Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-11-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Då kan jag bara konstatera att du tydligen inte är kapabel att märka alla saker han sa som inte stämde.

Säg en sak som han sagt men som inte stämmer, enligt dig!
Citera
2025-11-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Säg en sak som han sagt men som inte stämmer, enligt dig!
Exempelvis att inga förutsägelser forskare har gjort om klimatet har visat sig stämma.
Citera
2025-11-04, 22:27
Medlem
Citat:
Exempelvis att inga förutsägelser forskare har gjort om klimatet har visat sig stämma.

Det finns ju ingen klimat kris. Istäcket breder ut sig enligt satellitbilder från NASA, Jorden blir kallare, vattnet drar sig tillbaka. Exempelvis platser man sätter ner sin båt går inte att använda längre eftersom vattnet inte når fram längre.
Återigen, säg någon han sagt som inte stämmer.
Citera
2025-11-04, 22:33
Medlem
Citat:
Det finns ju ingen klimat kris. Istäcket breder ut sig enligt satellitbilder från NASA, Jorden blir kallare, vattnet drar sig tillbaka. Exempelvis platser man sätter ner sin båt går inte att använda längre eftersom vattnet inte når fram längre.
Återigen, säg någon han sagt som inte stämmer.
Läs det jag skrev igen och fundera på om dina exempel motsäger det.

Charlie sa att INGA förutsägelser forskare har gjort om klimatet har stämt. Det är felaktigt. Det finns väldigt många sådana exempel.
Citera
2025-11-04, 22:36
Medlem
Citat:
Läs det jag skrev igen och fundera på om dina exempel motsäger det.

Charlie sa att INGA förutsägelser forskare har gjort om klimatet har stämt. Det är felaktigt. Det finns väldigt många sådana exempel.

Det är nog snarare som så att du får läsa på lite och kontrollera fakta. Det han har sagt stämmer ju.
Citera
2025-11-04, 22:45
Medlem
Citat:
Det är nog snarare som så att du får läsa på lite och kontrollera fakta. Det han har sagt stämmer ju.
Jag är inte förvånad över att du är frälst i Charlie.

Men om du verkligen på fullaste allvar tror att ingen förutsägelse som forskare har gjort om klimatet har gått i uppfyllelse så känns det här synnerligen poänglöst. Att du inte känner till dem betyder inte att de inte finns.

Och observera att jag inte säger att alla har gått i uppfyllelse.
Citera
2025-11-05, 00:10
Medlem
Att en människa är extremt påläst och bra på att debattera är ju trevligt såklart, och visst han var faktiskt en hyfsat skicklig retoriker det får man erkänna. Även om han såklart hade fel ibland och jag personligen då inte gillade honom alls så får jag ödmjukt erkänna att han hade nåt som debattör. (Bara att jag då nu inte råkade gilla mannen.)

Men grejen är ju ändå den att, att va bra på att snacka är ju inte samma sak som att man alltid automatiskt har rätt!

Många prisar hans fantastiska debattförmåga. Men vad han faktiskt tyckte och vilka budskap han framförde är ju vad som är det intressanta i sammanhanget.
Citera
2025-11-05, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Att en människa är extremt påläst och bra på att debattera är ju trevligt såklart, och visst han var faktiskt en hyfsat skicklig retoriker det får man erkänna. Även om han såklart hade fel ibland och jag personligen då inte gillade honom alls så får jag ödmjukt erkänna att han hade nåt som debattör. (Bara att jag då nu inte råkade gilla mannen.)

Men grejen är ju ändå den att, att va bra på att snacka är ju inte samma sak som att man alltid automatiskt har rätt!

Många prisar hans fantastiska debattförmåga. Men vad han faktiskt tyckte och vilka budskap han framförde är ju vad som är det intressanta i sammanhanget.
Det hade varit kul att ha sett honom debattera mot Christopher Hitchens, men jag misstänker att han aldrig skulle vågat det.
Citera
2025-11-05, 12:31
Medlem
Citat:
Och om du vill ha ett annat exempel så har han sagt att kvinnlig könsstympning är en islamsk tradition. I verkligheten så har det med kultur att göra och inte religion. Det förekom långt innan de abrahamitiska religionerna. Vidare finns det islamska länder där det knappt förekommer alls, och det finns kristna länder där det fortfarande utförs.
Citera
2025-11-05, 12:49
Medlem
Citat:
Och om du vill ha ett annat exempel så har han sagt att kvinnlig könsstympning är en islamsk tradition. I verkligheten så har det med kultur att göra och inte religion. Det förekom långt innan de abrahamitiska religionerna. Vidare finns det islamska länder där det knappt förekommer alls, och det finns kristna länder där det fortfarande utförs.

Könsstympning är också väldigt vanligt förekommande i det vita kristna USA, så det är lika mycket en kristen tradition.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in