Är du medveten om att Predator spelades av en svart kille i de två första filmerna, också?
Det är jag men dockan/dräkten var en utomjording. Man behöver inte min hjärna för att förstå skillnaden, men i alla fall halva iq-kvoten, men även det är svårt att tillgå här på idioternas paradis
Det är inte ens samma typ av film som första. Den är svinbra och en av de bästa. Det här ser ut att vara skit. Tror inte ens jag kommer bry mig om att se den.
Jag ledsen om jag gör dig besviken, men det har bekräftats att den här filmen ska ha PG-13-rating. PG-13 är den amerikanska motsvarigheten till Sveriges 11-årsgräns.
Man kan ju hoppas att det bara är pga. de töntiga amerikanska reglerna som fokuserar på sex, droger och våld mot människor (våld mot monster och aliens är PG-13...). Eller att det släpps en "unrated" internationell version när den går ut på blu-ray.
Råkade snubbla över att det ska komma en ny Predator-film senare i år.
Första filmen från 1987 anser jag fortfarande vara en av de bästa actionfilmer som någonsin gjorts, så Predator har en speciell plats i min filmvärld, även om efterföljarna och spin-offsen inte var lika speciella. Men Predator 2 tycker jag också är bra, och den där senaste där de var i Afrika eller hur det, den var ju också okey. Men vad tror ni om denna nya, är det något att hoppas på?
Man kan ju hoppas att det bara är pga. de töntiga amerikanska reglerna som fokuserar på sex, droger och våld mot människor (våld mot monster och aliens är PG-13...). Eller att det släpps en "unrated" internationell version när den går ut på blu-ray.
Som du säger är reglerna faktiskt lite lustiga kring det där - tydligen är det okej att visa en massa blod och splatter så länge det inte är mänskligt blod, så man kan komma undan med en hel del så länge det t.ex. är grönt blod eller gäller utomjordingar. Så det är svårt att säga hur hämmad filmen faktiskt kommer vara pga just PG-13 ratingen.
Helt okej, ser fram emot fortsättningen om det blir någon.
Jag gillar verkligen hur dom har fått till planeten, ser verklighetstrogen ut. Det är sådana här filmer man vill se när dom besöker olika planeter och besöker olika raser.
Det enda jag stör mig är den där jävla syntetroboten som ni i trailen som tjatar för mycket strunt.
Oklart bara vilket årtal men det här måste vara jävligt långt fram i tiden.
Eftersom människor skickar en arme av syntetrobotar till ett annat solsystem och har bra koll på predatorna om hur dom funkar och är totallt orädda för dom och allt annat på planeten. Dom snackar om Wayland industri så det måste ju vara långt efter promethus, säkert flera 100 år om inte tusentals år
Tyckte den var ok med några bottennapp och några bra prylar.
Naturligtvis ska hyllandet av det svaga och defekta vara med som ett inslag (sonen) och det starka (fadern) utmålas som ondska.
Kul att de hade med Weyland Corporation som ett inslag.
Samtidigt riktigt trist att de ska ha det till att en halvdan predator ska kunna slå ut en bas med typ 50 synthetics.
Även den där lille Grogu (Baby Yoda) kopian = ett typiskt Disney-inslag medför minus på betygsskalan.
Och på slutet har naturligtvis den svage predatorn på kort tid blivit så stark och farlig att han kan döda flera andra predatorer dubbelt så stora som honom (inkl. fadern, klanens ledare) utan större ansträngning.
Den där synthen (Thia) vars lojalitet övergick till predatorn, stred förstås mot all logik, den var programmerad för att förstå varelser i syfte att utnyttja dem (liksom "systern", Tessa) inte alliera sig med dem och förråda mänskligheten och Wutani.
Många minus men samtidigt en medryckande handling på dödsplaneten Genna och en del kul Wutani-tech och fordon.
Den verkar bryta mot den initiala predatorlogiken... för den "moderna publiken"
Samma "oberoende" recencenter som gav Marvels bra betyg, ger denna bra betyg.
Missar man denna blask-rulle, så blir det lättare att behålla kärleken till original-rullarna.
Den kommer att floppa, stort.
Vad kostar en biljett?
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2025-11-09 kl. 16:03.
Den verkar bryta mot den initiala predatorlogiken... för den "moderna publiken"
Samma "oberoende" recencenter som gav Marvels bra betyg, ger denna bra betyg.
Missar man denna blask-rulle, så blir det lättare att behålla kärleken till original-rullarna.
Den kommer att floppa, stort.
Vad kostar en biljett?
Jag såg den på bio i onsdags och tyckte den var riktigt jävla bra, faktiskt bästa filmen jag har sett i år och rankar den som nummer två efter originalet!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!