2025-11-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Hörde Saras insamling fått över en halv miljon kronor för sin behandling, vilket jag tycker är jävligt sjukt! Att folk är så dumma och sponsrar till hennes behandling. Har sagt det förr och säger det igen Dumpen är en sekt! Så fort man ifrågasätter Dumpen, Sara eller Patrik blir man automatiskt pedofil eller att man vurmar för pedofiler. Jag avskyr pedofiler då jag själv blev utsatt när jag var 14 år, men jag tycker inte att vi ska ha ett medborgargardet utan att ska skötas av polisen. Istället för att Dumpen hänger ut männen så tycker jag de ska lämna in allt material till polisen!
Det räcker inte, dom är uppe i nästan 700 000 kr nu.
https://www.gofundme.com/f/ge-sara-mojlighet-till-den-livsviktiga-behandlingen?attribution_id=sl%3Af06cdf50-082d-4629-8e20-2382 f24a8ded&lang=en_US&ts=1762840849&utm_campaign=fp_ sharesheet&utm_medium=customer&utm_source=copy_lin k
Citera
2025-11-18, 18:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Hörde Saras insamling fått över en halv miljon kronor för sin behandling, vilket jag tycker är jävligt sjukt! Att folk är så dumma och sponsrar till hennes behandling. Har sagt det förr och säger det igen Dumpen är en sekt! Så fort man ifrågasätter Dumpen, Sara eller Patrik blir man automatiskt pedofil eller att man vurmar för pedofiler. Jag avskyr pedofiler då jag själv blev utsatt när jag var 14 år, men jag tycker inte att vi ska ha ett medborgargardet utan att ska skötas av polisen. Istället för att Dumpen hänger ut männen så tycker jag de ska lämna in allt material till polisen!
Eller så blir man automatiskt en sektmedlem.
Citera
2025-11-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Eller så blir man automatiskt en sektmedlem.

Tycker du det är okej att folket från Dumpen anklagar människor för att vara gäddor så fort man ifrågasätter Dumpen? För de som anklagar folk för att vara gäddor är straffbart eftersom det är förtal om man inte har bevis för det!
Citera
2025-11-18, 20:47
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det räcker inte, dom är uppe i nästan 700 000 kr nu.
https://www.gofundme.com/f/ge-sara-mojlighet-till-den-livsviktiga-behandlingen?attribution_id=sl%3Af06cdf50-082d-4629-8e20-2382 f24a8ded&lang=en_US&ts=1762840849&utm_campaign=fp_ sharesheet&utm_medium=customer&utm_source=copy_lin k
I bästa fall blir det en dags förlängning per 1000, men det kan kosta 10 000 per dag eller mer.
Citera
2025-11-18, 23:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tycker du det är okej att folket från Dumpen anklagar människor för att vara gäddor så fort man ifrågasätter Dumpen? För de som anklagar folk för att vara gäddor är straffbart eftersom det är förtal om man inte har bevis för det!
Man kastar anklagelser fram och tillbaka.
Rena pajkastningen.
Skulle vara intressant att få veta om det är straffbart att kalla någon för gädda.
Har denna stackars fisk fått en så negativ klang.
Citera
2025-11-18, 23:26
Medlem
Eittols avatar
Citat:

Det är mycket i detta som väcker frågetecken.

Skamlöst tiggeri och utnyttjande av människors godtrogenhet.

Sjukdomen är obotlig och det handlar om en palliativ situation. Hon utnyttjar sitt kändisskap till att skaffa sig vård som vanliga skötsamma skattebetalare inte kan få tillgång till. Vård som nekas av den vanliga sjukvården av en anledning.

Det har också framkommit misstankar om att man bygger upp en dramatisk berättelse som väcker medlidande. Många undrar om hon verkligen är så sjuk när hon kan springa runt i London mellan tarmvreden och cellgifterna?

Vad hände med att barnen ska komma i första hand? Fondera pengarna och bygg upp en stödverksamhet för drabbade barn istället för att lägga dem på en behandling som inte kommer att göra henne frisk.

Helt galet att man kan ta emot såna summor utan att ens skatta för pengarna. Och inte redovisa hur de används heller. Dumpen har blivit en sekt där de ledande kan få enorma ekonomiska fördelar av sitt "ideella" engagemang.

