2025-07-22, 21:44
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Min fru skulle ta illa vid sig
Som om du brydde dig när du lever?
Eftersom du redan svikit henne!
Hycklare!
Citera
2025-07-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takimoto
Sjukt att så många missuppfattar vad detta handlar om. Det är klart att ceremonin som sådan är obetydlig där och då eftersom du redan är död, men om ingen går på din begravning så innebär det att du gjort noll avtryck i världen vilket så klart är en deprimerande/skrämmande tanke.

Väldigt få människor gör ju avtryck utanför sin umgängeskrets och släkt.
Vanliga Svenssons är meningslösa i det stora hela och så är det ju för den stora massan. Jag förstår inte hur man kan bry sig om det överhuvudtaget. Varför måste man vara populär eller känd och jaga likes det är ren idioti.
Unga människor har skeva värderingar och tror att livet går ut på att vara känd och ha pengar. Sociala medier förstör en hel generation. Vem kan ljuga ihop en superlyckad och falsk bild av ens liv bäst.
Det som gör människor lyckliga är relationer till släkt, vänner och partners inte likes och pengar.
Dagens värld blir bara tommare för varje dag som går.
Hade varit skönt att kunna backa bandet för dagens värld är ett ytligt skämt.
Citera
2025-07-22, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Takimoto
Sjukt att så många missuppfattar vad detta handlar om. Det är klart att ceremonin som sådan är obetydlig där och då eftersom du redan är död, men om ingen går på din begravning så innebär det att du gjort noll avtryck i världen vilket så klart är en deprimerande/skrämmande tanke.

Jag tror (eller jag vet) att det absolut inte behöver vara så. Man gör intryck på många människor genom livet oavsett begravningsdeltagare. För vissa är begravningsceremonin inget annat än ett emotionellt jobbigt kalas som man lika gärna kan hoppa över.
Citera
2025-07-23, 15:33
Medlem
CyberIngmars avatar
Många av dagens unga är ytliga. Få orkar hålla liv i vänskaper – de inser inte att vänskap kräver engagemang och tror att den är något självklart.

Vill du att folk ska minnas dig när du är borta? Då krävs mer än att bara gilla någons foto. Engagera dig i dem du kallar vänner – träffa dem, ring dem, var närvarande. Annars är det bara följare, inte relationer.
Citera
2025-07-23, 18:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Löjlig oro. Så livet handlar om att känna sej omtyckt? Hur vet du om det är verklig eller fejkad omtyckelse?

Och dom som kommer på din begravning bara är där för att det bjuds på gratis mat och dryck. Och sola sej i glansen på din bekostnad .

Skärp dej lite. Bättre att göra allt för att trivas med sitt liv och inse att man inte kan göra alla lyckliga.

Jag tycker absolut att en stor del av livet handlar om att bygga varaktiga relationer med folk jag tycker om och som i sin tur tycker om mig.

Om du inte kan skilja på om någon tycker om dig på riktigt eller om personen i fråga ”fejkar” så har du nog inte riktiga vänner.
Citera
2025-07-24, 01:26
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Många av dagens unga är ytliga. Få orkar hålla liv i vänskaper – de inser inte att vänskap kräver engagemang och tror att den är något självklart.

Vill du att folk ska minnas dig när du är borta? Då krävs mer än att bara gilla någons foto. Engagera dig i dem du kallar vänner – träffa dem, ring dem, var närvarande. Annars är det bara följare, inte relationer.
Tips på riktigt. Skaffa barn och familj. De lär komma.
Citera
2025-07-24, 07:47
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tycker absolut att en stor del av livet handlar om att bygga varaktiga relationer med folk jag tycker om och som i sin tur tycker om mig.

Om du inte kan skilja på om någon tycker om dig på riktigt eller om personen i fråga ”fejkar” så har du nog inte riktiga vänner.

Du verkar ha missförstått diskussionen.. har du något förståndshandikapp?
Du verkar desutom vara otrevlig och dryg så varför skulle någon vilja vara din vän... förutom dom du betalar att vara det förstås.

Vi andra diskuterar hur desperata somliga är för att så många så möjligt ska besöka deras begravning och att den största misslyckandet är om ingen kommer.

Unifär som att det är en tävling och den som får flest besökare vinner.
Själv föredrar jag kvalite framför kvantitet så är inte så orolig för det.
Citera
2025-07-24, 17:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Du verkar ha missförstått diskussionen.. har du något förståndshandikapp?
Du verkar desutom vara otrevlig och dryg så varför skulle någon vilja vara din vän... förutom dom du betalar att vara det förstås.

Vi andra diskuterar hur desperata somliga är för att så många så möjligt ska besöka deras begravning och att den största misslyckandet är om ingen kommer.

Unifär som att det är en tävling och den som får flest besökare vinner.
Själv föredrar jag kvalite framför kvantitet så är inte så orolig för det.

Om det är någon som är otrevlig är det du som kommer med förolämpande påhopp. Jag har inte varit otrevlig mot dig över huvud taget.

Jag tror det är du som missförstått diskussionen. Om du hade klickat på länken och läst vad detta handlar om så hade du läst att detta absolut inte har att göra med någon slags tävling om vem som har mest polare på sin begravning. Undersökningen visar att många unga är oroliga över att INGEN ska komma på deras begravning och det är nåt helt annat.
Citera
2025-11-06, 21:27
Medlem
Begravningen är inte till för den som avlidit, den är till för de anhöriga som ett avsked. Man behöver inte ha begravning överhuvudtaget om man inte vill. Jag begravde min pappa 2019 och vi hade ingen begravningsceremoni. Jag och min son hade en lite egen ceremoni när urnan skulle ner i jorden några månader efter hans död. Det gick bra det också. I dag hade vi en borgelig begravning för min faster och vi var fem personer där och en kompis var begravningsofficient. Det blev både billigt och trevligt.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in