2025-11-08, 13:17
Medlem
Kön: Man
Ålder: 42+
Längd: 190cm.
BMI start: 30+.
Startvikt 24/8: 106kg.

Nuvarande vikt: 8/11: 92kg.
Nuvarande BMI: 25.8
Viktminskning på 2,5mån: -14kg

Bakgrund
Har varit överviktig (BMI 30+) nästan hela mitt liv och fick innan sommaren besked av min doktor att jag är i risk för diabetes samt att jag fått fettlever vilket blev vändpunkt och starten till att ta tag i hälsan på riktigt.

Ju äldre jag blev, desto värre blev symptomen av övervikt. När jag skulle knyta skorna blev jag andfådd, det var jobbigare att göra aktiviteter och sedan några år tillbaka har jag haft inflammation i knäna som gjorde att jag fick ont om jag satt för länge och sedan reste mig upp som när man går på bio eller sitter på flygplan, eller stönar när man går ut/in från bilen/soffor. Ni hajjar grejer.

Började gymma i somras 3-4ggr i veckan och sen i augusti fick jag tips av en vän om att testa Retatrutide (vilket är i kliniska tester just nu..) samt ändra min kost..och till det lade jag till vitaminer som jag tar varje morgon.

Nutid
Jag har sedan augusti gått ner ca. 1.3kg i veckan (och behållit muskler). Nu är jag nere på 92kg, inflammationerna i knäna är helt borta och jag mår bättre än vad jag gjort på flera år. Har fortfarande några kilon till att bli av med men kommer nå målet till slutet på december och när jag når målet så blir det maintainance-mood och anpassning till mina nya hälsovanor. Enligt blodprov så har jag inte heller längre risk att få diabetes och överlag har proverna blivit bättre.

Det som chockade mig med Retan var att allt "food-noise" försvann nästan direkt och suget för godis/sötsaker var som bortblåst (och då är jag kakmonster och älskar godis..)

Är aldrig hungrig..Känslan är lite skum för du kan fortfarande äta och få i dig proteinerna/maten du behöver, men du känner dig inte övermätt (som vissa gör efter en tugga på Ozempic eller Mounjaro) och samtidigt är du inte heller hungrig. Man känner sig helt enkelt "nöjd" när det kommer till mat. Jag har inte heller fått några bieffekter vilket förmodligen har lite med tur att göra haha..

Här är hela mitt schema/protokoll:

Vitaminer
Tar dessa varje morgon

Lionsmaine - 1 tab
B-vitamin (samling av flera B-vitaminer) - 1 tab
Zink - 1 tab
Koppar - 1 tab
Cod-liver oil - 1 tab
Fiskolja - 2 tab
D-vitamin 5000IE - 1 tab

På kvällen tar jag Magnesium (1 tab)
Dricker även mycket vatten med elektrolyter.
Kör dock lite extra elektrolyter på dagar jag tränar.

Protein
100-150g per dag + 10mg kreatin.

Dosering av Retatrutide:
2mg var tredje dag. Har inte gått upp i styrka utan kört 2mg hela tiden vilket fungerat bra.
Bieffekter: Har inte haft några bieffekter. Innan jag började så testade jag Retan jag köpt via ett svenskt tredjeparts-labb så att jag visste renheten (99%+) och att det verkligen var Reta.

Kostnader för Reta:
Har gått ihop med vänner där vi beställt minst 7-8 boxar på en gång (1 box är 10 vialer) och då betalade vi 900kr/st för 10mg och 600kr/st för 5mg vilket blev mycket billigare än om man köper en och en vial som annars ligger på det dubbla.

Träning:
Motion varje dag (bränner minst -600 kcal/passet)
Muskelpass (helkropp) var tredje dag.

Kost (äter endast mellan 12:00-20:00)
Räknar ej kalorier. Kört hälsosamt överlag, mer sallader, kött, protein. Mindre kolhydrater.
Inget godis, sötsaker, läsk etc.

Ps. Eftersom jag har familj och vänner som hänger på flashback så skapade jag nytt konto. Inte lust att gå in i detalj med dem om att jag tar Retatrutide.

Har ni några frågor eller undrar över något så fråga gärna!
Senast redigerad av MrXoXoXo 2025-11-08 kl. 13:33.
Citera
2025-11-08, 13:23
Avstängd
Vad menas med "maintenance-mood"?
Citera
2025-11-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad menas med "maintenance-mood"?

