2025-11-11, 16:40
Medlem
Som titeln lyder, ska jag faktiskt flytta till Tchad. Har blivit trött på mitt enformiga liv här i Sverige. Tchad har faktiskt vuxit i ögona på mig senaste åren. Trots dess tuffa historia med inbördeskrig osv. Huvudstaden N'Djamena är en plats som verkar trevlig och som har ganska fina områden att bygga sitt liv i. Kan även ta med mina egna erfarenheter från Sverige dit t.ex hantverk och matlagning. Mycket som sägs om Tchad är falskt. Landet har faktiskt mycket bra sidor. Har ni några erfarenheter av landet?
Citera
2025-11-11, 16:48
Avslutad
Ja, varför inte.
Sahel regionen är ju nu "fri" från ockupanterna från väst. Men det kan ju bli stökigt där då de ingår i det projekt amerikanarna arbetat på att ockupera.
Visst stödjer Ryssarna också denna del?

Naturen och klimatet kan ju vara gott. Hur ser de på vita folk?
Om du nu är en vithudad person?
Citera
2025-11-11, 16:49
Medlem
Inga konstigheter, Tchad är ett toppenland! Särskilt bra om du talar franska, arabiska och är bekant med boskapsuppfödning. Viss vana vid radikal islam är rekommenderat, men har du bott i Rinkeby, Rosengård eller Angered är detta sannolikt tillräckligt. Du bör kunna några jihadistiska fraser om du mot förmodan skulle bli ifrågasatt av lokala jihadister.

Allahu Akbar alhamdullillah jihad jihad bör räcka för att klara dig ifrån de mindre intelligenta islamisterna. Viss kunskap om Koranen och otrogna rekommenderas.

https://travel.state.gov/content/travel/en/traveladvisories/traveladvisories/chad-travel-advisory.html
Senast redigerad av MpunktM 2025-11-11 kl. 16:51.
Citera
2025-11-11, 17:00
Medlem
Gubbens avatar
Kan du franska eller arabiska? Annars blir det tufft.
Citera
2025-11-11, 18:35
Medlem
sebastian66s avatar
Ok men man blir ju lätt nyfiken på en del saker.
VARFÖR just detta landet är frågan. Vad ska du arbeta med och kan du ens arbeta i detta land för humana pengar?
Man tänker på att det är sällan man tänker på att en svensk vill landa i detta landet.
Språket kanske kan bli tufft med.
Citera
2025-11-11, 19:13
Avslutad
LOL, jävla dåre.

Men samtidigt så kan man hitta lycka där man minst anar det. Inte omöjligt alls.
Skaffa inga barn där bara. Världen är ruggig och Afrika speciellt.
Citera
2025-11-11, 19:17
Medlem
Apologs avatar
Att resa i central Afrika är som att slå på en mänsklig reset. Det känns som att man återfödds i denna världen och som att man kryper ut ur mänsklighetens moder / rövhål.
Citera
2025-11-11, 19:22
Medlem
Melange5738s avatar
Derrka derrka, Muhammed Jihad.

Har för mig att Werner Herzog blev arresterad där en gång när han vägrade snacka franska och ångrade sig senare att han gick med på det: https://www.youtube.com/watch?v=6pY-0JfEdLY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in