Allt handlar i slutändan bara om pengar pengar pengar...
Citera
2025-11-19, 00:17
Medlem
Klart att det kan vara de.
Det är straffbart att kalla någon för kossa eller gris också i fel situation. Så självklart kan man bli straffad om du kallar en människa för gädda när det kan syfta på en uthängd person från Patriks angiveri sajt.
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man kastar anklagelser fram och tillbaka.
Rena pajkastningen.
Skulle vara intressant att få veta om det är straffbart att kalla någon för gädda.
Har denna stackars fisk fått en så negativ klang.
Citera
2025-11-19, 00:21
Medlem
Hon kommer ducka det så länge det går och hoppas på att det blir näsa utgivaren huvudvärk att ta över det ärendet. Så dom får väll leta efter någon annan som är sjuk till det. Då kan dom ju fortsätta att undvika att behöva ta ansvar.
Men kan sätta en påse skit på att den fega Patrik inte kommer ta över det ansvaret. Det får någon annan målvakt göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Det är väl i högsta grad aktuellt?
Han har fått lagen förklarad för sig, för länge sedan, men förstår fortfarande inte utan fortsätter.
Förvisso har väl ingen beskyllt vare sig Patrik eller Sara för att vara begåvade med någon form av tankeverksamhet, men nu börjar det mest bli pinsamt.

Jag hoppas att de får en rättvis prövning i domstol för sina brott (en ynnest som de ej givit andra), sedan hoppas jag att någon eller några samverkande myndigheter faktiskt tar tag i den här frågan med utnyttjade barn.
Citera
2025-11-19, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
När Sara får sin häxkur, unikt skapad för henne. Borde de inte byta in henne som ansvarig utgivare. Vet att de konstigt nog inte behöver vara närvarande för att vara ansvarig, men moraliskt borde det ändå vara en fysisk person och inte en sjukskriven på obestämd tid, en som faktiskt kan granska det som ges ut.

Och som sjukskriven 75 % borde hon inte resa till England.
Tycker också det är konstigt att man inte behöver kunna ta ansvar när det är hela grejen med att vara ansvarig. Man är den som tar ansvar.

Så när hon nu inte dykt upp i rätten för att hon inte kunnat borde de egentligen gjort att de skullat fått ett brev att de måste byta ansvarig utgivare eller förlora utgivningsbevis.
Eller tillsätta ställföreträdande utgivare tills hon är i form att ta ansvar.

Könns som att de borde vara ett krav att dyka upp i rätten om innehåller blir stämt och om så inte skrr är det ett tecken på att hon inte är kapabel.

Tycker mediemyndigheten borde kolla på saken, kanske om någon anmält de så kanske de startar något.
Citera
2025-11-19, 10:03
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Det är väl i högsta grad aktuellt?
Han har fått lagen förklarad för sig, för länge sedan, men förstår fortfarande inte utan fortsätter.
Förvisso har väl ingen beskyllt vare sig Patrik eller Sara för att vara begåvade med någon form av tankeverksamhet, men nu börjar det mest bli pinsamt.

Jag hoppas att de får en rättvis prövning i domstol för sina brott (en ynnest som de ej givit andra), sedan hoppas jag att någon eller några samverkande myndigheter faktiskt tar tag i den här frågan med utnyttjade barn.
Ja du har rätt, jag blev bara så trött när jag hör hans jävla korkade snack, det är ju ingen hemma liksom.
Citera
2025-11-19, 12:11
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ok grabbar nu är det dax.

Detta är förstås helt frivilligt. Jag tycker det skulle vara lite kul om de gäddor som skriver i tråden berättar vilket nummer det har. Det skulle bli såååå mycket lättare att föra en diskussion om man gå till dumpen.se och söka på siffran, ta del av godsakerna och sedan komma tillbaka hit och ge ett personligt svar till gäddan man diskuterar med.

Som sagt, det är HEEEEEELT frivilligt, men jag tycker det skulle vara väldigt klädsamt att man tex skriver gädda #127 eller gädda #525, ja ni fattar.

Tack på förhand!
Ja det vore intressant att få deras perspektiv, här ges mest fiskarperspektiv och dessa är icell (inifrån cellen Dumpen) och väldigt smalbandigt.

Men det skulle nog ge en storm och minsta försök till förklaring skulle generera; tyck inte synd om dig själv, ditt peddo. Och man kan ändå inte veta om det är ett troll.

Alla från cellen Dumpen borde hamna i en statlig cell i minst ett år. Undrar just om inte fiskarna känner sig inlåsta till Dumpen och des huvudmän.
Citera
2025-11-19, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Alla från cellen Dumpen borde hamna i en statlig cell i minst ett år. Undrar just om inte fiskarna känner sig inlåsta till Dumpen och des huvudmän.
det tror jag inte, för fiskarna har väl sökt sig till fiskeriet helt frivilligt, med intresse och engagemang. sen tror jag Dumpen sållar lite, så inte vem som helst som ansöker kan rekryteras som fiskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in