Citat:
Ursprungligen postat av
ExtremaMitten
Du säger att du som M-väljare skulle rösta på C ”för att blockera V”.
Det är ärligt – men visar att du ser C som ett verktyg för att rädda din karta, inte som ett självständigt borgerligt parti.
Jag är inte trogen något parti – jag försöker tänka strategiskt när jag röstar. För mig är det viktigaste vad som är bra för Sverige. Och det som är bra för Sverige enligt mig är att vänstern inte har inflytande.
Vänstern vill ha en stor stat – jag vill ha en mindre.
Vänstern vill ha högre inkomstskatter – jag vill ha lägre.
Vänstern vill straffa bilägare – jag vill tvärtom ha billig bensin till min bil.
Vänstern vill höja bidragen – jag vill sänka dem.
Vänstern vill ta in fler bidragsberoende analfabeter – jag vill ta in färre.
Vänstern vill avveckla kärnkraften – jag vill se fler investeringar i kärnkraft.
Vänstern vill ha mildare straff för brottslingar – jag vill ha strängare.
Vänstern vill stoppa utvisningar av grova kriminella – jag vill ha fler utvisningar.
Med det i åtanke skulle jag rösta på M om jag visste att M, SD och KD har majoritet. Och jag skulle rösta på C om jag visste att S, V och C får majoritet – för att C ska kunna blockera det extrema partiet V.
Hoppas du förstår hur jag tänker och varför jag tycker är viktig för C att visa hårda linje mot båda SD och V i samma sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ExtremaMitten
Om du vill att C ska blockera V i en S-ledd regering – är du då redo att acceptera att C blockerar SD i en M-ledd? Eller gäller dina principer bara åt ett håll?
Absolut, så länge C håller samma ton och hård motstand till båda ytterkanter, såklart.