2025-10-30, 18:36
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Hej mamma, jag dricker knappt kaffe längre, så det räcker om du köper ett paket i månaden istället, tack. Ungefär så räcker för att budskapet ska gå fram.

Det är inte så att det är olagligt att sluta dricka kaffe.

Vad i helvete säger du? Bjuds det på kaffe då tager du kaffe!
Citera
2025-10-30, 19:37
Medlem
Borasare1980s avatar
Säg som det är, att du inte orkar med rännskitan du alltid får av kaffe och vill ta ett uppehåll. Det är åtminstone anledningen till att jag själv bara dricker periodvis och det bör vara en godtagbar ursäkt. Testa kall kaffedryck istället. Bättre för magen.
Senast redigerad av Borasare1980 2025-10-30 kl. 19:40.
Citera
2025-10-31, 07:10
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Sälj kaffet till 75% av priset till någon av dina kompisar på boendet och tjäna en slant på det.
Citera
2025-11-18, 07:05
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag har också autism och bor på LSS-boende! Jag säger bara att jag inte dricker kaffe längre! Om någon frågar så säger jag att jag inte tål koffein längre men drack mycket kaffe förut! Och att jag numera dricker te! Helst koffeinfritt te!
Citera
2025-11-18, 07:14
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Sälj kaffet till 75% av priset till någon av dina kompisar på boendet och tjäna en slant på det.
Ja!

Eller säg till din mamma att du inte dricker kaffe regelbundet längre och att hon inte ska köpa utan att du säger till att hon ska köpa bara när du är sugen!
Citera
2025-11-18, 07:48
Medlem
Säg som det är bara. Ingen fara med det.

Trodde detta skulle vara en tråd i stil med "Varför dricker du inte?" fast ur "Dricker du inte kaffe?!" i kaffetokiga Sverige. "Dricker du inte te heller?!"

(jag älskar kaffe)
Citera
2025-11-18, 14:26
Medlem
eldrattans avatar
Berätta att du fått en ny doktor som ville prova hur autister reagerar på doktortjack. Så det blir lite väl mycket kaka på kaka med mamsens kaffe också. Mamma kommer förstå precis utan att ta illa upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in