2025-11-18, 23:35
Medlem
Ska åka upp till huvudstaden inom några veckor men jag har inte varit i Stockholm sen jag gick i mellanstadiet och då blev man vallad runt av lärare hela tiden. Hittar inte så bra och så. Men jag vill bo på ett hotell nära centralstationen så jag kan gå av tåget och gå direkt till hotellet. Det ska vara det allra bästa hotellet med gångavstånd till centralstationen. Vilka kan man välja på? Det ska vara så där lyxigt om ni fattar vad jag menar. Inte modernt-lyxigt utan gammaldagslyxigt som man ser på film.
Citera
2025-11-18, 23:44
Medlem
Jordgubbes avatar
Man blir ju lite nyfiken vilket hotell nära Stockholm central som är på krypavstånd och filmiskt lyxigt.
Citera
2025-11-18, 23:51
Avstängd
Negercps avatar
Scandic rakt över gatan från centralen är rätt ok. Finns ju Radisson SAS intill och Terminus annars. Gå ut på booking.com och kolla själva era jävla amatörer.
Citera
2025-11-18, 23:54
Moderator
Kraftkarls avatar
Radisson Blu Waterfront är ett alternativ.
Citera
2025-11-19, 00:03
Medlem
Sagodjurs avatar
bank hotels rooftop terrace suite på 185kvm.

nackdelen ar att den ligger nedåt kungstradgården så du får nog rakna med 10 minuters promenad.
Citera
2025-11-19, 00:15
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DICK.NIGGER
Ska åka upp till huvudstaden inom några veckor men jag har inte varit i Stockholm sen jag gick i mellanstadiet och då blev man vallad runt av lärare hela tiden. Hittar inte så bra och så. Men jag vill bo på ett hotell nära centralstationen så jag kan gå av tåget och gå direkt till hotellet. Det ska vara det allra bästa hotellet med gångavstånd till centralstationen. Vilka kan man välja på? Det ska vara så där lyxigt om ni fattar vad jag menar. Inte modernt-lyxigt utan gammaldagslyxigt som man ser på film.

Sheraton hotel ligger ca 200 meter bort och mkt trevligt hotell med fin utsikt mot vattnet o slottet.
Annars ligger Grand hotell ytterligare ca 200 meter längre bort
Citera
2025-11-19, 00:33
Medlem
Jag gillar villa dahlia, några minuters promenad och nära till allt, de erbjuder också limousineservice om du inte pallar gå 7 minuter.
Citera
2025-11-19, 00:58
Medlem
Amaranten tycker jag är trevligt. Men är nog inte vad du söker.

Grand Hotel.
Citera
2025-11-19, 08:04
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Sheraton hotel ligger ca 200 meter bort och mkt trevligt hotell med fin utsikt mot vattnet o slottet.
Annars ligger Grand hotell ytterligare ca 200 meter längre bort
Sheraton hotel minst prisvärda hotellet i City. Inredning som Ikea De Lux. Mysfaktor noll. Överprisade menyer och medioker mat.
Citera
2025-11-19, 10:04
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Scandic rakt över gatan från centralen är rätt ok. Finns ju Radisson SAS intill och Terminus annars. Gå ut på booking.com och kolla själva era jävla amatörer.

Terminus är stängt och nyöppnar 2026 under Thon Hotels.

Hotel At Six, vid Brunkebergs Torg kanske är något att kolla in?
Citera
2025-11-19, 11:03
Medlem
Freys hotell gillar vi. Med Belgo bar.
Citera
2025-11-19, 11:25
Medlem
bananjuices avatar
Blaiseholmen, som bonde klarar du säkert av att gå metrarna dit från centralen
Citera
  • 1
  • 2