2025-11-15, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cervidae
Kanske dum fråga, men att gå med i ett politiskt parti är väl endast en syssla värd energin om man satsar på att bli politiker?

Nu kommer jag nog göra det ändå, då jag tycker politik är roligt, men jag kan inte tänka mig att det är en riktigt stark merit om man inte vill jobba för typ moderaterna.

Du behöver alla meriter och nätverk du kan få.
Citera
2025-11-15, 09:55
Medlem
Vill du gå stats-vägen fattar jag det som att du redan nu måste börja leta något relevant extrajobb på typ kommun som du kan byta upp dig från varje termin. Let också sommarpraktiker. Om du är okej med att bli politiskt aktiv är det smart att satsa på ett ungdomsparti och gärna någon av M/S. Vill du ut internationellt är franska riktigt, riktigt bra. Grejen med stats är att det är ”fluff”. Går liksom inte att visa på vilket sätt du kmr att tillföra mer än andra sökande.

Pallar du inte va så aktiv är nek ju enklare (men kräver master). Har du master i nek får du mig veterligen jobb utan problem (men nekmaster är riktigt mattetungt). Tror statistik är det du kommer undan med minst insats på, men känns lite risky nu med AI.

Edit: Det statsvetare kanske inte vill höra: Juristprogrammet är uteslutet? Är liksom applicerad statsvetenskap och drf inte fluff. Såklart också därför det är mkt mkt tråkigare.
Senast redigerad av Bortkastatkonto 2025-11-15 kl. 09:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in