Min plan med "Maintenance" är att när jag når målvikten så kommer jag först trappa ner på Reta sakta med -0,5mg per vecka tills jag är nere på 1mg totalt i veckan för så som jag känner nu så kommer jag vilja fortsätta med Reta pga hälsofördelarna (som jag upplever iaf..) samt att hålla sötsuget nere (men inte helt borta).
Citera
2025-11-08, 13:36
Avstängd
GIP, GLP-1 och glukagon (GCG) är de som påverkas av din medicin. Så snart du slutar ta din dos, så kommer vikten att öka, tyvärr. Oavsett träning och kost, då kroppen "manipulerats". Önskar dig dock lycka till.
Citera
2025-11-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
GIP, GLP-1 och glukagon (GCG) är de som påverkas av din medicin. Så snart du slutar ta din dos, så kommer vikten att öka, tyvärr. Oavsett träning och kost, då kroppen "manipulerats". Önskar dig dock lycka till.

Tack, yes, räknar med att gå upp 3-4kg när jag börjar avrunda kuren och har planerat att gå ner några kg under min målvikt. Dock hoppas jag på att en sakta nertrappning (bättre kontroll med hungerkänslorna) nya matvanor, motion/träning kommer hålla vikten på normalnivå.
Citera
2025-11-08, 23:44
Medlem
Hur resonerar du kring att injicera en substans som inte ens genomgått fas 3 studier? Det vill säga att det finns okända risker?

Varför inte tar injicerar du en främmande substans, när det finns godkända substanser extremt lättillgängligt?

Har du några tankar kring att du bidrar till organiserad kriminalitet, och därmed brottslighet i vidare bemärkelse?

Hur kommer det sig att du litar på säljerns påstående om att substansen är ren? Jag har kollat upp analysbolaget, det är ej ackrediterat, saknar certifiering.
Citera
2025-11-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septagonal
Hur resonerar du kring att injicera en substans som inte ens genomgått fas 3 studier? Det vill säga att det finns okända risker?

Varför inte tar injicerar du en främmande substans, när det finns godkända substanser extremt lättillgängligt?

Har du några tankar kring att du bidrar till organiserad kriminalitet, och därmed brottslighet i vidare bemärkelse?

Hur kommer det sig att du litar på säljerns påstående om att substansen är ren? Jag har kollat upp analysbolaget, det är ej ackrediterat, saknar certifiering.

Bra frågor!

1. Reta håller just nu på och genomgår fas 3 och resultatet kommer publiceras nästa år. Det är samma företag som gör Mounjaro så det ligger redan flera års forskning kring GLP-mediciner bakom samt är det ca. 4.500 personer som dom redan testat Reta eller håller på nu och testar Reta. Reta är dessutom ingen ny medicin utan snarare en uppgradering av Mounjaro.

2. För att de andra medicinerna som Sema och Tirz har fler och värre biverkningar samt är dem mindre effektiva. Har själv inte haft någon bieffekt av Reta- men dom som har fått biverkningar av Retatrutide så har dom flesta rapporterat det som milda. Men självfallet när det kommer till medicin så är alla olika och vissa får fler/värre biverkningar än andra.

3. Vi alla bidrar till brottslighet på ett eller annat sätt. Medvetet som omedvetet. Se bara på svensk vapenexport till diktaturer som dödar sina medborgare eller storbanker som blåser folk på miljarder varje år.

4. Det finns fler än ett analysbolag i Sverige. Just det jag valde är ett av de största svenska analysbolagen så litar på att dem kan analys. Finns även analysbolag utomlands som Janoshik man kan vända sig till. Dock ville jag gå direkt till ett tryggt svenskt bolag för säkerhetsskull.
Citera
2025-11-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrXoXoXo

Bakgrund
Har varit överviktig (BMI 30+) nästan hela mitt liv och fick innan sommaren besked av min doktor att jag är i risk för diabetes samt att jag fått fettlever vilket blev vändpunkt och starten till att ta tag i hälsan på riktigt.

Ju äldre jag blev, desto värre blev symptomen av övervikt. När jag skulle knyta skorna blev jag andfådd, det var jobbigare att göra aktiviteter och sedan några år tillbaka har jag haft inflammation i knäna som gjorde att jag fick ont om jag satt för länge och sedan reste mig upp som när man går på bio eller sitter på flygplan, eller stönar när man går ut/in från bilen/soffor. Ni hajjar grejer.

