2025-09-13, 02:39
Medlem
Klosseklumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Får man bosätta sig vart man vill i skogen rent juridiskt?
”Vart” avser riktning. ”Var” avser position. Avser frågan riktning eller position? Och ordet ”rent” är en pleonasm. Språkpolis, inser jag att man kan kalla den som påpekar detta. Svar på den fråga som skymtar mellan pleonasm och andra skrivfel tror jag finns vid länken här nedan och ryms inom det som kallas hemfridzon.

https://www.naturvardsverket.se/amnesomraden/allemansratten/sa-gor-vi-allemansratt/hemfridzon/
Senast redigerad av Klosseklump 2025-09-13 kl. 02:43.
Citera
2025-09-13, 06:30
Medlem
morbrostewarts avatar
Verkar ju trevligt på alla sätt, men vi är några stycken som fortfarande måste förvärvsarbeta för att kunna leva, vi får vackert skaffa ett lantställe och lajva Robinson Crusoe på helger och semester, tyvärr. Men finns det någon annan lösning på försörjning för den som är "less" på folk och idioter så är jag idel öra. Självhushållning medelst morötter och skit är bara att glömma.
Citera
2025-09-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klosseklump
Massor av människor drabbas av depression. Ytterst få beter sig som denne Tomas, vilket vittnar ju om mycket svårare besvär än vid depression. Information om det, behandlingens innehåll, dess mål och ifall den är effektiv, det skulle vara intressant information.

Tycker att du ska läsa intervjun och kolla på klippen som ligger där.
Han verkar ha någon slags rädsla för andra människor som drev honom ifrån befolkade ställen.

Så han personligen verkar föredra skogen framför alternativen, dvs hus någonstans eller lägenhet.

Hade jag varit i samma sits så hoppas jag att jag hade valt en enslig stuga någonstans istället för tält. Tomas själv verkar ju ha haft alla möjligheter att spara ihop till en stuga om han ville, men valde att bara skita i det istället.
Citera
2025-09-14, 19:37
Medlem
Efter att ha sett detta klippet och lyssnar på hur kan pratar så skulle jag inte riktigt klassa honom som en vanlig uteliggare

https://youtu.be/Z2p86fGwGWo?si=ZckB8ONVHbLfZdrP
Citera
2025-09-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Efter att ha sett detta klippet och lyssnar på hur kan pratar så skulle jag inte riktigt klassa honom som en vanlig uteliggare

https://youtu.be/Z2p86fGwGWo?si=ZckB8ONVHbLfZdrP
Ja om man inte har sociala medier, då är man influencer
(FB) Erik flydde vardagen – nu bor han i ett tält i skogen
(FB) Emma och Oliver lever i tält utanför Örnsköldsvik – bor ett år i skogen
Citera
2025-11-17, 15:41
Medlem
Moobs avatar
Killen är ju deprimerad, det är rätt uppenbart. tragiskt att han inte fick hjälp innan han flydde ut i skogen och blev en kuf, för det är det han kommer uppfattas som av vanligt folk då han kommer in till stan. "Där kommer kufen och laddar mobilen igen".

Han skulle nog passa bättre i norrland och smälta in bättre bland kufarna där uppe än att hänga i Tumba.

Men sån här resor brukar inte sluta lyckligt tyvärr, men hoppas han får ordning på livet och hittar tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in