2025-08-21, 13:51
Medlem
micke_gbgs avatar
Söndagsbesök i Tyskland kan alltid vara lite svårt då de gillar sin "Ruhetag" lite väl mycket.

Jag brukar själv enbart se söndagen som en resdag då jag tycker att det blir inga lyckade besök om man dels behöver checka ut från hotellet och släppa på packning och sedan när man är på klubben så behöver titta på klockan för att hinna till flyget. Jag skulle bara känna mig stressad och inte njuta.
Citera
2025-08-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Jag har kollat runt lite nu eftersom jag är inne på att återvända snart. Det verkar som att kollektivtrafiken är fortsatt strulig i stora delar av Frankfurt. Min sagesman påstod t.ex. att Münchenerstrasse skulle vara avstängd i fyra dagar. Men vad jag kan se går det fortsatt inte att ta sig till Mainhattan utan struliga byten. Även andra sträckor i staden är delvis avstängda på olika tider av dygnet nu och en god tid framåt. Det krävs alltså en viss planering om man vill åka kollektivt i Frankfurt nu.

Edit - I klartext betyder detta att min plan att besöka Sharks en lördag och Mainhattan söndagen då flyget går på kvällen, måste revideras. För att slippa strul med förbindelserna är det bättre att göra tvärtom.

Det är full fart på sharks en söndag, ta en uber till flygplatsen från sharks brukar landa på 40 euro.
Har du övervägt hyrbil? Underlättar enormt och blir i regel inte så dyrt
Citera
2025-08-22, 17:49
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_gbg
Söndagsbesök i Tyskland kan alltid vara lite svårt då de gillar sin "Ruhetag" lite väl mycket.

Jag brukar själv enbart se söndagen som en resdag då jag tycker att det blir inga lyckade besök om man dels behöver checka ut från hotellet och släppa på packning och sedan när man är på klubben så behöver titta på klockan för att hinna till flyget. Jag skulle bara känna mig stressad och inte njuta.
För tre år sedan var jag på Mainhattan en söndag i början av augusti. Det var ett jättebra besök (som jag recenserade då) och därför var planen den här gången, eller nästa gång nu, att göra söndagen just där. Men under aktuella kollektivtrafikförhållanden i Frankfurt just nu, måste man lämna rätt tidigt för att vara säker på att hinna till flygplatsen i lagom tid. Så i år - eller den närmaste tiden - håller jag med om att det kan bli stressigt. Men annars tror jag söndagar är helt ok där, dessutom med rabatterat inträde hela dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av dp0zw4
Det är full fart på sharks en söndag, ta en uber till flygplatsen från sharks brukar landa på 40 euro.
Har du övervägt hyrbil? Underlättar enormt och blir i regel inte så dyrt
Jag har körkort men har inte kört bil på ca 15 år nu. Så att göra det i Tyskland, nja ...
Annars bra tips om Sharks en söndag och transporten!
Citera
2025-08-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
För tre år sedan var jag på Mainhattan en söndag i början av augusti. Det var ett jättebra besök (som jag recenserade då) och därför var planen den här gången, eller nästa gång nu, att göra söndagen just där. Men under aktuella kollektivtrafikförhållanden i Frankfurt just nu, måste man lämna rätt tidigt för att vara säker på att hinna till flygplatsen i lagom tid. Så i år - eller den närmaste tiden - håller jag med om att det kan bli stressigt. Men annars tror jag söndagar är helt ok där, dessutom med rabatterat inträde hela dagen.

Jag har körkort men har inte kört bil på ca 15 år nu. Så att göra det i Tyskland, nja ...
Annars bra tips om Sharks en söndag och transporten!

Överväg inte ens hyrbil. Det är en stor hyrbilsverksamhet på flygplatsen. Innan bilen skall lämnas tillbaka så skall den tankas. Sen skall man hitta till det enorma parkeringshuset. Olika hyrbolag har olika våningar. Sen går det förvisso rätt smidigt att lämna in bilen men kontentan är att just återresan till flygplatsen görs med god marginal när man aldrig vet hur lång tid det tar att lämna bilen. Jag har blivit stående i kö i 1,5-2h för att öht komma fram till disken för att få ut bilen och sen tar det ytterligare 35-45 minuter. Mycket förlorad tid. Bättre med Uber/Bolt tillbaka till flygplatsen då för att spara maximalt med tid.
Citera
2025-08-23, 19:15
Bannlyst
Har inte ett läst ett skit.

Men kan bekräfta värmen över hela Tyskland mellan 10/8-20/8.

Jobbar på ett Svenskt statligt bolag med intresse i Tyskland som även just nu kör en stor kampanj både i Sverige och Tyskland med en Amerikansk (svart) skådespelare.

Olidligt varmt har det varit.
Citera
2025-09-27, 12:03
Medlem
Blev det nå mer besök i frankfurt ?
Citera
2025-09-27, 15:23
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dp0zw4
Blev det nå mer besök i frankfurt ?
Nä...inte än. Jag var sugen på att åka tillbaka snart men annat kom emellan. Sista chansen för att det skulle vara toppen, var förra helgen då det ännu var sommar där. Nu är det kallare, bara lite mildare än hos oss. Jag kan skjuta på det utan problem eller vänta till i vår, eller kanske resa någon annanstans.
Hotellpriserna i Frankfurt verkar ha gått upp lite nu också.
Citera
2025-11-18, 16:04
Medlem
burksaltets avatar
Kul med mer besökande till Frankfurt. Undvik dock Banhofsviertel och bo framförallt inte där. Ostende är mycket trevligare att bo i, inga skrikande fyllon hela natten där. Jag försöker också att undvika Banhofsviertel så mycket jag kan även när jag bara reser igenom, åker hellre en station extra och byter, men det är en annan femma.

Du hade lite otur att de höll på gräva upp hela stan när du var där, annars är spårvagnen till Mainhattan fin. På sommaren har jag även gått vid vattnet några gånger, särskilt om du bor i Ostende är det en fin promenad och sen när man kommer fram till Mainhattan har man gjort sig förtjänt av en dusch och lite fitta

Jag gillar Mainhattan skarpt, tycker det är en av de FKK som har mest chill atmosfär. Särskilt på sommaren med poolen igång. På söndar brukar de ha BBQ vilket är fint. De har inte flest kvinnor, men tycker man alltid hittar många man vill sätta på där, och mycket sällan man hittar påflugna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in