2025-11-06, 22:13
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Spännande eller inte är helt irrelevant, det är övervakning i vilket fall som helst.

Hade du tillåtit mig att sätta upp en kamera inne i ditt badrum? Du kan vara lugn, det är inget spännande med det, den kommer använda AI (lita på mig för jag skulle aldrig ljuga) å analysera så att du inte gör nåt olagligt där inne. Å enligt din egen logik så är det inte heller övervakning, så du är ok med det?
Det är nog inte…. Osv
Citera
2025-11-06, 23:21
Medlem
Har/är utsatt av detta och kan säga det är betydligt värre än man kan tro.

Nu kanske ni förstår varför Sverige var så måna att i mer eller mindre hemlighet ändra grundlagen så att: ”icke brottsmisstänkta kan kan ska bli övervakade”.

Vad de ”glömde” att säga är att denna AI attackerar precis Alla och de som inte än blivit smittade är otroligt få.. Skiten sätter sig i BIOS/UEFI och ”uppdaterar” bla drivrutiner till nätverkskortet och får de att se ut som legitima och signerade.. Går inte ens veta om ditt Wi-Fi/blåtand är av eller på.

Skickar ut din riktiga IP-adress i hemlighet om man kör VPN bla. De ändrar också recoveryenheten och smittar den.. De vattenstämplar Alla dina filer och dokument utan att du kan se det..

Vad polisen/politikerna veeerkligen inte vill ni ska veta är att detta kördes ut till alla INNAN lagen ändrades..

Sen så gällande bank-id så är det för det är en bakdörr, även Kivra appen är det..

Det är debug releaserna på dessa.. så de kan med andra ord ”live-debugga” din enhet och byta ut skiten så de apparna helt plötsligt gör mer än de är tänkta att ska..

Fundera på varför ska och möjligheten de har med Kivra, eftersom Kivra har behörighet till filsystemet.. Har själv sett hur de kan sätta på och av denna behörighet på din enhet..

Synd de inte använder AI:n för det de säger de gör.. Detta är Chatcontroll 3.0 och dina åsikter igår kommer de använda emot dig i framtiden Om du blir ett hot mot de som ”äger” datan i framtiden..

Är otroligt sorgligt att vi hamnat här.. Vem fan vill utbilda sig, forska och starta eget när dina idéer och planer redan finns sparade och analyserade. Kom ihåg mig: Tror ni datan bara stannar i Sverige? Den stora vinsten för USA är inte de få miljarderna Sverige betalar för att använda verktyget, det är för att kartlägga oss invånare och punktmarkera personer som forskar och kan komma bli ett hot eller konkurrent i framtiden. Ingen medicin för cancer kommer att komma direkt..
Citera
2025-11-06, 23:25
Medlem
wwrs avatar
Palantir vill runda universiteten och anställer från gymnasiet.
Citat:
Palantir says college is no longer a reliable training ground—so it hired 22 high school students instead: ‘Skip the debt. Skip the indoctrination.’
https://fortune.com/2025/11/05/palan...ts-fellowship/

Citat:
Palantir has been described as the company that “knows everything about you” and its software is used by government surveillance agencies around the world for spying purposes.

George Soros’ fund is offloading Palantir shares because it ‘does not approve’ of its business practices
https://www.cnbc.com/2020/11/19/geor...practices.html
(2020)

Citat:
Sophie in ‘t Veld, a Dutch MEP, has tracked Palantir’s lobbying of Europe’s centres of power. She notes the company’s unusual “proximity to power” and questions how it was that an EU delegation to Washington in 2019 met with US government officials and only one private company, Palantir. What was discussed, she wanted to know, when Karp met the president of the European commission, Ursula von der Leyen or when Palantir met the then EU’s competition commissioner, Margrethe Vestager, who is now in charge of making the EU fit for the digital age?
(FB) Palantir, det amerikanska spionföretaget, på väg in i EU
(2021)