Började gymma i somras 3-4ggr i veckan och sen i augusti fick jag tips av en vän om att testa Retatrutide (vilket är i kliniska tester just nu..) samt ändra min kost..och till det lade jag till vitaminer som jag tar varje morgon.

Nutid
Jag har sedan augusti gått ner ca. 1.3kg i veckan (och behållit muskler). Nu är jag nere på 92kg, inflammationerna i knäna är helt borta och jag mår bättre än vad jag gjort på flera år. Har fortfarande några kilon till att bli av med men kommer nå målet till slutet på december och när jag når målet så blir det maintainance-mood och anpassning till mina nya hälsovanor. Enligt blodprov så har jag inte heller längre risk att få diabetes och överlag har proverna blivit bättre.

Det som chockade mig med Retan var att allt "food-noise" försvann nästan direkt och suget för godis/sötsaker var som bortblåst (och då är jag kakmonster och älskar godis..)

Är aldrig hungrig..Känslan är lite skum för du kan fortfarande äta och få i dig proteinerna/maten du behöver, men du känner dig inte övermätt (som vissa gör efter en tugga på Ozempic eller Mounjaro) och samtidigt är du inte heller hungrig. Man känner sig helt enkelt "nöjd" när det kommer till mat. Jag har inte heller fått några bieffekter vilket förmodligen har lite med tur att göra haha..

Vitaminer
Tar dessa varje morgon

Lionsmaine - 1 tab
Zink - 1 tab
Koppar - 1 tab
Cod-liver oil - 1 tab
Fiskolja - 2 tab
D-vitamin 5000IE - 1 tab

Protein

Dosering av Retatrutide:
2mg var tredje dag. Har inte gått upp i styrka utan kört 2mg hela tiden vilket fungerat bra.
Bieffekter: Har inte haft några bieffekter. Innan jag började så testade jag Retan jag köpt via ett svenskt tredjeparts-labb så att jag visste renheten (99%+) och att det verkligen var Reta.

Kostnader för Reta:
Har gått ihop med vänner där vi beställt minst 7-8 boxar på en gång (1 box är 10 vialer) och då betalade vi 900kr/st för 10mg och 600kr/st för 5mg vilket blev mycket billigare än om man köper en och en vial som annars ligger på det dubbla.

Träning:

Räknar ej kalorier. Kört hälsosamt överlag, mer sallader, kött, protein. Mindre kolhydrater.

Ps. Eftersom jag har familj och vänner som hänger på flashback så skapade jag nytt konto. Inte lust att gå in i detalj med dem om att jag tar Retatrutide.

Det slår mig att du verkar ovanligt skärpt för flashback. Du följer en plan som nästan ser lite för perfekt ut. Träning helkropp var 3e dag och kött och grönsaker som kost. Det är ett väldigt bra upplägg om man tittar på hälsa och muskelbygge.

Har du tankar kring hur du ska klara av att hantera sötsuget när du slutar med läkemedlet?

Jag styrketränar själv sedan 20 år och tröttnade på att alltid bulka upp mig till ca 100kg för att då deffa mer mig till ca 80-85kg. Var kul att äta massor och lägga på sig men den långa deffen var alltid en pina =) Blev att jag drog ner på alla kolhydrater och kört lean gains istället vilket jag trivts med sedan dess.
Citera
2025-11-10, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det slår mig att du verkar ovanligt skärpt för flashback. Du följer en plan som nästan ser lite för perfekt ut. Träning helkropp var 3e dag och kött och grönsaker som kost. Det är ett väldigt bra upplägg om man tittar på hälsa och muskelbygge.

Har du tankar kring hur du ska klara av att hantera sötsuget när du slutar med läkemedlet?

Jag styrketränar själv sedan 20 år och tröttnade på att alltid bulka upp mig till ca 100kg för att då deffa mer mig till ca 80-85kg. Var kul att äta massor och lägga på sig men den långa deffen var alltid en pina =) Blev att jag drog ner på alla kolhydrater och kört lean gains istället vilket jag trivts med sedan dess.

