Citat:
Ursprungligen postat av
justformybaby
så du har lite svårt att förstå signifikansen av att kunna beskriva solsystemets rörelser med vanliga cirklar och konstanta hastigheter istället för med ellipser och föränderliga hastigheter?
Signifikansen? Dvs betydelsen/vikten av något. Ja. Det har jag svårt att förstå nödvändigheten av.
Du kunde lika gärna frågat om jag hade svårt att förstå "signifikansen" av att jorden var bananformad istället för klot-ig. Ja, har svårt att förstå "signifikansen" av varför jag skulle bry mig om betydelesen/vikten av det.
Det enda jag bryr mig om är ARGUMENTEN för ett fenomen. Inte fenomenet i sig. OCh som jag redan har förklarat har jag till extrem grad nagelfarit Cui Bonos argument för månlandning, vaccin, med mera, och har inte för avsikt att hoppa på ett nytt ämne. Fattar du? Om en resebyrå har gjort kassa resor till Sydafrika, Indien, Australien, England, Spanien, Tyskland, Island, Frankrike, Finland, Danmark, Norge, Irland, Skottland, USA, Mexico, Argentina och jag har gjort noggranna redogörelser för varför och hur deras resor var kassa och varför deras kunder var missnöjda.
Varför skulle jag då lyssna på någon som menar att jag måste lägga till Polen till listan annars kan jag inte dra slutsatser. Löjligt, eller hur?