2025-11-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns det ens några tic tacs att manövrera? Nej som så ofta handlar det om flygplan som misstas för något okänt - här var det dessutom med avsikt. Fravor har berättat hur han och has vänner brukade leka ufo:

Detta är alltså militärpiloter som väl ufo-fansen brukar påstå är superseriösa yrkesmän som skulle riskera såväl hårda straff som sina titlar och anställningar om de var oprofessionella..
Det sänker onekligen tillförlitligheten och agendan bakom hans vittnesmål till en sannolikhet omöjlig att skilja från noll, utan data (vilken inte finns, MiB tog ju hand om den).
En UFO-profet mindre. Leslie Kean gråter, om journalister kunde gråta.
Citera
Igår, 21:36
Medlem
brutenbryggas avatar
Väntar med spänning att se filmen. Som många sagt kanske inte mycket nytt framkommer för en redan inbiten, men i en koncentrerad form.

Spekulationsinlägg från mig här.

Frågan. Vad vinner USA eller "shadow government" på att delge denna info nu? Vad skulle syftet vara?

1. Antingen sitter dom redan på överlägsen teknologi, och filmen är matad med hälften sanning och hälften lögn. Så ingen egentligen vet vad som är vilket och hela loopen börjar om igen. Kan vara snyggt sätt för dom att smälta ut halvsanningar och lögner för att dölja teknologi dom verkligen har. Någonting, kanske bara ett enda, superhögteknologiskt framsteg.

Syftet: Dölja sin egenliga teknologiska framgång och förvilla och förvirra samhället i stort.

2. Eller så finns det något "okänt" där ute ändå. Kanske kämpar USA med flera stormakter fortfarande med att försöka tackla och förstå fenomenet än idag? Ingen vill avslöja att det finns inga svar än, dom vill fortsätta underöka men hålla det "tyst". Samtidigt som internet-eran gör folket mer och mer upplyst (eller tvärtom för den delen?) och det blir svårare att hålla en sån här hemlighet "hemlig". Så enligt denna modellen i min spekulation matar dom ut en rejäl kanelbulle till folket som är nyfikna. Ät upp din bulle och var nöjd för där fick du mycket information. Dock vet du inte vad som är sant eller vad som är falskt (igen).

Syftet: Vinna mer tid, för att få fortsätta med vad man nu gör, ett tag till.

3. Punkt 1 och 2 kan sammanfalla genom att det både finns undangömd uppnådd teknologi och att det har ett exotiskt ursprung. Och att den detaljen försöker suddas bort från folks intresse och medvetande. Alltså dessa mörkläggningar. Dels att fibbla bort en rent fysisk händelse som en ufo-krasch, eller folk som filmat något som blir påhälsade och aldrig syns igen eller blir en helt annan person efter, och inte minst hur narrativen styrs från media. Informations-kampanjerna. Infiltrering av länders största mediebolag. Osv.

Syfte: Att uppnå syftet i både punkt 1 och punkt 2.

4. (red) Allt/det mesta som sägs i filmen är sant. Att ens greppa den saken och analysera och beskriva är svårt. Men då undrar man ju, vad har vi uppfunnit som vi redan har och vad kan det göra? Om det är universal-exotiskt härkomst, vart kom det ifrån? Vilka var dom? Vilka är dom? Har vi kontakt med annan intelligens men ingen av oss har fått veta? Vad heter dom? Vart kommer dom ifrån? Är det en utomjordisk ras eller är det fler? När började denna kontakten? Hur kommunicerar man sinsemellan? Har man gjort överenskommelser med en sådan? Om vad? Är dom goda eller onda sett från vårt mänsklga perspektiv? Eller utnyttjar dom oss/vår planet och tvingar oss att mörka? Bestämmer dom om vi fort fortsätta leva eller om hela jorden ska dö ut och börja om, som flera gånger tidigare? Tusentals frågor behöver ställas om punkt 4 är den riktiga.

---------------------------------------------------------------------

Med det sagt - ställer jag mig själv frågan inför kommande filmen - Vad vinner USA eller "shadow government" på att delge denna info/film just nu? Vad skulle syftet och vinsten kunna vara till deras fördel?

Alternativt - Internet-eran och informationsspridningen har blivit okontrollerbar. Den stora massan blir mer och mer självtänkande och kritisk. Framöver kommer vi inte längre kunna kontrolleras lika lätt informativt, och sanningen kommer pö om pö att blottas. Så då, denna filmen, kanske är ett jox av genuina sanningar och falskheter, för att vinna lite mer tid innan allt helt blottas i dagen. Vad det nu är..

(Redigering igen, tillägg till punk 4) : Eller så är det raka motsatsen till sista stycket ovan, att internet-eran och den snabba informationsspridningen används emot oss, vilseleder oss, och på sikt gör oss betydligt mindre informerade. För att säga emot mig själv här ovan, kanske vi precis så här kan kontrolleras ännu lättare. Trots att "informationsflödet är fritt och skenande". Får en att fundera över hur tex underrättelsemyndighet skulle utnyttja dagen och tex värva några välbetalda influencers, eller vad fan som nu är på tapeten på nätet. Och sedan länge har dom nog betalat "ett och annat troll". Ingen känner sig träffad där i tråden hoppas jag.
Senast redigerad av brutenbrygga Igår kl. 22:29. Anledning: La till punkt 4
Citera
Igår, 22:13
Medlem
brutenbryggas avatar
Nu blir jag helt vild i spekulationerna. Men lyssna här.

Jag var/är superintresserad och fascinerad av Beatriz Villaroels forskningsunderlag som nyss blev clearat som peer review. Solid forskning, följt allt med henne. Intervjuerna osv.

Men nu har hon börjat dyka upp mer och mer tillsammans med Dennis från "The Baltic Sea Anomaly". Tydligen jobbar dom nära ihop osv och det är väl fine. Men dom börjar göra mer och mer video-content. Och hon beter sig mer och mer som en jäkla influencer varje gång man ser henne. Fan är hon forskare hör hon väl hemma med att hålla föredragningar inom akademin och liknande. Inte vinka lite flickigt på en kort facebookvideo?

Jag la märke att den här Dennis nyligen hade besök av Jake Barber. Direkt när Beatriz släppt ut sin forskning. Så besökte han henne/dom i Sverige. Jake Barber var ju frontfiguren i den nya satsningen av "Skywatcher" som utlovade filmmaterial av ufon men sen dog det helt. Han framstår även som en stereotypisk amerikansk soldat, så vem vet om han är ärlig eller en del av tex (CIA).

Hur som helst var denna snubbe snabbt framme vid grytan när Villaroel släppt sin forskning. Och nu håller hon och Dennis helt plötsligt på med mer influencer-liknande innehåll på sociala medier.

- Vad tror ni mer kunniga i världen om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in