Tack! Hajjar att du tröttnade. 20 år är inte illa! Mycket bra jobbat. När det kommer till din fråga så räknar jag med att avsluta gradvis så att man återintroducerar hunger och sötsug sakta.

Jag ser Reta snarare som ett verktyg till att dels rensa min kropp från allt skit jag samlat på mig under åren- men främst är jag på en resa att ändra mitt mindset till att det är OK att inte käka godis/sötsaker/skräpmat hela tiden.

Reta har fått mig att inse att jag varit beroende av socker/sötsaker/skräpmat. Den långsiktiga planen är att hålla kost och sötsaker på normalnivå- men inte ta bort det helt. Jag vill ju fortfarande kunna njuta av lördagsgodis och McDonalds då och då MEN utan att behöva känna skuld och i måttliga mängder.

Jag räknar inte med att vara 100% perfekt när jag avslutar men målet är att hålla en normalvikt och en hälsosammare inställning överlag till kost och träning. Det viktiga är med resan är att sätta rutiner för kosten (och få insikterna jag behöver..) samt att fortsätta med träningen eftersom jag märker hur bra man mår av träning och bra kost både mentalt och fysiskt.

I slutet av dagen hoppas jag gå ut ur detta med erfarenheterna och insikterna som behövs för att hålla ett bättre och hälsosammare förhållningssätt till kost, träning och livet överlag.

Ang. planen.

Jag skulle säga att jag kör ett mediumtungt helkroppspass (tar ca. 60 minuter) var tredje dag med fria vikter så det är inte överdrivet tungt. Om jag råkar missa något pass hit eller dit pga jobb eller familj så är det inte hela världen heller. Viktigt att man fortsätter framåt. Tränar ju främst för att må bättre.

Överlag med kosten så käkar jag fortfarande kolhydrater då och då, men i mycket mindre mängder.
Reta har hjälp mig att få kontroll över vad jag äter och hur jag äter. Sötsuget och cravings är som bortblåsta. Det är som att viljestyrkan går upp med 500%.

En vanlig dag käkar jag exempelvis lunch vid 12, mellanmål (ofta proteinbar/frukt) vid 14-15, middag 17-18 sen ett sista mellanmål innan kl.20. Ser också till att jag får i mig alla vitaminer på morgonen och att jag når mitt dagliga intag av protein som jag tar via proteinshakes och proteinbars.
Citera
2025-11-10, 16:53
Medlem
Rimners avatar
Citat:

Bakgrund

Nutid

Vitaminer
Tar dessa varje morgon

Lionsmaine - 1 tab
Zink - 1 tab
Koppar - 1 tab
Cod-liver oil - 1 tab
Fiskolja - 2 tab
D-vitamin 5000IE - 1 tab

Protein

Dosering av Retatrutide:

Kostnader för Reta:

Träning:

Hur lyckades du få recept på Retatrutide, den verkar inte ens finnas på marknaden än?
Citera
2025-11-10, 21:49
Medlem
Citat:
Bra frågor!

1. Reta håller just nu på och genomgår fas 3 och resultatet kommer publiceras nästa år. Det är samma företag som gör Mounjaro så det ligger redan flera års forskning kring GLP-mediciner bakom samt är det ca. 4.500 personer som dom redan testat Reta eller håller på nu och testar Reta. Reta är dessutom ingen ny medicin utan snarare en uppgradering av Mounjaro.

2. För att de andra medicinerna som Sema och Tirz har fler och värre biverkningar samt är dem mindre effektiva. Har själv inte haft någon bieffekt av Reta- men dom som har fått biverkningar av Retatrutide så har dom flesta rapporterat det som milda. Men självfallet när det kommer till medicin så är alla olika och vissa får fler/värre biverkningar än andra.

3. Vi alla bidrar till brottslighet på ett eller annat sätt. Medvetet som omedvetet. Se bara på svensk vapenexport till diktaturer som dödar sina medborgare eller storbanker som blåser folk på miljarder varje år.

4. Det finns fler än ett analysbolag i Sverige. Just det jag valde är ett av de största svenska analysbolagen så litar på att dem kan analys. Finns även analysbolag utomlands som Janoshik man kan vända sig till. Dock ville jag gå direkt till ett tryggt svenskt bolag för säkerhetsskull.

