2025-11-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Gubben fick betala. Slutet gott allting gott.

Oj, detta var tydligen en gammal tråd... hur resonerade försäkringsbolagen? Fick du några detaljer?
Citera
2025-11-18, 18:03
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Oj, detta var tydligen en gammal tråd... hur resonerade försäkringsbolagen? Fick du några detaljer?
Jag hade ett vittne som kunde intyga att min bil inte varit i rörelse när kollisionen inträffade.
Citera
2025-11-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Jag råkade ut för samma sak.. typ.

Han betalar sin självrisk och hans försäkringsbolag betalar dina skador. Fattar inte vad folk dillar om i tråden.

Har man vittnen/dashcam eller liknande så är det en sak.

Om ord står mot ord brukar försäkringsbolagen ofta anse att båda är vållande, vilket gör att båda måste betala självrisk = lägre kostnad för försäkringsbolagen.

Skönt för dig TS att det löste sig!

Det är helt orimligt att de där ska ha körkortet kvar. Jag är fullt medveten om att det finns pigga gamlingar med skärpta sinnen, men antalet som är tvärtom är garanterat högre. Borde fan vara regelbundna hälsokontroller och ju äldre man blir, desto tätare intervaller.
Citera
2025-11-18, 23:46
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sag.nej.o.spring
Har man vittnen/dashcam eller liknande så är det en sak.

Om ord står mot ord brukar försäkringsbolagen ofta anse att båda är vållande, vilket gör att båda måste betala självrisk = lägre kostnad för försäkringsbolagen.

Skönt för dig TS att det löste sig!

Det är helt orimligt att de där ska ha körkortet kvar. Jag är fullt medveten om att det finns pigga gamlingar med skärpta sinnen, men antalet som är tvärtom är garanterat högre. Borde fan vara regelbundna hälsokontroller och ju äldre man blir, desto tätare intervaller.
Ja väldigt skönt, aldrig roligt att bli av med tusenlappar, speciellt inte kring jul. Jag hade tyckt synd om gubben om han inte hade försökt skylla ifrån sig.

Hörsel- och synkontroller har väl varit på tal, eller har jag drömt det?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in