Citat:
Ursprungligen postat av
jamenvisst123
Hörde Saras insamling fått över en halv miljon kronor för sin behandling, vilket jag tycker är jävligt sjukt! Att folk är så dumma och sponsrar till hennes behandling. Har sagt det förr och säger det igen Dumpen är en sekt! Så fort man ifrågasätter Dumpen, Sara eller Patrik blir man automatiskt pedofil eller att man vurmar för pedofiler. Jag avskyr pedofiler då jag själv blev utsatt när jag var 14 år, men jag tycker inte att vi ska ha ett medborgargardet utan att ska skötas av polisen. Istället för att Dumpen hänger ut männen så tycker jag de ska lämna in allt material till polisen!
Det är mycket i detta som väcker frågetecken.
Skamlöst tiggeri och utnyttjande av människors godtrogenhet.
Sjukdomen är obotlig och det handlar om en palliativ situation. Hon utnyttjar sitt kändisskap till att skaffa sig vård som vanliga skötsamma skattebetalare inte kan få tillgång till. Vård som nekas av den vanliga sjukvården av en anledning.
Det har också framkommit misstankar om att man bygger upp en dramatisk berättelse som väcker medlidande. Många undrar om hon verkligen är så sjuk när hon kan springa runt i London mellan tarmvreden och cellgifterna?
Vad hände med att barnen ska komma i första hand? Fondera pengarna och bygg upp en stödverksamhet för drabbade barn istället för att lägga dem på en behandling som inte kommer att göra henne frisk.
Helt galet att man kan ta emot såna summor utan att ens skatta för pengarna. Och inte redovisa hur de används heller. Dumpen har blivit en sekt där de ledande kan få enorma ekonomiska fördelar av sitt "ideella" engagemang.
Allt handlar i slutändan bara om pengar pengar pengar...