Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
Resa.
gärna till något (bra) land. Och vara där. Inte bara vara turist, utan försöka göra saker som folk. Hitta din egen tvättinrättning, din egna snabbköp, dina egna platser som du gillar. Göra dig hemmastadd.
Och tänka väl om din pappa. Det finns en fara med starka familjeband, att de är FÖR starka.
Hej!
Det är ett bra tips! Jag vill ju gärna åka utomlands och upptäcka saker. Jag har lite saker i min önskelista. Jag har även mina fritidssysselsättningar som jag gillar och har idéer på gång.
Men sorgen och oron finns där. Jag älskar min mamma.
Hatet som sker just nu runt omkring oss. Hela världen är ur balans och det finns så mycket hat och oro. Det är det som också är bekymret för mitt mående. Jag tycker att tipset om att resa är ett bra tips, men jag vill helst gärna skippa all kaos som sker just nu. Döden känns som en befrielse. Jag vill leva. Jag trivs med mitt liv mer eller mindre. Men kaoset runt omkring, får mig att vilja dö. Jag vill dö för att skippa att vittna allt som sker i vårt samhälle och vår värld.
Jag är osäker på om vården kan hjälpa.
Jag har försökt prata med detta med vänner, men jag känner att ingen förstår mig. Känns som om jag är den ende som känner och tänker såhär, runt min omgivning. Jag tycker det är jobbigt. Det finns ingen och prata med.
Å andra sidan kan jag förstå att det är komplex med det jag delar med mig av. Det är svårt att ge någon tröst, för något som sker hela tiden runt omkring världen och samhället. Så det är förstås svårt. Så jag klandrar ingen av mina vänner.