Citat:
Ursprungligen postat av
Sklee
Körde du det här passet dagen tidigare pass?
Hur ser det ut med träningsdagar och vilodagar för dig, hur strukturerar du upp det?
Samma dag. Upplägget nuförtiden är utan undantag:
Dag 1 - Mark-passet
Dag 2 - Mellanpasset (här kan det ofta bli 30 min cykel efter riktiga träningen)
Dag 3 - Knäböjpasset
Dag 4 - Vila (kan bli 30 minuter cykla)
Dag 5 - Vila (oftast inte 30 minuter cykla, men om jag känner av stress blir det)
Och sen börjar det om på dag 1. Förr körde jag alltid bara en vilodag, men jag är för nära 40 för att jag skall tåla det tror jag, mer är inte alltid rätt väg. Om jag är tidigt in i ett schema kör jag kanske bara 1 vilodag, för då blir man inte sliten ändå.
Dagens pass:
Knäböj
Uppvärmning (cykel + rörlighet och aktivering av sätet)
100x1
120x1
140x1
160x1
Arbetsset
170x1
175x1
130x3
130x3
130x3
Kände mig lite sliten i latsen ändå och nu börjar det bli vikter där kroppen behöver kännas fräsch. Får se vid nästa knäböj med tung singel hur jag gör. Ett misstag jag gjorde på ett av backdown-seten (2:a) var att jag inte spände mig tillräckligt när jag lyfte av vikten vilket kändes lite dumt i höften, men tror inte jag skadade mig utan kom undan på grund av att det inte var tungt (vilket även bidrog till nonchalansen). Finns fortfarande att jobba på när det kommer till knäböjen så lovar gott för marken framöver.
Militärpress
50x6
50x6
50x6
50x6
50x6
Bara underhåll.
Pendley row
82,5x5
82,5x5
82,5x5
82,5x5
82,5x5
Var lite rädd efter missen på knäböjen, men gick bra ändå och ingen smärta i höften/nedre delen av ryggen.
Benpress
210x10
210x10
210x10
Kände hur det tog bra i benen så precis vad jag behöver för att känna mig stark när vikten skall upp från marken.