men hittills följer MAGA-gänget Trump, och det m,ed en i det närmaste religiös tro på hans förmågor som "den store ledaren". Det är raka motsatsen till "klarsynt"...
Bara för klarhetens skull så håller jag i stort sett med dig. Men den absoluta majoriteten av MAGAs "America First" är inte grundad i klarsynthet och insikt, utan på floskler. Och därför fortsätter också Trump att dra dem vid näsan. För tillfället just med sina "försvarsinsatser" utanför Venezuela (som är raka motsatsen till "America First", eftersom den överväldigande majoriteten av allt knark som förs in i USA förs in helt andra vägar).