2025-11-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

På samma sätt värnar man om den andre i ett förhållande och har rätt att reagera på om någon utsätter den andre för något som är obehagligt för denne och som påverkar en själv och deras gemensamma förhållande.

Tror inte hon upplevde situationen obehaglig just då.
Det är hennes svartsjuka cuck till man som är boven, tänk att han pressade henne i TVÅ MÅNADER för anmälan, tydligt är att hon från början inte ville göra detta. Hon utsattes för både känslomässig och ekonomisk press, den här cucken bor i en lyxvilla i Danderyd och vart ska hon ta vägen ensam?
Senast redigerad av MoveOnUp 2025-11-08 kl. 17:20.
Citera
2025-11-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Det är hennes svartsjuka cuck till man som är boven, tänk att han pressade henne i TVÅ MÅNADER för anmälan, tydligt är att hon från början i ville göra detta. Hon utsattes för både känslomässig och ekonomisk press, den här cucken bor i en lyxvilla i Danderyd och vart ska hon ta vägen ensam?
Tror du är ganska så rätt på det. Dessutom har hon två små barn.
Citera
2025-11-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Johan Erikson (advokaten) har redan fastslagit att målet går utanför svensk rättspraxis!

Lägg ner det här nu.

En puss på en Danderyd-"lyx-tjej" - kom igen.

Och var fan kommer kommer uttrycket "SMÄLLKYSS" ??????????

Låter som man smäller nån på käften samtidigt som ska pussa/kyssa nån.

Det har väl med utförandet och ljudet/ljudnivån på pussen att göra, att det är en ytlig puss med stängd mun och hög ljudeffekt. Så har då jag alltid tolkat ordet. En vanlig kyss mjukare, tystare, mer sensuell med mer öppen mun och vanligtvis med tungkontakt. Men folk kanske har olika definitioner..
Citera
2025-11-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
I samma SMS tråd som är med i utredningen skriver René att de kan stryka ett streck över det, hon skickar hjärteemoijis till Micke, hon frågar om han vill med på lunch och strandhäng.

Som jag skrivit tidigare.

Det finns inget rätt eller fel sätt att reagera på trauma.
Citera
2025-11-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Är det normalt att få ett trauma av en puss man fått på en fyllefest av en vän som man har känt och arbetat med i åtskilliga timmar tillsammans?
Citera
2025-11-08, 17:21
Medlem
Duvlorts avatar
Så mycket skit vi män sluppit om vi kunde vara lite måttliga med alkohol.
Citera
2025-11-08, 17:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Det är hennes svartsjuka cuck till man som är boven, tänk att han pressade henne i TVÅ MÅNADER för anmälan, tydligt är att hon från början i ville göra detta. Hon utsattes för både känslomässig och ekonomisk press, den här cucken bor i en lyxvilla i Danderyd och vart ska hon ta vägen ensam?

Det blir rätt märklig diskussion här, då du verkar att på riktigt omfamna en hanrej-fetischism och tycker andra skall besöka swingersklubbar och slappna av: (FB) SVT-profilen Micke Leijnegard dömd för sexuellt ofredande

Jag sätter mig inte till doms över ditt sexliv, men eftersom du verkar uppfylla definitionen av en ”cuck” är det konstigt när du klassificerar maken här som en sådan när han i själva verket till skillnad från dig motsätter sig flera tuppar på samma höna och konsekvent håller på det.

Försöker du byta definition på hanrej till dess motsats? Sådana språkliga manövrar är ju vanliga idag, människor som kallar sig kvinnor är kvinnor, etc.

Dina fantasier om hur din kvinna ligger med andra är dina och du styr över dem, men dina fantasier om att mannen övertalade henne att anmäla är grundlösa och hittepå. Faktum är att hon ville anmäla och han stödde henne.
Citera
2025-11-08, 17:28
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Hade det varit en man som blivit pussad så tror jag inte han hade blivit dömd ens i tingsrätten. Den rosa lagboken favoriserar gråtande kvinnor som blivit utsatta för en fullbordad grov pussning.

Jag har haft kvinnor som tagit mig i skrevet. Jag tror jag var 21 kanske. Tror också de skulle gapskratta åt mig om jag valde att anmäla. Sedan tycker inte jag att det är hela världen för min del.
Men om man frågar en feminazi kanske hon skulle anse att min snopp kränkte kvinnans hand som greppade min banan. Att den liksom sög åt sig hennes hand. Att den hyponotiserade kvinnan att greppa den. Likt en ormtjusare.
Citera
2025-11-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så mycket skit vi män sluppit om vi kunde vara lite måttliga med alkohol.
Du har 100% rätt därför vet dom flesta att är det fyllefest eller som Renée Flodh sa att ikväll ska vi bli ”stupfulla”. Då gäller lite andra sociala regler och man får tåla lite mer. Gör man inte det då bör man inte festa med andra utan hålla sig hemma.
Citera
2025-11-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Du har 100% rätt därför vet dom flesta att är det fyllefest eller som Renée Flodh sa att ikväll ska vi bli ”stupfulla”. Då gäller lite andra sociala regler och man får tåla lite mer. Gör man inte det då bör man inte festa med andra utan hålla sig hemma.

Och kan man inte dricka på en fest utan att bete sig illa mot andra eller vara allmänt korkad och ställa till det både för sig själv och andra så bör man också vara hemma.

Då har man per definition "problem med spriten", vilket inte behöver betyda samma sak som att man är alkolist, vilket många verkar likställa det med.

/M
Citera
2025-11-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det blir rätt märklig diskussion här, då du verkar att på riktigt omfamna en hanrej-fetischism och tycker andra skall besöka swingersklubbar och slappna av: (FB) SVT-profilen Micke Leijnegard dömd för sexuellt ofredande

Jag sätter mig inte till doms över ditt sexliv, men eftersom du verkar uppfylla definitionen av en ”cuck” är det konstigt när du klassificerar maken här som en sådan när han i själva verket till skillnad från dig motsätter sig flera tuppar på samma höna och konsekvent håller på det.

Försöker du byta definition på hanrej till dess motsats? Sådana språkliga manövrar är ju vanliga idag, människor som kallar sig kvinnor är kvinnor, etc.

Dina fantasier om hur din kvinna ligger med andra är dina och du styr över dem, men dina fantasier om att mannen övertalade henne att anmäla är grundlösa och hittepå. Faktum är att hon ville anmäla och han stödde henne.
Alltså, jag har alltid tyckt att du är saklig men här börjar du likna en frikyrklig pastor med en möglig moral.
Flower Power, släpp kärleken fri! Låt mig låna din fru!
Citera
2025-11-08, 17:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Nej så då håller du med mig om att det där med hur man reagerar inte bör tas med som någon slags bevisning eftersom det faktiskt är som du säger att det spelar ingen roll hur en målsägare har reagerat, allt tas som intäkt för att personen har varit med om och upplevt det som den säger sig ha gjort.

Det är något jag har sett i många fall jag har läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in