GP har en lång (och tyvärr låst) artikel om den forne baddräktskungen Panos Papadopoulos restaurang Panos Panos Tavern i Göteborg som under flera år utsatts för ett sabotage.
Sabotaget skedde genom att bokningssystemet manipulerats, vilket gjort att gästerna blivit avbokade eller fått besked om att restaurangen varit fullbokad. Något som lett till att Panos Panos Tavern tappat både anseende och miljonintäkter genom åren.
GP skriver bland annat:
Olåst artikel om Panos Panos Tavern
Baddräktskungen från Göteborg ångrar att han sålde – restaurang i Johanneberg blev vändningen
Och ännu en låst artikel, när Panos Panos Tavern just skulle öppna 2021.
Panos Papadopoulos öppnar restaurang i centrala Göteborg
Sabotaget skedde genom att bokningssystemet manipulerats, vilket gjort att gästerna blivit avbokade eller fått besked om att restaurangen varit fullbokad. Något som lett till att Panos Panos Tavern tappat både anseende och miljonintäkter genom åren.
GP skriver bland annat:
Citat:
I flera år har bokade gäster på baddräktskungen Panos Papadopoulos restaurang i Göteborg oförklarligt avbokats. Något som lett till åtskilliga miljoner i förlorade intäkter.
När mysteriet till slut klarnade ledde alla spår till en nära medarbetare med tillgång till restaurangens it-system. Chocken var total.
– Min hjärna slutade fungera. Jag bara skakade och tänkte; vad ska jag göra?, säger Panos Papadopoulos.
När mysteriet till slut klarnade ledde alla spår till en nära medarbetare med tillgång till restaurangens it-system. Chocken var total.
– Min hjärna slutade fungera. Jag bara skakade och tänkte; vad ska jag göra?, säger Panos Papadopoulos.
Citat:
Det kunde vara att hela systemet stängdes ner, kunder som försökte boka digitalt fick besked om att det var fullt, trots att så inte var fallet, matgäster blev oförklarligt avbokade och deras mejl försvann. Det gjorde med tiden även gästerna.
– En lördag kunde vi ha tolv gäster i restaurangen i stället för 120, berättar Panos.
– En lördag kunde vi ha tolv gäster i restaurangen i stället för 120, berättar Panos.
Citat:
I realtid kunde han observera hur någon höll på att radera i bokningarna och mejlkorgen. Men inte bara det, han kunde se vem som verkade göra det.
– Det var ren chock. Hur kunde den personen göra så mot mig? Min hjärna slutade fungera. Jag bara skakade och tänkte; vad ska jag göra?
– Det var ren chock. Hur kunde den personen göra så mot mig? Min hjärna slutade fungera. Jag bara skakade och tänkte; vad ska jag göra?
Citat:
I stället för konfrontation meddelade Panos att han avsåg att avskeda medarbetaren, men denne förekom det hela och sade upp sig själv, något som bekräftas av Hotell- och restaurangfacket. Därmed blev det heller ingen rättslig prövning.
Olåst artikel om Panos Panos Tavern
Baddräktskungen från Göteborg ångrar att han sålde – restaurang i Johanneberg blev vändningen
Och ännu en låst artikel, när Panos Panos Tavern just skulle öppna 2021.
Panos Papadopoulos öppnar restaurang i centrala Göteborg