Hur kan du veta att Retatrutid har färre biverkningar när det, precis som du skriver, är mindre studerat än Semaglutid och Tirzepatid? Det finns fas 4 studier på dessa läkemedel, men inte ens en fas 3 studie på Retatrutid.

Intressant relativisering kring kriminalitet, men rimligtvis förstår du själv skillnaden mellan att direkt ge pengar till gängkriminella som sprider död och förödelse här i Sverige och att vara kund på exempelvis Länsförsäkringar bank. Om du inte förstår skillnaden, så finns det nog inget jag eller någon annan kan säga för att förklara det problematiska med ditt agerande.

Vilket är analysbolaget? Är det ackrediterat?
Citera
2025-11-10, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septagonal
Hur kan du veta att Retatrutid har färre biverkningar när det, precis som du skriver, är mindre studerat än Semaglutid och Tirzepatid? Det finns fas 4 studier på dessa läkemedel, men inte ens en fas 3 studie på Retatrutid.

Intressant relativisering kring kriminalitet, men rimligtvis förstår du själv skillnaden mellan att direkt ge pengar till gängkriminella som sprider död och förödelse här i Sverige och att vara kund på exempelvis Länsförsäkringar bank. Om du inte förstår skillnaden, så finns det nog inget jag eller någon annan kan säga för att förklara det problematiska med ditt agerande.

Vilket är analysbolaget? Är det ackrediterat?

1. Fas 3 håller dem på med nu. Flera studier har gjorts och görs fortfarande. Ett par tusen människor är det som ingår eller har ingått i studierna kring Retatrutide. Läste nyligen att det rör sig runt 4500+ människor. Dock skrev jag fel. Semaglutide (Ozempic) har värst riskprofil och Retatrutide ligger på ungefär samma nivå som Mounjaro. Finns fler artiklar och studier om det som du kan läsa mer om.

https://www.menshealth.com/health/a69217252/facts-about-retatrutide/

Studien som hänvisas i artikeln.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2301972

2. Nu tog du för givet att jag köpte av gängkriminella i Sverige. Nej, det är inte heroin och handgranater vi pratar om. Det är viktminskningsmedicin. Jag beställde via seriösa kontakter som är aktiva och arbetar inom den professionella idrottsvärlden och inte i ens närheten av varken gängkriminalitet eller kriminella.

Retatrutiden jag fick tag på kommer från ett compound labratorie utanför Sverige som tillverkar diverse mediciner och peptider på beställning till kunder i bulk. Du kan även beställa Retatrutide direkt från kemister/peptidtillverkare i Kina, men det förekommer många scams, oseriösa aktörer och det råder större osäkerhet kring vad man får när man beställer från Kina.

Ps. För er som inte vet så måste läkemedelstillverkare publicera sammansättningen/recepten på sina mediciner när de söker patent eller ska gå vidare till studier. Detta görs tillgängligt för kemister och compound labratorier med expertis att kunna kopiera medicinerna för forskningsändamål..som ändå kan nå den med kontakter.

3. Säger inte namnet på analysbolaget då bolaget är känt inom branschen och inte gör analyser för privatpersoner. Jag fick min analys genom en kontakt som har företag inom medicin/kemi varpå hen kunde beställa analys/prov genom sitt företag till mig.

4. Ang. brott. Såklart jag vet skillnaden på brott. Svenska pensionsfonder och banker därav Länsförsäkringar bank som du nämner har faktiskt investerat miljarder i företag som stöder Israels krig i Gaza och därav indirekt är dessa med och bidrar till död och förödelse. Men eftersom du inte läser om det på Aftonbladet så förstår jag att det kan vara svårt för dig att se helheten och bara döma ut.

Sidenote: Sjunde AP-fonden investerade störst belopp i företag som stöder krig, totalt mer än fem miljarder. Därefter följer Länsförsäkringar, Första AP-fonden (AP1), Fjärde AP-fonden (AP4), Nordea, Danske Bank, Skandia, Andra AP-fonden (AP2) och Tredje AP-fonden (AP3). Hela listan och belopp kan du läsa om här:

https://fairfinanceguide.se/sverige/nyheter/2025/svenska-pensionspengar-stoeder-kriget-i-gaza/

Men låt oss undvika en diskussion om rätt eller fel. Jag delar i det här inlägget min personliga resa och erfarenheter med Retatrutide. Låt oss vara vuxna och hålla det på den nivån så är det trevligare för alla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in