2025-11-07, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vashego
Kriminalpolitiken har egentligen inte blivit hårdare. Ni har bara slätat över det med halvmesyrer.

Sänkta skatter är det inget som någon utanför din villa märkt av.

Invandringen är inte strypt.

Skit ner dig och prata aldrig mer med mig någonsin igen.
Antar att du är väldigt långt ute till vänster! För inget du säger stämmer!
* Regeringen har gett polisen helt nya möjligheter att arbeta.
* Alla som jobbar har märkt av skattesänkningarna. Du har märkt avv dom med nästan halvering av bränslekostnader! Om du inte har bil så har du märkt av dom av billigare varor billigare resor på buss än dom annars hade varit med dom gamla priserna.
Citera
2025-11-07, 08:41
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Antar att du är väldigt långt ute till vänster! För inget du säger stämmer!
* Regeringen har gett polisen helt nya möjligheter att arbeta.
* Alla som jobbar har märkt av skattesänkningarna. Du har märkt avv dom med nästan halvering av bränslekostnader! Om du inte har bil så har du märkt av dom av billigare varor billigare resor på buss än dom annars hade varit med dom gamla priserna.

Det enda som blivit billigare är bensinen.

Att införa en teknokratisk polisstat är inte samma sak som att skärpa straffen.
Citera
2025-11-07, 13:55
Medlem
Sezlows avatar
Jag får leva på min blygsamma pension.
Pengarna går till de som inte borde få dem.
Citera
2025-11-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Du kan ju erbjuda att husera ett par stycken hemma hos dig. Självklart vill du inte ha någon ersättning för det för den delen heller.

Lätt att jag gjort. Var signar man upp sig?
Citera
2025-11-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Hade vi haft en rimlig flyktingpolitik under de senaste decennierna så hade vi haft marginal att hjälpa. Men vi har inte råd att fortsätta att urholka vår välfärd.

Visst är det tragiskt och fel att vi har satsat på lycksökare istället för riktiga flyktingar, men nu har vi redan tagit in hundratusentals för många.

Kanske om vi kastar ut några hundratusentals parasiterande somalier, afghaner, eritreaner etc, ja då kanske vi kan.

Men jag har en känsla av att du är en sådan som tycker att alla ska bo i Sverige oavsett vad det kostar. Du har säkert inget emot att de sedan blir försörjda livet ut av svenska skattebetalare. Det är ingen billig historia att skriva sådana kontrakt.

Bra att du reflekterar över att det är din känsla och inte fakta om mig.
Din känsla är fel, jag vill släppa in riktiga flyktingar och kan tänka mig säga upp medborgarskap hos tex gängkriminella och folk som är öppet fientliga mot Sverige och svenskar, och heller inte har riktig flyktingstatus utan åker på semester till sina ”hemländer”.
Citera
2025-11-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
I Sudan pågår inbördeskrig där 30 miljoner människor lever under svåra omständigheter. Ett land med en av de värsta humanitära katastroferna. Massavrättningar, våldtäkter är vardag.

Svenska regeringen säger nej till asylinvandring från Sudan med motivering att vi förts måste få bukt med integration av de utrikes födda som redan kommit hit. Dessutom uppger regeringen att Sudan är det land som för närvarande får mest bistånd.

Ska Sverige ta emot fler asylsökande? Vad tycker du?

Länk till artikel i Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/var...-ta-emot-fler/
Räcker inte pågående massmord och etnisk rensning som asylskäl längre?? Är inte detta ett legitimt skäl till att fly hals över huvud??
Citera
2025-11-08, 19:27
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Räcker inte pågående massmord och etnisk rensning som asylskäl längre?? Är inte detta ett legitimt skäl till att fly hals över huvud??

Att gå på bidrag och bli yrkeskriminell i Sverige är ingen mänsklig rättighet.
Citera
2025-11-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Individer våldtar, inte hela rader, folkgrupper eller religioner 👍

Hade vi haft noll islamister här så hade mängden våldtäkter och kvinnor flygandes från balkonger minskat något enormt! Tragiskt nog är det våra "feminister" som skriker sig mest hesa om att dessa människor ska ösas in i landet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in