2025-11-09, 00:01
Moderator
Parongatans avatar
GP har en lång (och tyvärr låst) artikel om den forne baddräktskungen Panos Papadopoulos restaurang Panos Panos Tavern i Göteborg som under flera år utsatts för ett sabotage.

Sabotaget skedde genom att bokningssystemet manipulerats, vilket gjort att gästerna blivit avbokade eller fått besked om att restaurangen varit fullbokad. Något som lett till att Panos Panos Tavern tappat både anseende och miljonintäkter genom åren.

GP skriver bland annat:

Citat:
I flera år har bokade gäster på baddräktskungen Panos Papadopoulos restaurang i Göteborg oförklarligt avbokats. Något som lett till åtskilliga miljoner i förlorade intäkter.
När mysteriet till slut klarnade ledde alla spår till en nära medarbetare med tillgång till restaurangens it-system. Chocken var total.
– Min hjärna slutade fungera. Jag bara skakade och tänkte; vad ska jag göra?, säger Panos Papadopoulos.

Citat:
Det kunde vara att hela systemet stängdes ner, kunder som försökte boka digitalt fick besked om att det var fullt, trots att så inte var fallet, matgäster blev oförklarligt avbokade och deras mejl försvann. Det gjorde med tiden även gästerna.

– En lördag kunde vi ha tolv gäster i restaurangen i stället för 120, berättar Panos.

Citat:
I realtid kunde han observera hur någon höll på att radera i bokningarna och mejlkorgen. Men inte bara det, han kunde se vem som verkade göra det.

– Det var ren chock. Hur kunde den personen göra så mot mig? Min hjärna slutade fungera. Jag bara skakade och tänkte; vad ska jag göra?

Citat:
I stället för konfrontation meddelade Panos att han avsåg att avskeda medarbetaren, men denne förekom det hela och sade upp sig själv, något som bekräftas av Hotell- och restaurangfacket. Därmed blev det heller ingen rättslig prövning.

Olåst artikel om Panos Panos Tavern

Baddräktskungen från Göteborg ångrar att han sålde – restaurang i Johanneberg blev vändningen

Och ännu en låst artikel, när Panos Panos Tavern just skulle öppna 2021.

Panos Papadopoulos öppnar restaurang i centrala Göteborg
Citera
2025-11-09, 00:18
Medlem
Silltunnas avatar
Jag har alltid tyckt att den gubben verkar skum på nåt vis.
Citera
2025-11-09, 00:18
Medlem
kalkryggars avatar
När man kollar läget så har de ett ganska fint läge. Men rent strategiskt så måste det vara ett uruselt läge. Eller?
Citera
2025-11-09, 10:44
Medlem
Om man medvetet sabbar för företaget man jobbar på så kommer det leda till att företaget går i konkurs och man blir av med sitt arbete.
Den här personalen måste vara riktigt arg om man har gjort så här i flera år dessutom och vara beredd på att förlora sitt jobb när som helst.

Frågan är hur bra chef/ägare den personen är, om han ständigt trycker ned sin personal så kan jag förstå men om man är tillfälligt arg på sin chef så fortsätter man inte i åratal.

Dom flesta chefer är dåliga och maktmissbrukar mot sin personal. Men vi får inte glömma att som chef så måste man kunna säga till sin personal så länge det är konstruktivt utan att ha personal med hämndbegär.

Tror just sådant här är extremt ovanligt men tror dom flesta hämnas men dom gör det lite lätt och inte så extremt. En hämnd kan bestå av olika saker som att skita i sina rutiner, ta en cola från jobbet osv. Små harmlösa saker där man ändå har visat att det inte är okej.
Citera
2025-11-10, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Den här personalen måste vara riktigt arg om man har gjort så här i flera år dessutom och vara beredd på att förlora sitt jobb när som helst.

Rätt märklig historia det här. Inte det att man hatar chefen och medvetet sabbar ekonomiskt utan att den här personen fortsatt att jobba i flera år för Panos och hållit på med det här lågintensiva kriget mot sin chef.

Har personen ens tjänat några pengar själv på det eller har allt bara handlat om ett hat mot Panos?
Citera
2025-11-10, 11:30
Medlem
swebarbs avatar
Borde han inte stämma medarbetaren för alla pengar dom förlorat genom åren ?
Citera
2025-11-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Rätt märklig historia det här. Inte det att man hatar chefen och medvetet sabbar ekonomiskt utan att den här personen fortsatt att jobba i flera år för Panos och hållit på med det här lågintensiva kriget mot sin chef.

Har personen ens tjänat några pengar själv på det eller har allt bara handlat om ett hat mot Panos?

Ja, det finns inte många som har tålamod som denna kille har, att i åratal förstöra för sin chef.
Jag förstår inte att man orkar jobba kvar med någon man hatar så mycket. Det här är ju hat utöver det vanliga och envis jävel som vill att Panos ska få lida så länge som möjligt.

Orkar vara trevliga så länge. Undra vad som fick han att tippa över. Det är säkert inget speciellt heller men att han inte klarade av att ta det.

Går ju inte tjäna några pengar på detta om inte han får betalt av någon att sabba.

Hade varit intressant och höra varför.
Citera
2025-11-19, 19:28
Moderator
Parongatans avatar
Panos har ibland besökt Bar Centro på Kyrkogatan och druckit kaffe på gatan. Och då varit i sällskap med antingen en lång kille med jugoslaviskt utseende. Den killen kanske är runt 50-strecket och mörkgrått kort hår. Eller så har han haft sällskap med en annan kille med grekiskt utseende och åldersmässigt i mellan 55-60-årsåldern. Den killen har mörkgrått hår i backslick och är lite satt i kroppskonstitutionen.

Så frågan är om det är någon av dessa herrar som bedragit och skadat Panos på det absolut lägsta och mest förslagna sättet. Eftersom att Panos varken stämt mannen eller ens ställt honom till svars, känns det som att denne figur varit Panos riktigt nära. Och att Panos inte orkar riva i den här saken mer. Ett totalt svek, enbart för att skada och såra Panos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in