Citat:
Ursprungligen postat av
MsUndercover
Jag vill höra om fler varit med om liknande metoder från Söderberg och Partners.
Jag fick ett brev om att min bilförsäkring skulle fortsätta som vanligt men när jag granskade siffrorna såg jag att de hade försökt höja premien från cirka 5100 kr till nästan 9850 kr. Det är en höjning på 92 procent trots att ingenting har ändrats. Samma adress samma bil samma körsträcka och inga skador.
Det värsta är att det var upplagt som om allt var normalt. Ingen tydlig info om att avtalet byts till en helt annan försäkring med mycket högre pris. De verkar räkna med att folk inte läser detaljerna.
Jag har hittat fler exempel från tidigare år där de gjort samma sak mot mig. Så det börjar se ut som ett mönster.
Jag har avslutat allt och tecknar nytt hos annat bolag. Jag har även tipsat Finansinspektionen eftersom de faktiskt vill ha tips om systematiskt beteende i branschen.
Har fler här råkat ut för samma sak
Hur vanligt är det att försäkringsförmedlare försöker smyga igenom enorma höjningar utan tydlig info
Är väl närmast standard numera. Man ska INTE vara samma bolag trogen år efter år, de höjer avgiften varje år. Det är när man byteran for har dealer
Byte hemförsäkring i höstas, den nya kostade 40% mot den tidigare. NC-försäkringen höjdes med 300%< hittat en nu som kostar 500 istället. För 4000 per år.
För några år sen höjde de min trötta familjebuss ifrån 550 till 950 i månaden, så hittade ett annat bolag som tog 450 istället.
De vet att många bara kör på, och äldre generation tror fortfarande man får ihop bonus för varje år man kör skadefritt så försäkringen blir billigare för varje år.