2025-11-08, 00:22
Medlem
Jaha. Visste inte inte denna tjej från Ensam hemma 3 var Scarlett. Då var hon väl under 15 år där.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZYRnCKtpGs
Senast redigerad av Kollektion 2025-11-08 kl. 00:31.
Citera
2025-11-08, 19:10
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Jaha. Visste inte inte denna tjej från Ensam hemma 3 var Scarlett. Då var hon väl under 15 år där.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZYRnCKtpGs
Scarlett Johansson föddes 22 november 1984. "Ensam hemma 3" filmades 2 december 1996 till 22 mars 1997. Alltså var hon 12 år gammal då och inte 15.

Edit: Förlåt. Jag insåg nyss att du skrev att hon var UNDER 15 då.

För att vara mer on topic kan jag nämna att jag inte ser fram emot den här filmen. Problemet är inte att det görs uppföljare till "Jurassic Park", utan att det aldrig görs bra uppföljare till klassikern från 1993.
Senast redigerad av kuddenchristo 2025-11-08 kl. 19:57.
Citera
2025-11-08, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Dom kommer aldrig kunna göra lika bra som 1 och 2:an ( 1:an helt klart bäst ) men ja dom ska väl mjölka så länge det funkar
1:an var verkligen en bra och minnesvärd film. Sen började det gå utför tråkigt nog. Tyvärr rätt vanligt att de efterföljande filmerna inte är i samma klass som den första.

Jag har inte så höga förväntningar på den här kommande filmen men hoppas såklart att bli positivt överraskad.
Citera
2025-11-08, 19:28
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Spännande. Det blir den åttonde i raden. De behöver bara göra två till sedan har de klått Fredagen den 13:es rekord.
Rekord? Bondserien består av 25 filmer (eller 27 om man räknar med vissa två inofficiella filmer). Och som sagt – det har gjorts 12 filmer om mördaren Jason Voorhees.

Hittills har det gjorts 7 "Jurassic Park"-filmer under 32 år, vilket är en väldigt seg takt om man jämför med många filmserier.
Citera
2025-11-08, 21:34
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Somnade till den senaste två gånger. Inte gjort något nytt försök sedan dess. De två - tre första var charmiga och lite nyskapande. Sedan mest gäsp.
Har inte heller orkat ta mig igenom filmen. Nu är jag inte målgruppen.

Vad skulle ini säga är målgruppen? Är inte scarlett lite för gammal för att spela actionhjälte? Som doktor*/galen vetenskapskvinna funkar det säkert.
Citera
2025-11-08, 21:43
Medlem
Kommer förmodligen se den men inget jag hurra för. Tyckte den senaste med Chris Pratt var dålig men jag känner kanske jag få se om den för att ge den en ny chans.

Anledningen till att jag tyckte den var dålig var ju för inget är logiskt i filmen. Människorna lever precis som vanligt istället för det mest logiska ta skydd bakom höga murar med enorma försvar istället så lever dom som vanligt bredvid dessa djur som kan döda oss hur lätt som helst.

Finns ingen logik i det. Jag hade köpt att alla människorna inte kan leva bakom dessa murar men i filmen om jag minns rätt så lever dom precis som vanligt.

Dessa djur ska ju vara extremt farliga. Det är när dom slutar vara det som filmen blir B
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in