2025-11-17, 09:22
Medlem
H kanske kan bidra med lite lånekläder till förskolan med tanke på de OFANTLIGA mängder kläder hon köper till Lars (som knappt är ute)
Citera
2025-11-17, 10:27
Medlem
Knappast.......s avatar
Jag tycker att H borde kolla upp varför L är sjuk så ofta som hon påstår. Hon verkar bli sjuk en gång i veckan typ vilket motsvarar 52 ggr per år. Barn blir i snitt sjuka 6-8 ggr per år de första fyra åren enligt 1177. Även fast jag vet att det är vanligt att de blir sjuka oftare än så. Men SÅ ofta verkar inte riktigt normalt. Så man får ju hoppas att hon hittar på.

https://www.1177.se/Stockholm/barn--...ka-barn-hemma/
Senast redigerad av Knappast....... 2025-11-17 kl. 10:32.
Citera
2025-11-17, 10:53
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Jag tycker att H borde kolla upp varför L är sjuk så ofta som hon påstår. Hon verkar bli sjuk en gång i veckan typ vilket motsvarar 52 ggr per år. Barn blir i snitt sjuka 6-8 ggr per år de första fyra åren enligt 1177. Även fast jag vet att det är vanligt att de blir sjuka oftare än så. Men SÅ ofta verkar inte riktigt normalt. Så man får ju hoppas att hon hittar på.

https://www.1177.se/Stockholm/barn--...ka-barn-hemma/

Ge henne inte fler idéer om att kontakta vååården, denna ”sjukdom” sitter endast i Hannas huvud.
Citera
2025-11-17, 11:15
Medlem
Knappast.......s avatar
Nä det iofs...
H tar upp samma saker andra föräldrar pratar om, som lever ett helt annat liv än henne och gör samma saker i förbifarten. Bara det att L ska få ett långt och välförtjänt jullov fast hon knappt verkar varit där. Antagligen barn som går långa dagar med föräldrar som jobbar heltid och kanske har lång resväg. Och visst det är hennes verklighet. Men förstår om folk tycker att det är tröttsamt att höra på.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-11-17 kl. 11:19.
Citera
2025-11-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Nej ingen av oss tror att det är L som är sjuk.
Så synd om henne som aldrig riktigt får chansen att bli en i gruppen.

Jag tror att Hanna tänker att ”när Lars är sjuk så har följarna förståelse när jag inte lägger ut något”…

Det finns så många influensers som sköter sitt jobb tusen gånger bättre med sjuka barn. Hanna är så lat så de finns inte!
”Dottern är sjuk=jag kan inte jobba”.
Måla om väggarna som du hajpat om tex?!! det händer så lite i hennes liv så hon har inget att lägga in om.
Just pga hennes lathet!
Citera
2025-11-17, 14:51
Medlem
Så sjukt trött på den här köphetsen som promotas konstant... Nej, din tvååriga dotter behöver inte en adventskalender.Och jag är väldigt tveksam till att hon faktiskt vill ha saker. Jag tror hon blir lika glad om du ger henne en toalettrulle att leka med varje dag.
Citera
2025-11-17, 15:03
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessismore12
Så sjukt trött på den här köphetsen som promotas konstant... Nej, din tvååriga dotter behöver inte en adventskalender.Och jag är väldigt tveksam till att hon faktiskt vill ha saker. Jag tror hon blir lika glad om du ger henne en toalettrulle att leka med varje dag.
Jag håller med!! Tror HT försöker köpa sig ögonblick som sen ska bli nostalgiska och underbara "barndomsminnen" för Lars och familjen.
Citera
2025-11-17, 16:17
Medlem
dekadentens avatar
Ni med kids i Laras ålder, säger ni att barnen ska ha jullov? Min dotter är två år och det känns lite off att hypea ett långt "lov" på något sätt.
Mest för att hon går 15 timmar i veckan, så det blir inte direkt något hon kommer märka av, men även för att... Jag vet inte, hon är hemma för att vi är hemma liksom? Inte så mycket lov där, allt fortsätter ju typ som vanligt 😅

Hur är det möjligt att Lara är sjuk så ofta? Vi har haft noll vabb den här terminen (obs medvetna om att vi har en jäkla tur!) och då hänger vi även på badhuset och andra pestsmittade ställen rätt ofta 😬

Känns som att Hanna tror att barnet måste vara hemma om det är lite snorigt, men isåfall kan de lika gärna vara hemma till skolstart. Snor är en del av livet 🥲
Citera
2025-11-17, 16:26
Medlem
Det var ju någon här som för flera veckor sen räknat ut att Lars skulle vara sjuk just denna vecka, eftersom Lars sjukdomar följer ett mönster dvs Kebabens arbetstider.
Citera
2025-11-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det var ju någon här som för flera veckor sen räknat ut att Lars skulle vara sjuk just denna vecka, eftersom Lars sjukdomar följer ett mönster dvs Kebabens arbetstider.

Just det! Haha, Hanna man ser igenom dig!kom igen!!!!
Hoppas att du tog bilder på nya soffan när den kom för vid detta laget så borde den vara nersjunken på din och Lars plats.
Tänker främst för företagets skull. Borde vara dags för samarbetet snart va?
Citera
2025-11-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Menar personen att Hanna planerar att Lars är sjuk varannan vecka så att hon slipper hämt o lämna på dagis
Citera
2025-11-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessismore12
Menar personen att Hanna planerar att Lars är sjuk varannan vecka så att hon slipper hämt o lämna på dagis

Japp! ”Orkar inte lyfta röven från soffan/träffa folk idag” -Lars sjuk!
Senast redigerad av Hajmedii 2025-11-17 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in