• 7
  • 8
2025-11-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Har bara svaga minnen av henne men hon verkade vara en jordnära människa utan divalater. En sådan person som man gärna träffar på ett konditori över en kopp kaffe.
Precis min uppfattning också, hon verkade normal och okonstig jämfört med många andra sångare.
Citera
2025-11-08, 11:01
Medlem
BraxenLaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det var milslång skillnad på de bådas röster, inte lika för fem öre.
Agnetha var dessutom mkt känd i Sverige för sin röst långt innan abba. Med Abba blev rösten internationellt känd.
Att folk tyckte att hon hade fin häck sågs väl på den tiden som ett plus. Men det var absolut hennes röst som hon var känd för. Det kan ju vara svårt att få Häcken att sjunga.

Men detta fråntar ju inte att även Karin hade en fin röst. Men lika, nej absolut inte

Inte lika röster men båda är sopraner .
Citera
2025-11-08, 17:13
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Ja det lutar åt ett självmord eller ev en bilkrasch. Hon dog oväntat och plötsligt skrev Stoppa pressarna

https://stoppapressarna.se/svenskt/s...rk-blev-73-ar/
Vad fint! Bra.
Citera
2025-11-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaktarmick
Men snälla nån... Folk dör väl knall och fall hela tiden, hjärtinfarkt har väl i långa tider varit den vanligaste dödsorsaken. Antagligen var det ingen som kunde säga säkert vad som var orsaken och kanske inget intresse av att ta reda på det heller (?).
Visst kan vissa dö plötsligt, knall o fall, även om jag inte vill gå med på att det är vanligt.
Men nu är det nåt stolpskott i tråden som påstår att hon dog i cancer och det ställer jag mig tveksam till med tanke på andra uppgifter som finns. Självmord är fortfarande inte helt osannolikt.
Citera
2025-11-09, 13:13
Medlem
Citat:
Farbrodern Bruno Glenmark, 87, beskriver sorgen efter beskedet. Han beskriver hur hon gick bort och betonar hur oväntad förlusten är.

– Det är jättetråkigt att höra att hon plötsligt inte finns längre, säger Bruno Glenmark

Citat:
Familjen har i nuläget inte lämnat ytterligare kommentarer om dödsfallet.
Jag tycker det luktar självmord om detta jag.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in