2025-11-06, 07:07
Medlem
Varför ska du flytta till Stockholm? Det bästa jag gjort i mitt liv är att flytta därifrån. Det enda jag gjorde när jag bodde i Stockholm var att jobba ihop pengar till mitt boende. Nu när jag har flyttat har jag pengar över till både resor och sparande. Om du inte har något på gång eller obegränsat med pengar så ska du nog tänka efter innan du flyttar till den kriminella staden
Citera
2025-11-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Norra Östermalm.

Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Låter som Östermalm är något för dig.

https://lagerlings.se/objekt/karlavagen-93/

Citat:
Ursprungligen postat av flashajn
Östra Kungsholmen (nära Stadshuset/Kungsbron)
  • Kungsholmsgatan, Parmmätargatan, Pipersgatan, Scheelegatan
  • Tvärgator ner mot Norr Mälarstrand och upp mot Fleminggatan, men inte för långt västerut

Nedre Vasastan / Sabbatsberg / Norra Bantorget-sidan
  • Kvarteren runt Torsgatan ner mot Centralen, Barnhusbron, Norra Bantorget.
  • Runt Tegnérlunden/Sabbatsberg och ner mot Drottninggatan.

Övre Norrmalm / runt Tegnérlunden & upp mot Observatorielunden
  • Runt Tegnérlunden, delar av Upplandsgatan, Luntmakargatan uppåt, små tvärgator mellan Sveavägen och Birger Jarlsgatan.
  • Nedre delen av Observatorielunden-hållet (inte hela vägen upp till Odenplan).

Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
låter som kungsholmen, st.eriksgatan o neråt stadshuset. t.ex: norr mälarstrand, hantverkargatan, kungsholmsgatan, bergsgatan och gatorna som går mellan typ: pipersgatan, polhemsgatan, garvargatan osv.

kring polisen
Tack. Jag får Google era förslag och se vad som finns.
Citera
2025-11-06, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Så du kan fixa fram 30 millar till en lägenhet? Inte illa.

Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför det du är ju anonym
För jag är inte vad med så mycket pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Det du efterfrågar existerar inte, så rådet är att ändra kravbilden eller välja en annan stad.
Vad måste jag ändra på?

Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Då vet vilka områden som gäller. Onödigt att fråga om det här.
Nej det gör jag inte.

om ni nu alla måste veta sså kan jag bara säga så här att jag vill ge mina barn en chans jag aldrig fick. Mamma e borta och min fru har också gått bort och pappa har kommit in på demensboende precis och hans alzeheimers sprider sig som en kalifornisk skogsbrand. Fått förslag från en som vill köpa vår gård, rubbet som är skog och mark och maskinpark och jag vill inte bo kvar i byhålan om alla vet hur mycket pengar jag har. jag är trött på att ha ont i kroppen varje morgon och vara tvungen att gå upp i ottan ändå. Jag är trött på leriga och skitiga vägar och bilar som har kjolar av smuts och alla krav och osäkerheter och alla lagar man måste följa när man är bonde. jag har slitit djur sen jag var tretton och gått misste om saker jag velat göra egentligen. Jag vill flytta och ge mina barn andra chanser och jag vill bara vara en hemmapappa. Men jag har inte varit i stockholm sen mellanstadiet när vi var där för att gå på naturhistoriska museet och stor & liten. Jag vill ha saker på nära håll eftersom allt kommer vara helt nytt och otäckt för mig med.
Citera
2025-11-06, 09:54
Medlem
AgentKs avatar
östermalm, runt strandvägen, helst nära djurgårdsbron (sköna promenader). Alternativt lägenhet på djurgården.

Du har nära till vatten, mycket goda kommunikationer, bus, spårvagn eller varför inte ta djurgårds färjan över till slussen eller nybroplan.
Citera
2025-11-06, 13:14
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Då vet vilka områden som gäller. Onödigt att fråga om det här.
Trodde sportlovet var slut...

Finns jättefina hus i Sundbyberg, det är en rask promenad till Centralstationen på ca en timme.
Citera
2025-11-06, 21:27
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Trodde sportlovet var slut...

Finns jättefina hus i Sundbyberg, det är en rask promenad till Centralstationen på ca en timme.
Du får mig att tro att det just börjat.
Citera
2025-11-11, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AgentK
östermalm, runt strandvägen, helst nära djurgårdsbron (sköna promenader). Alternativt lägenhet på djurgården.

Du har nära till vatten, mycket goda kommunikationer, bus, spårvagn eller varför inte ta djurgårds färjan över till slussen eller nybroplan.
Låter perfekt. Kan man åka bil till morgonen? Om jobbet ligger vid Fridhemsplan?
Citera
2025-11-12, 20:13
Medlem
Stora essingen.
Lugnt, tryggt, bo på en ö mitt i stan, villor och bostadsrätter. Tvärbana, buss nr.1 och båt (du gillar inte tunnelbana). Måste du ta tuben kan du ta tvärbanan en station till alvik. Om du jobbar på fridhemsplan så är stora essingen hur smidigt som helst. Buss nr 1 på cirka 10 min.
Citera
2025-11-12, 20:30
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
Stora essingen.
Lugnt, tryggt, bo på en ö mitt i stan, villor och bostadsrätter. Tvärbana, buss nr.1 och båt (du gillar inte tunnelbana). Måste du ta tuben kan du ta tvärbanan en station till alvik. Om du jobbar på fridhemsplan så är stora essingen hur smidigt som helst. Buss nr 1 på cirka 10 min.
Ett riktigt bra 'outsider' tips.
Att gå till cst är dock ingen höjdare.
Citera
2025-11-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
Stora essingen.
Essingeleden? Hur mycket stör den? Vill inte ha trafik upp i röven morgon och kväll. Finns det ens tillräckligt stora lägenheter där. +5 rum och sekelskifte 1800-1900-tal?
Citera
2025-11-17, 12:13
Medlem
AgentKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersimpen
Låter perfekt. Kan man åka bil till morgonen? Om jobbet ligger vid Fridhemsplan?

Det går, dock är det jobbigt, alltid mkt trafik på dagarna, men visst går det.
Går nog fortare att åka kommunalt, dock finns många alternativ. Men visst går det med bil också.
Citera
2025-11-18, 13:46
Medlem
halaltarzans avatar
Trevligast stället jag har bott på var runt Mariatorget, fast nu är jag iofs både röd och lite bohem så det kanske inte passa alla?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in