Citat:
Det låter som jag bör överklaga jag har inte alls förstått något av detta efter mitt samtal . Arbetsförmedlaren försvann också i 15 minuter mitt i samtalet. Hela denna situation har varit ett frågetecken för mig. Kan du berätta lite mer om din upplevelse med det hela?, är osäker om jag bör ta varningen. min första avstänging ifrån akassan var 45 ersättningsdagar (jag sa upp mig väntade 45 ersättningsdagar sedan dess har jag använt 160 st). har inte fått någon varning av arbetsförmedlingen dock.
Har du betalt in till en fackförenings a-kassa så får du mer pröjs än från aktivitetsersättning från FK. Som jag skrev tidigare så kan du planera din egen tid på ett bättre sätt utanför R&M, än när du deltar. Om du skulle ha något annat inbokat så går möten på R&M före, annars tjallar dom till AF och du får varning.
Att det ringer folk som inte kan ren svenska på bokade möten från AF är ingen överraskning, att du inte förstod vad som sades kommer du ingen vart med. Har själv försökt överklaga min första varning, hände inte ett skit.
Du får nog se till att välja en leverantör, dra ut på det till minst sista dagen, sedan dröjer det ungefär 3-4 veckor innan leverantören hör av sig om ett första möte. Min har samma webinarier på repeat, med lite variation på tema. Du kommer få minimal hjälp av coachen, resultatet handlar om dennes tycke hur ett cv ska se ut, får du byta coach kan du få göra om cv:t.
Välj en leverantör som ligger i närheten av dig och som drivs av någon vettig, kolla allabolag.se och lite andra siter, så inte det är något enmansföretag med källarlokal i hoburgen.