Citat:
the system could not be guaranteed to distinguish whether someone was a victim, witness, informant or suspect in a crime.
https://www.theguardian.com/world/20...each-in-europe
Senast redigerad av wwr 2025-11-06 kl. 23:37.
Citera
2025-11-07, 10:35
Medlem
Du har helt rätt alltså. Dom är inne i min telefon, statliga tjänstemän och myndighetsfolk som till och från har jävlats på olika sätt. Bla som du nämner i Kivra där typ Skatteverket var förbannade på mig och nån handläggare eller handläggare där skickade ut falska beslut om skattetillägg som jag inte skulle ha. Var nere på Skattekontoret i stan och där sa man att det finns inget sådant, alltså någon som där skickat ut falska sådana i "Kivra" appen som sedan dragits tillbaka. Jag hade också en konstig version av Kivra märkte jag, nån typ developer variant som jag aldrig varit med om att jag haft tidigare. Sen då se på fan, då upptäcker dom typ ett investeringskonto jag har, utländskt men det har andra myndigheter sett tidigare men iaf, ja då börjar dom typ pika mig och så på olika "mindre" sätt inne i apparna för detta. Har ett rätt så ok belopp ändå och det typ sticker i ögonen på vissa typ.

Ah men så här har dom hållit på typ. Köpte en begagnad MacBook Pro bland annat och fick hem den redan dagen efter fast jag beställde den från typ Refurbed på kvällen dagen innan, tänkte den där kommer inte från Refurbed och det stod heller inget på paketet att den kom därifrån. Tillsammans med datorn fick jag med en riktigt fet jävla strömadapter. Extrem jävel alltså som typ väger bly och då tänker jag liksom att i denna levereras inte enbart "ström va fan". Det gör den inte heller utan det är nån jävla inbyggd accesspoint och typ radiosändare. Ah det är helt sjuka grejer och jag kan inte ens skriva upp allt. Detta allt pga ett mål jag har i Europadomstolen och typ fackförbund och statligt anställda och kommunalanställda, typ dom är förbannade. Helt jävla sanslöst.
Citat:
Ursprungligen postat av Clodd
Har/är utsatt av detta och kan säga det är betydligt värre än man kan tro.

Nu kanske ni förstår varför Sverige var så måna att i mer eller mindre hemlighet ändra grundlagen så att: ”icke brottsmisstänkta kan kan ska bli övervakade”.

Vad de ”glömde” att säga är att denna AI attackerar precis Alla och de som inte än blivit smittade är otroligt få.. Skiten sätter sig i BIOS/UEFI och ”uppdaterar” bla drivrutiner till nätverkskortet och får de att se ut som legitima och signerade.. Går inte ens veta om ditt Wi-Fi/blåtand är av eller på.

Skickar ut din riktiga IP-adress i hemlighet om man kör VPN bla. De ändrar också recoveryenheten och smittar den.. De vattenstämplar Alla dina filer och dokument utan att du kan se det..

Vad polisen/politikerna veeerkligen inte vill ni ska veta är att detta kördes ut till alla INNAN lagen ändrades..

Sen så gällande bank-id så är det för det är en bakdörr, även Kivra appen är det..

Det är debug releaserna på dessa.. så de kan med andra ord ”live-debugga” din enhet och byta ut skiten så de apparna helt plötsligt gör mer än de är tänkta att ska..

Fundera på varför ska och möjligheten de har med Kivra, eftersom Kivra har behörighet till filsystemet.. Har själv sett hur de kan sätta på och av denna behörighet på din enhet..

Synd de inte använder AI:n för det de säger de gör.. Detta är Chatcontroll 3.0 och dina åsikter igår kommer de använda emot dig i framtiden Om du blir ett hot mot de som ”äger” datan i framtiden..

Är otroligt sorgligt att vi hamnat här.. Vem fan vill utbilda sig, forska och starta eget när dina idéer och planer redan finns sparade och analyserade. Kom ihåg mig: Tror ni datan bara stannar i Sverige? Den stora vinsten för USA är inte de få miljarderna Sverige betalar för att använda verktyget, det är för att kartlägga oss invånare och punktmarkera personer som forskar och kan komma bli ett hot eller konkurrent i framtiden. Ingen medicin för cancer kommer att komma direkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in