• 3
  • 4
2025-11-04, 22:30
Medlem
En VPS på Hetzner är ett annat alternativ. Har använt dom ett tag nu, låga priser och det fungerar bra. Dom har servrar i Finland och gratis DNS, men du kan också få gratis DNS från Cloudflare. Om du använder Cloudflare gömmer dom också din servers IP-adress och du får gratis DDoS-skydd och caching (CDN). Kör du Caddy på VPS:n så får du automatisk https och den är mycket enklare än Nginx. Det är inte svårt att köra med en VPS men det är lite mer att hålla koll på. YouTube-kanalen Syntax har en bra video-playlist som går över det bra, den heter Self Host 101 *klick*. Intresserade kan kolla på den.
Citera
2025-11-05, 16:27
Medlem
adolf512s avatar
Har flyttat över sidan till hostup nu (de ändrade deras användarvillkor efter jag frågade om 14.5.1).

Var en del krångel med att byta över.

Deras kundtjänst är inte lika snabb som misshosting men verkar funka nu. Var två problem som uppstod vid flytt som ledde till att det inte fungerade (behövdes lägre PHP version, behörighet till databas saknades för användaren).

De frågade efter inloggningsuppgifter till misshosting för att kunna sköta flytten åt än men jag gav aldrig det. Hade troligtvis gott snabbare om jag hade get det men kändes obekvämt att ge iväg de till en tredje part.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in