Igår, 04:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag tycker faktiskt att jag är rätt bra på att läsa av signaler. Framförallt kan jag känna av stämningen om nått är fel.

Ett exempel på situation: Mannen frågar mig hur ser du på "xyz" och jag svarar "såhär ser jag på xyz, hur ser du på det?" Han svarar "samma för mig".
Vad är det då för signal jag har missat?

Jag vill iaf inte tro att de medvetet har lurat mig, utan kanske snarare inte har koll på vad de vill eller bara drivs av att hålla med utan att tänka sig för.

Egenskaper har varit lättstött, sluta kommunicera/dra sig undan när något blir jobbigt och att inte kunna se/ta sin del av ansvaret för något.
Vad är det som stöter dom? Samt vad är det du kommunicerar som gör att de drar sig undan? (Typ samma sak)
Citera
Igår, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Jag är genuint nyfiken på vad kvinnor faktiskt letar efter hos en man. Jag läser ofta här på forumet om hur svårt det är att hitta en “vettig man”. Det får mig att fundera: Vad är det egentligen ni kvinnor längtar efter, saknar eller hoppas på i en relation? Både i början och över tid.

Så…
• Vad väcker ditt intresse från början?
• Vad får dig att vilja ha just honom?
• Vad får dig att vilja stanna, engagera dig, satsa?
• Vad gör att du faktiskt känner dig nöjd och trygg i längden?

Det här är inte en sarkastisk tråd eller ett dolt test, jag är bara genuint intresserad av hur ni tänker, känner och väljer. Vore kul med ärliga svar, både från er som är i relationer och från er som kanske gett upp hoppet helt.
Jag är man och går all in för en tjej jag gillar. Är alltid lika övertygad om att hon ska tycka om mig lika mycket som jag gillar henne. Även om tjejer kan säga lite elaka saker, som att ”du är inte min typ” så ignorerar jag det
Citera
Igår, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Den här tråden är farlig. De med en predatorisk personlighet kan gå in, läsa av och fejka.
Eller så tar en tjej en kille för den han är. Och hon kommer lyssna på vad säger: att jag blir ledsen om hon inte vill träffa mig mer om jag åker hem.
Citera
Igår, 17:19
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersimpen
Jag är man och går all in för en tjej jag gillar. Är alltid lika övertygad om att hon ska tycka om mig lika mycket som jag gillar henne. Även om tjejer kan säga lite elaka saker, som att ”du är inte min typ” så ignorerar jag det
Hur många gånger har det lett till giftemål?
Citera
Igår, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersimpen
Inte bra. Säger de att du inte är deras typ menar de att de inte finner dig attraktiv. Då är det kört.
Citera
Igår, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
• Vad väcker ditt intresse från början?
Något som visar att han är öppen och en bra person. Sådant som ett varmt leende, ett engagemang i sina barn eller i samhället. Något som är sympatiskt och visar att han är välvilligt sinnad. Ett attraktivt yttre i min smak och en stil eller vanor som visar att vi har liknande värderingar.
Citat:
• Vad får dig att vilja ha just honom?
Närvaro, godhet, omtänksamhet, sexighet, lukt, humor, äkthet.
Citat:
• Vad får dig att vilja stanna, engagera dig, satsa?
Mognad, engagemang, kompatibilitet, känslan av välbehag i hans sällskap eller bara han dyker upp i tankarna. Ett visst mått av problemfrihet.
Citat:
• Vad gör att du faktiskt känner dig nöjd och trygg i längden?
Ett visst mått av mod och tydlighet. Hur det får mig att må i hans sällskap. Att jag upplever att han ser mig och lyssnar på mig, bryr sig och månar om mig. Att han kan ta emot min kärlek. Att jag känner mig respekterad och värdefull för honom. Att han visar välvilja, strävar efter kompromisser, ser på mig med värme. Att han behandlar sig själv och omgivningen väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in